צפו בתקציר: מכבי ת"א גברה 0:2 על מכבי פתח תקווה

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | אודי ציטיאט

פנדל מוצלח של עטר (76) ושער של מיכה (89) הבטיחו את ניצחון הצהובים מול הקבוצה שחילצה מהם נקודה בסיבוב הקודם. המארחת הייתה טובה יותר מול האורחת ששיחקה ב-10 שחקנים מאז הורחק במבוק (45)

(גודל טקסט)

300 ימים סגרה היום מכבי תל אביב בלי לרשום הפסד ליגה. הצהובים אומנם לא הבריקו אך גם במשחק די חלש שלה היא הצליחה לנצח היום (שבת) 0:2 בנתניה את מכבי פתח תקוה במשחק שפתח את המחזור ה-24 בליגת העל.


פנדל מוצלח של אלירן עטר (76) ושער נהדר של דור מיכה (89) קבעו את תוצאת המשחק, העלו את מאזן הצהובים בפסגה ל-60 נקודות ואת היתרון מבני יהודה השנייה בטבלה ל-23 נקודות, לפחות באופן זמני. הקבוצה של איביץ' השלימה משחק ליגה 30 ברציפות ללא הפסד, רצף שנמשך מהעונה שעברה. מכבי פתח תקוה מסובכת בתחתית, והיא במקום ה-12 בטבלה עם 25 נקודות, מרחק של ארבע נקודות בלבד מאשדוד שנמצאת מתחת לקו האדום וטרם שיחקה היום. 


לפני המשחק נערך טקס מרגש לזכרו של אבי כהן ז"ל, ובני משפחתו קיבלו חולצה ממוסגרת עם שמו מידיו של המנכ"ל בן מנספורד ושחקני מכבי תל אביב עלו להתמודדות עם מדי רטרו שבהם שיחקה הקבוצה באמצע שנות ה-80. בדקה ה-45 הגיע האירוע המעניין הראשון במחצית הראשונה, כשפרנק במבוק ספג כרטיס צהוב שני גבולי ובעקבותיו אדום, אחרי שמשך בחולצתו של צ'יקו אופואדו, ומכבי פתח תקוה נותרה בעשרה שחקנים. אנשי פתח תקוה וגיא לוזון לא אהבו את ההחלטה, וזעמו על השופט רועי ריינשרייבר. 



הפנדל המוצלח של עטר (אודי ציטיאט)


למרות היתרון המספרי, הצהובים לא הצליחו לכבוש במשך חצי שעה במחצית השנייה. ולאדן איביץ' ראה את קבוצתו מתקשה להגיע למצבי הבקעה ממשיים עד שבדקה ה-76, קיבלה מכבי תל אביב פנדל אחרי נגיעת יד ברחבה של איתי טאקו. אלירן עטר בעט מהנקודה הלבנה והעלה את האלופה שבדרך ל-0:1 עם שערו ה-11 העונה, וזינק לפסגת טבלת מלך השערים. בדקה ה-89 אנריק סבוריט מצא את דור מיכה ברחבה, משם הוא בעט כדור חד לפינה וקבע את תוצאת המשחק – 0:2.

 



בני משפחתו של אבי כהן במהלך הטקס לזכרו (אודי ציטיאט)



שחקני מכבי תל אביב עם תלבושת הרטרו (אודי ציטיאט)


מהלך המשחק
טקס מרגש נערך לפני המשחק לזכרו של בלם העבר אבי כהן ז"ל. בני משפחתו קיבלו חולצה ממוסגרת עם חולצתו ממנכ"ל המועדון בן מנספורד. לרגל האירוע, משחקת מכבי תל אביב עם אותה תלבושת שבה שיחקה בתקופתו של אבי כהן. 11,598 צופים חוזים במשחק.


דקה 26: עטר בעט מהאוויר ונבלם, אצילי קיבל את הכדור החוזר ובעט משמונה מטרים, גיגי הדף.


דקה35: כדור חופשי למכבי ת"א 32 מטרים משער פ"ת, אלירן עטר הימר על בעיטה לשער ובעט חזק ומדויק, גיגי היה במקום.


דקה 38: אופואדו הגביה כדור טוב לרחבה, דנינו הגיע אליו ראשון והרחיק.



צהוב מוקדם לקאניוק, ריינשרייבר מסביר מדוע (אודי ציטיאט)


דקה 41: כדור קרן למכבי תל אביב משמאל, עטר הגביה, אמאדור נגח, הכדור חלף סנטימטרים ליד הקורה.


דקה 45+2: מכבי פ"ת בעשרה שחקנים אחרי שפרנק במבוק ספג צהוב שני והורחק.



דור פרץ מול טאקו (אודי ציטיאט)



לוזון מבקש מהשופט הסבר להרחקת במבוק (אודי ציטיאט)


דקה 46: המחצית השנייה יוצאת לדרך, לא לפני שגיא לוזון תקף את החלטת השופט להרחיק את במבוק בצהוב שני הזוי, כדבריו. ריינשרייבר חזר למגרש עם אנשי אבטחה, לבקשתו.


דקה 58: אופואדו שלח כדור נהדר אל אצילי שבעט מ-16 מטרים חזק ברגל שמאל, הכדור טס מעט מעל המשקוף.


דקה 60: יובל שבתאי בעט מ-15 מטרים חזק ברגל שמאל, הכדור חלף ליד קורת שערו של ראיקוביץ'. 


דקה 71: בעיטה חזקה ומפתיעה של עטר מ-18 מטרים, גיגי התעופף נהדר והדף לקרן.



אלירן עטר. פנדל מדויק שהכניע את האורחים (אודי ציטיאט)


דקה 76, 0:1 למכבי ת"א: בריבו נגע בכדור בידו ברחבה וספג צהוב, השופט הורה על הנקודה הלבנה ועטר בעט מדויק פנימה.


דקה 82: יונתן כהן בעט מ-16 מטרים אלכסונית, הכדור חלף ליד הקורה ויצא החוצה.


דקה 89, 0:2 למכבי ת"א: סבוריט פרץ משמאל והכניס כדור לרחבה, מיכה השתלט עליו, העביר מרגל לרגל ובעט מ-12 מטרים ברגל שמאל פנימה.


הרכבים
מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, ז'איר אמאדור, שחר פיבן, אנריק סבוריט, דור פרץ (איתי שכטר, 46), דן גלזר, דור מיכה, עומר אצילי (יונתן כהן, 66), צ'יקו אופואדו (רוסלן ברסקי, 84), אלירן עטר.


מכבי פתח תקווה: צחי גיגי, עיסא סיסוקו, תומאש סיבוק, עומר דנינו, נאור פסר, פרנק במבוק, איתי טאקו, גידי קאניוק (יובל שבתאי, 46), ארמנדו קופר, הריסון מנזלה, תאי בריבו (לידור כהן, 65).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי