טביב: "גם ברקת ביקשה מבכר לשתף שחקנים. לא אקנה את ב"ש"

אלי טביב
אלי טביב | דני מרון

בראיון בתכנית הספורט ב-103FM, דיבר בעלי בית"ר ירושלים בעבר לקראת המשחק בטרנר ובנוסף לחשיפתו גם התייחס למכבי חיפה ("איתי כמנהל מקצועי שחר יחסוך הרבה כסף") ונשאל על רכישה אפשרית של הפועל ת"א

(גודל טקסט)

שעה קלה לפני שאצטדיון טרנר ינעל את המחזור ה-23 בליגת העל עם משחק קריטי עבור הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים שייפגשו ל-90 דקות שעשויות להכריע את גורלן, אם ישתתפו העונה בפלייאוף העליון או התחתון, בתכנית הספורט של ב-103FM שוחחו לקראת המפגש עם אלי טביב, מי שהיה בעלי בית"ר ירושלים עד תחילת העונה.

על החלק ההתקפי של בית"ר ירושלים: "זה מפגש חשוב לשתי הקבוצות ובמיוחד לבית"ר ירושלים, כי הם במרחק שלוש נקודות מהפועל ב"ש וארבע מהפלייאוף העליון. אני חושב שעקב האכילס שלהם הוא החלק הקדמי, כי אין להם חלוצים. וארן פצוע והטעות הכי גדולה שלהם לדעתי הייתה הוויתור על סילבסטר אחרי עונה מצוינת. לא הייתה שם סבלנות ואני לא מבין את זה. הביאו חלוץ רומני שלא יודעים אפילו באיזה כושר הוא עדיין, אז הם באים לבאר שבע עם חצי חלוץ".

אם ההגנה של הפועל ב"ש חלשה: "זה נכון שההגנה שלהם לא טובה העונה, אני קורא ששיר צדק אמור לשחק והוא לא שיחק הרבה זמן ולא מהיר. גם שני המגנים עולים הרבה ומפקירים את ההגנה ואם לא יהיה כיסוי לשחקנים האלה, הם יהיו בבעיה. ראו גם במשחקים האחרונים שהיו שהם חשופים מאוד".


צדק. נקודת תורפה לדעת טביב (אריאל שלום)

איפה שגתה הפועל ב"ש בבנייה העונה: "אפשר היה להשאיר את שובר השוויון טוני וואקמה, חנן ממן היה בכושר שיא ולא שיחק מתחילת העונה. המאמנים טעו כי כשיש שחקן מוכשר ולא משנה איפה, גם אם לא הולך לו משחק או שניים לא צריך להוריד אותו לספסל ולפגוע לו בביטחון. אם אתם מאמינים בו אז תנו לו לשחק, כי הוא בסוף התפוצץ. אצלנו אין למאמנים סבלנות".

ההודעות ששלח למאמנים בתקופתו כבעלים והתנהלותה של אלונה ברקת: "אמרתי שלא הייתי רק בעלים, אלא גם מנהל מקצועי. אל תזלזלו במאמנים שהיו אצלי אם נתתי להם עצות טובות. עובדה שכולם הצליחו. אין לי אינטרס לשקר, אני יכול להגיד שקבעתי ועשיתי הכל, אז אני אומר רק את האמת – הרבה פעמים אמרתי להם לדעתי והיו פה ושם חילוקי דעות, אבל גם היו הרבה פעמים שהסכמתי עם המאמנים. גם היו הרבה פעמים שברקת ביקשה מבכר לשתף שחקנים ספציפיים, תאמינו לי שאני יודע. זו זכותה, כי זה המועדון שלה".


ברקת ובכר. "תאמינו לי שהיא ביקשה לשתף שחקנים" (מאיר אבן חיים)

איך מנצחת הפועל ב"ש את בית"ר ירושלים ולהיפך: "קודם כל אני דואג שאם אורן ביטון עולה למעלה, שיהיה קשר שלא יעלה איתו כי זו החולשה שלהם. יש לב"ש מגנים יותר התקפיים מהגנתיים ועם סגירה נכונה היא תנצח את בית"ר, כי יש לה חלק התקפי וטוב. בבית"ר? אם מסתכלים על השמות אז כולם תותחים, אבל ורד לא מתפקד כבר תקופה. הוא בקושי מחלץ כדורים, לא עושה הגנה ויש עוד שחקנים כמוהו שלא עושים את זה. בית"ר בבעיה קשה ששחקנים לא עושים הגנה".

מתי הוא חוזר בתור בעלים: "אני לא אקנה שום קבוצה. טוב לי וכיף לי. ברור שאי אפשר להגיד שלעולם לא, כי פונים אליי הרבה אנשים וגם אוהדים מהפועל ת"א – לא אנשים מהרחוב, אלא אנשים מכובדים שפנו ופונים כדי שארכוש את הפועל ת"א. אם אני מעדיף להיות מנהל מקצועי? לא יודע, אבל במועדון גדול אני רוצה להיות בתפקיד. הייתי עובד עם יעקב שחר במכבי חיפה, אבל יש לו את האנשים שלו. לא אציע את עצמי. אני יכול להיות גם בעלים וגם מנהל מקצועי, תאמינו לי שאני לא חולם. קבוצה מליגה א'? אני לא בעניין".

אם רכישת הפועל ב"ש מעניינת אותו: "לא, וזה לא קשור לכסף. אני לא יודע, זה לא מדבר אליי. אולי בגלל המרחק. גם לנסוע לירושלים לא היה הכי קל".


"יכול להיות גם בעלים וגם מנהל מקצועי. ליגה א'? לא בעניין" (עדי אבישי)

אם קארים פריי צריך להמשיך במכבי חיפה: "לא הייתי מממש את האופציה עליו. גם גדי קינדה עולה מיליון וחצי והוא בן 26, זו לא עסקה שהייתי עונה. הייתי קונה במאה ומוכר במיליון וחצי. השחקן הכי יקר שמכרתי לחו"ל? 2.7 מיליון. את איגבור קניתי ב-900 אלף ומכרתי את הפועל ת"א יחד איתו ועם דמארי. אחרי מה שראיתי ממכבי חיפה, שחר יחסוך הרבה כסף איתי ואני יכול להקים לו קבוצה לתפארת".


מחאת אוהדי בני יהודה נגד ברק אברמוב
: "זו עוד דוגמא שאין אצלנו כבוד לכלום. מגיע בן אדם שרוצה לעשות טוב ומשקיע כסף ובאים אליו הביתה. יכול להיות דבר כזה? בחיים לא אמרו לי לשלם לאוהדים בשביל שיהיה שקט ביציעים, אבל אני לא הייתי מוכן להיכנע לכלום. רציתי לנהל מועדון כדורגל כמו שצריך, עם הכנסות והוצאות. מרצ'נדייז לא נתתי להם למכור בשום פנים ואופן – ראיתם קבוצה בעולם שמאפשרת? אני מחזק את ידיו של אברמוב, אבל אם זה יימשך ככה הוא צריך להניח את המפתחות וללכת. אני נאבקתי ואף אחד לא עמד לצדי, לא המשטרה, לא ההתאחדות ולא שרת הספורט. כולם פחדו, כי הכל פוליטיקה פה".

הימור על תוצאה הערב בטרנר: "המשחק בבאר שבע ונכון שהקבוצה לא שיחקה טוב במחזורים הקודמים, אבל במאני טיים אני מהמר על הפועל בא רשבע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי