צפו בתקציר: צמד לזריהן, 1:3 להפועל ב"ש על בית"ר ירושלים

חנן ממן, ניב זריהן, לואי טאהא
חנן ממן, ניב זריהן, לואי טאהא | דני מרון

שחקן ההתקפה להט נגד הקבוצה מהבירה והחזיר את האלופה לשש הראשונות. יפת קיפח את האורחת פעמיים אחרי ששרק נגדה לפנדל לא מוצדק ולא פסק על כדור עונשין לטובתה, פלומיין איזן זמנית, בוזגלו הורחק

(גודל טקסט)

המחזור ה-23 של ליגת העל ננעל הערב (שני) עם הניצחון הביתי 1:3 של הפועל באר שבע על בית"ר ירושלים, שסופרת כבר שש שנים מבלי שניצחה את האלופה היוצאת שמצדה שבה לנצח אחרי שלושה משחקים ללא ניצחון, עלתה למקום החמישי והורידה את הפועל חיפה למקום השביעי.

המארחת עלתה ליתרון מהיר כבר בדקה החמישית אחרי שניב זריהן ניצל שגיאה כפולה של איתמר ניצן וטל בן חיים וכבש את שערו הראשון העונה. עשר לדקות לאחר מכן הגיעה טעות של אלון יפת לאחר שהתעלם מנגיעת יד של לואי טאהא ברחבה שעצר בעיטה של מאור בוזגלו. הקבוצה מהבירה מצאה את השוויון בדקה ה-19 אחרי גול של פרדי פלומיין שהוריד את שתי הקבוצות למחצית בשוויון.

חמש דקות לתוך מחצית השנייה יפת עשה טעות נוספת של יפת אחרי ששרק לפנדל לזכות באר שבע אחרי עבירה של מאור בוזגלו על אורן ביטון שהייתה מחוץ רחבה. חנן ממן ניגש לכדור העונשין והחזיר את היתרון לאלופה. בדקה ה-63 ניב זריהן השלים צמד כבר עונה שלישית ברציפות נגד בית"ר ירושלים אחרי שכבש עם העקב מקרוב אחרי נגיחה של בן שהר וקבע את תוצאת הסיום. מאור בוזגלו קילל את אלון יפת בעד הירידה מהספסל והרוחק בכרטיס אדום.

בית"ר ירושלים שכמעט חיסלה את סיכוייה להעפיל לפלייאוף העליון תארח את הפועל רעננה באצטדיון טדי. מנגד הפועל באר שבע תשחק נגד הפועל חדרה בנתניה.


בכורה לגדי קינדה בבית"ר ירושלים (דני מרון)


ניב זריהן. כבש שער נוסף נגד בית"ר ירושלים (דני מרון)

הרכבים
הפועל באר שבע: אוהד לויטה, בן ביטון, לואי טאהא, שיר צדק, אורן ביטון, ג'ון אוגו, מרואן קבהא, חנן ממן (נייג'ל האסלביינק 79), ניב זריהן (תומר יוספי 68), חן עזרא (אריק סאבו 54), בן שהר.

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, דוד קלטינס, טל בן חיים, אור זהבי, שמואל שיימן, גדי קינדה, דן איינבינדר, יוסי בניון (אנתוני אנאן 71), עידן ורד, מאור בוזגלו (מיהאי וודוץ 68), פרדי פלומיין (יעקב בריהון 83).

מהלך המשחק
האלופה פתחה חזק ועלתה ליתרון מהיר בדקה החמישית, אחרי שבן שהר בעט לכיוון של איתמר ניצן שהדף לטל בן חיים, הבלם הוותיק עשה טעות של טירון כאשר החזיר את הכדור לאיתמר ניצן שהרחיק יישר לניב זריהן והחלוץ שכל כך אוהב לכבוש נגד בית"ר כבש את שער הליגה הראשון שלו העונה.

עשר דקות לאחר שער היתרון של הפועל באר שבע הגיע רגע שנוי במחלוקת כאשר מאור מאור בוזגלו בעט לכיוון השער של לויטה ולואי טאהא עצר את הכדור בידו, אלון יפת פספס את המקרה ולא שרק לפנדל. בדקה ה-49 יפת קיפח את בית"ר ירושלים פעם נוספת בכך ששרק לפנדל על עבירה של מאור בוזגלו על אורן ביון מחוץ לרחבה, דקה לאחר מכן חנן ממן ניגש לנקודה הלבנה והחזיר את היתרון להפועל באר שבע.


פספס נגיעת יד ברחבה של לואי טאהא. אלון יפת (דני מרון) 

בית"ר ירושלים התעשתה מהר מהטעות בדקה ה-19 כאשר קלטינס העביר כדור רוחב לבוזגלו שבעט לכיוונו של לויטה, הכדור הגיע לורד שבעט היישר לפלומיין שדחק מקורב. בדקה ה-31 ג'ון אוגו ניסה את מזלו עם בעיטה מחוץ לרחבה שלא הייתה הרחוקה מהמסגרת של איתמר ניצן.

שש דקות מאור בן ביטון הגביה כדור מהאגף הימני היישר לראשו של חנן ממן, אבל הקשר ניגש לא טוב לכדור ונגח לחוץ. בדקה ה-42, ניגש לכדור חופשי שפגע לבדרך בחומה ושינה כיוון, וכמעט הפתיע את ניצן, אך למזלו הכדור פספס עבר ליד הקורה ויצא לקרן.

בדקה ה-63 ניב זריהן השלים צמד עונה שלישית ברציפות על בית"ר ירושלים אחרי ששהר נגח לעברו מכדור קרן השחקן ההתקפה דחק מקורב עם העקב. בדקה ה-73 דן איינבינדר היה קרוב לצמק לטובת בית"ר אחרי כדור נייח של קבוצתו אך נגיחתו נהדפה לקרן. בדקה ה-86 יעקב בריהון המחליף הגיבה למיהאי וודוץ אשר גם עלה מהספסל ודחק מקרוב, אוהד לויטה מנע כיבוש ראשון של הרומני עם אחת מהצלות העונה.


פרדי פלומיין עם עידן ורד ודוד קלטינס (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי