בכר: "הסיטואציה של הרוש לא פשוטה, נעשה מה שטוב לקבוצה"

ברק בכר
ברק בכר | אודי ציטיאט

לאחר הניצחון הסוער על בית"ר ירושלים, ברק בכר דיבר במסיבת עיתונאים לקראת המשחק נגד הפועל חדרה. "איך נוציא יותר מניב זריהן? נרשום בטופס בית"ר חדרה"

(גודל טקסט)

לאחר הניצחון הסוער על בית"ר ירושלים ביום שני, ובצל התקופה סוערת בבירת הנגב מאז ההודעה של אלונה ברקת על עזיבה לחיים הפוליטיים, הפועל באר שבע כינסה את מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת המשחק נגד ניסו אביטן והפועל חדרה ביום ראשון (20:25 בספורט1). במסיבת העיתונאים נכחו ברק בכר וחאתם עבד אלחמיד שפספס את הניצחון על בית"ר.

ברק, השחקנים מבינים את המצב של הקבוצה?
"אני חושב שהשחקנים הבינו את זה מזמן. נגד בית"ר ראו מהדקות הראשונות קבוצה שמשחקת ומניעה כדור ולא בורחת מהמשחק, וזה הדבר הכי חשוב. כמובן שהיו דברים פחות טובים ולא נצא מהכלים אחרי ניצחון אחד, במיוחד בגלל שבית"ר הגיע למצבים. אנחנו מבינים שאנחנו צריכים להיות הרבה יותר טובים ביום ראשון".

הפועל באר שבע לא הצליחה לייצר המשכיות העונה, תצליח הפעם?
"אני מסכים שלא הצלחנו במשימה הזאת. זאת עובדה וזה המשימה של כל הצוות ושל כל המועדון, והגיע הזמן שנעשה את זה. אנחנו צריכים ליהנות מהניצחון אבל לעבוד יותר קשה, לשפר את משחק ההגנה הקבוצתי וזה מה שנצטרך להראות ביום ראשון".

מאזן לא מרשים במשחקי החוץ העונה, איך תתמודדו?
אני חושב שצריך לנתק את המחשבה הזאת, אני חושב שהקהל מאוד תומך בנו ואני בטוח שיבוא בהמוניו ויעניק לנו אווירה ביתית למרות שזה בנתניה. צריך להרגיש בבית עם הקהל שלנו, לשחק, לתת הופעה, המשחק הזה מאוד מאוד חשוב.

מתכנן שינויים בהרכב?
"יש הרבה שיקולים, במהלך השנה נאלצנו לשנות הרבה מכורך הנסיבות, ככה שתמיד טוב אחרי ניצחון לחשוב אם לתת קרדיט לשחקנים ששיחקו או לעשות שינויים נקודתיים. זה התפקיד שלי, כמו שאמרתי יש לנו דברים לתקן, אני אחשוב על ההרכב הכי נכון עד יום ראשון".


ניב זריהן חוגג נגד בית"ר. (צילום: דני מרון)


איך תוציא מניב זריהן יותר?
"נרשום בטופס בית"ר חדרה והדברים יסתדרו. הוא לא קיבל מספיק הזדמנויות, אני חושב שבחודש האחרון אחרי שהחלטנו להשאיר אותו הוא מראה יותר, הוא שחקן עם פוטנציאל גדול שמתאמן מצוין. הוא משקיע הרבה יותר ואנחנו רואים את זה, ואני מקווה בשבילו ובשבילנו שהוא ימשיך ככה".

מצב הפצועים?
"מליקסון התאמן אימון מלא שלשום ויחזור לסגל במשחק הקרוב, מיגל יתאושש מהמתיחה ואני מקווה שתוך שבוע-שבועיים יהיה 100%, ומיכאל אוחנה גם מתאמן רגיל. נעשה לערוך לו משחק אימון כדי לתת לו את הביטחון, אבל מבחינת חדות ובריאות הוא בסדר גמור וקרוב לחזרה".

סאגת השוער הראשון?
הסיטואציה היא לא פשוטה. אוהד לויטה הוכיח את עצמו במשחקים האחרונים, מצד שני הרוש שוער מצוין וראשון בנבחרת, אבל כרגע אנחנו צריכים לעשות מה שנכון לקבוצה ושוער שנמצא בכושר טוב צריך להמשיך לשחק.


"סיטואציה לא פשוטה" (צילום: אודי צטיאט)

חאתם עבד אלחמיד, מתבאס שלא ניצחת את בית"ר?
ממש לא באסה, רציתי שהקבוצה תנצח, וכל השבוע דיברנו על לצאת לדרך חדשה. זה היה ניצחון מאוד מאוד חשוב, אם אני משחק או לא זה לא העניין פה. כולנו שמחים על הניצחון הזה.

איך זה שבאר שבע תמיד מנצחת בלעדייך?
"אני חושב שהיא ניצחה גם איתי. זה לא ניצחון ראשון שלנו העונה. הקבוצה מעל הכל וחשוב שנצא לדרך חדשה. הניצחון הזה מאחורינו, צריך לבוא ולעשות את העבודה נגד חדרה ביום ראשון".

איך היה להשיג ניצחון אחרי תקופה קשה כזאת?
"כמובן שהביטחון הזה צריך לתת ביטחון לכולם. מי שמשחק או לא, אנחנו עדיין קבוצה שיש לה מה להוכיח, ואני מקווה שנייצר רצף של 2-3 ניצחונות וניכנס לפלייאוף העליון בכושר טוב. נקווה שנצא לדרך חדשה ביום ראשון".

הVAR ייכנס בפלייאוף העליון, אתה מצפה לזה?
"פחת מעניין אותי. אני מתעסק במה שקורה במגרש"


"ה-VAR פחות מעניין אותי" (צילום: דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי