הקלה מאיסטנבול: אורי אוזן על קפיצת המדרגה של מכבי חיפה

קארים פריי
קארים פריי | מאור אלקסלסי

עם קישור צעיר ואינטנסיבי, יציבות בחלק האחורי וקארים פריי שמסתמן כבינגו אמיתי, הקבוצה של מרקו בלבול סוף סוף לא רק מביאה תוצאות אלא גם נראית נהדר. הניצחון על חדרה היה צעד משמעותי לעבר המטרות בעונה הבאה

(גודל טקסט)

ארבעה מחזורים לפני סיום העונה הסדירה, מכבי חיפה והפועל חדרה נפגשו לקרב ישיר על הפלייאוף העליון. חדרה, שעדיין נהנית מאדי ההצלחה של תחילת העונה ובנתה את עצמה מחדש בחלון ההעברות של ינואר, הגיעה למשחק אחרי שניצחה משחק אחד בלבד מארבעת האחרונים כשהיא סופגת בהם 11 שערים לעומת ארבעה שערי זכות בלבד. מנגד, מכבי עדיין ללא הפסד ליגה תחת מרקו בלבול, אבל הייתה תחושה שמבחינת היכולת הקבוצה לא מצליחה לבצע את קפיצת המדרגה.

מרקו בלבול הביא שתי בשורות למשחק. הראשונה, ויתור על מערך 3 הבלמים וחזרה למערך של 4:3:3. והשנייה, הופעות בכורה בהרכב של שניים משחקני הרכש המסקרנים שהגיעו בינואר, קארים פריי שתופקד בכנף ימין ומקסים פלקושצ'נקו שהוצב לצידו של נטע לביא בקישור האחורי. 7 דקות מהפתיחה בלבול נאלץ לבצע שינוי נוסף בעקבות הפציעה של סלליך, ומוחמד אבו פאני שחזר בינואר מתקופת השאלה מוצלחת בחדרה קיבל הזדמנות משמעותית ראשונה בקבוצה שבה גדל.

כך חיפה קיבלה קישור צעיר (לביא ופלקושצ'נקו שנתון 96, אבו פאני שנתון 98) ואינטנסיבי, שעשה את ההבדל במשחק. חיפה השתלטה על המשחק מהדקות הראשונות ופשוט לא נתנה לחדרה שום אפשרות לצאת קדימה. מאבוקה השתלט על האגף הימני כשארד מתחיל את ההתקפות ומחפה עליו מאחור, שלישיית הקישור ניצחה בכל המאבקים והשתלטה על כל הכדורים הראשונים והשניים וקארים פריי, שכל נגיעה שלו בכדור הראתה שהובא לפה זר ברמה אחרת. חיפה שטפה את כר הדשא והבקיעה שני שערים נהדרים מבישולים של מאבוקה לרוקאביצה ופריי. ניסו אביטן ניסה להגיב עם שינויי מערכים וחילופים, אבל חיפה המשיכה להראות חזקה ומגוונת התקפית.

אבו פאני. קיבל סוף סוף הזדמנות משמעותית בחיפה (מאור אלקסלסי)
אבו פאני. קיבל סוף סוף הזדמנות משמעותית בחיפה (מאור אלקסלסי)

במחצית השנייה, כשאביטן שם את יהבו על נטרולו של מאבוקה, חיפה הגיעה משמאל דרך פריי ואבו פאני והבקיעה שער שלישי לתפארת ממהלך שהחל במסירה מבריקה של פלקושצ'נקו לאבו פאני שביטלה את קו הקישור של חדרה והסתיימה בשער בכורה של אותו אבו פאני, אחרי שמסר בתזמון נהדר לרוקאביצה, המשיך את התנועה לרחבה, קיבל את הכדור בחזרה, סיים בקור רוח וגמר את המשחק.

מכבי חיפה יכולה לשאוב המון אופטימיות מהמשחק הערב. נכון, היא קיבלה קבוצה שמשחקת פתוח ונמצאת בתקופה לא טובה, ודאי מבחינה הגנתית, אבל זה לא מוריד במאום מהיכולת הנהדרת שחיפה הציגה. עופרי ארד ממשיך להראות יציב במרכז ההגנה, והיכולת שלו להתחיל את ההתקפות מאחור, מעבר למשחק הגנה נקי מטעויות, מאוד משמעותית ליכולת של חיפה להיות קבוצה דומיננטית כמו שהיא רוצה. פלקושצ'נקו משלים מצוין את נטע לביא ויחד הם יוצרים צמד קשרים מהמשובחים בליגה ומעל כולם נצץ קארים פריי.

הרבה זמן חיפה לא הצליחה להביא זר בחלק הקדמי שנראה כמו הדבר האמיתי. נכון, צריך לתת את הזמן גם ואולי בעיקר כששופטים לחיוב, אבל פריי באמת עושה דברים ברמה אחרת. הוא מקבל החלטות נכונות, חושב מהר מאחרים, נהדר באחד על אחד גם על שטח קטן ובעל טכניקה נקיה בבעיטה.

פריי. מקבל החלטות נכונות, חושב מהר ובעל טכניקה נקייה (מאור אלקסלסי)
פריי. מקבל החלטות נכונות, חושב מהר ובעל טכניקה נקייה (מאור אלקסלסי)

כמובן שעדיין יש לחיפה מה לתקן ולשדרג לקראת העונה הבאה, כמו עמדות המגנים – מאבוקה הוא מגן בעייתי הגנתית לקו 4 וגרשון הוא בלם, לא מגן, ויהיה קשה להחביא אותו התקפית מול קבוצות חזקות מחדרה, אבל נראה שבחיפה נבנה בסיס טוב ואיכותי לקבוצה שתאבק בצמרת הליגה ואולי, אם עוד כמה שפצורים קטנים, תחזור ותאבק ברצינות על האליפות אחרי יובש של 8 שנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי