אשדוד: "להשתמש ב-VAR רק בפלייאוף התחתון". המנהלת השיבה בשלילה

var
var | Gettyimages

בעקבות הטעויות השיפוט הקשות בסוף השבוע, המדורגת לפני אחרונה פנתה במכתב רשמי: "מאבק האליפות הוכרע ואילו בתחתית יילחמו עד הסיום". מהמנהלת נמסר: "אין ביכולותינו להבטיח כיסוי לכל המשחקים"

קבוצות: מ.ס. אשדוד
(גודל טקסט)

כחודש לפני שמשחקי הפלייאוף ייפתחו ולאור ההחלטה שמערכת ה-VAR תיכנס העונה אך ורק למשחקי הפלייאוף העליון, הבוקר (רביעי) קבוצת מ.ס אשדוד החלה במכבש לחצים על ראשי מנהלת הליגות להכניס את המערכת לפעולה גם בקרבות התחתית, בוודאי לאור העובדה שקשה לקבוע את זהות שתי היורדות, בעוד שבפסגת ליגת העל למכבי ת"א פער עצום שלא יימחק ומדובר בעניין של זמן עד שהיא תניף את הצלחת.

"לצערנו, אנו עדים בשבועות האחרונים לשורה ארוכה של טעויות שיפוט קריטיות, המשפיעות ברובן על תוצאות המשחקים", הצהירה מ.ס אשדוד במכתבה ליו"ר המנהלת ארז כלפון, "די להזכיר את משחקי המחזור האחרון בלבד ובהם הפועל רעננה – הפועל ת"א, מ.ס. אשדוד – סכנין, הפועל ב"ש – בית"ר ירושלים, כדי להבחין כי רוב הטעויות נעשות כנגד הקבוצות הממוקמות בחלק התחתון של הטבלה. טעויות אלו שכללו פסילת שערים חוקיים, החלטות שערורייתיות בבעיטות מ-11 מטרים והתעלמות מאירועים שחייבו כרטיס אדום, היו נמנעות לו היה שימוש במערכת ה-VAR.

"לאור העובדה כי מאבק האליפות כבר הוכרע בפועל, ואילו בחלק התחתון צפויים קרבות הישרדות מרים עד לסיום העונה, אנו קוראים להפעלת המערכת דווקא בפלייאוף התחתון אין אפשרות להפעיל את המערכת בכל משחקי הליגה", סיכמו במ.ס אשדוד.

"קוראים להפעלת המערכת דווקא בפלייאוף התחתון". ג'קי בן זקן (לירון מולדובן)

מאוחר יותר, מנהלת הליגה השיבה תשובה לקבוצה הדרומית וטענה כי אין את המשאבים להכניס את מערכת שיפוט הווידאו לכל משחקי הפלייאוף התחתון ובעקבות כך דחתה את בקשתה של אשדוד כדי למנוע אי שוויון בקרב קבוצות התחתית: "נענו לדרישות להכניס לשימוש עוד העונה את מערכות ה-VAR . בעוד אנו ערוכים לכיסוי כל משחקי הפלייאוף העליון (בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו) הרי שאין ,ביכולתנו להבטיח את כיסוי כל משחקי הפלייאוף התחתון ובמצב דברים זה – בו לא ניתן לתת כיסוי לכלל הקבוצות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי