אווירת חג בחיפה: הפועל חייבת נקודות, מכבי זקוקה לניצחון

מוחמד עוואד, גבריאל תמאש
מוחמד עוואד, גבריאל תמאש | ערן לוף

שעות ספורות לשריקת הפתיחה: יואב כץ שוחח עם שחקניו שאם לא ינצחו יישארו מחוץ לשש הראשונות, בצד של מכבי מצהירים: "זו ההזדמנות שלנו להוכיח שהעיר ירוקה". 21,500 צופים הבטיחו את מקומם בסמי עופר

(גודל טקסט)

הדרבי החיפאי סיפק את הסחורה בשנים האחרונות כשהפועל ניצחה פעם אחר פעם את מכבי ומעבר ליוקרה העירונית גם הפכה ליריבה ישירה על קרבות הפלייאוף העליון, והערב (21:00) יש מי שצופה שיהיה זה אחד הדרבים הגדולים של העשור האחרון, לאור העובדה שהנקודות קריטיות עבור שני הצדדים.

בהפועל חיפה ניסו בימים האחרונים להפחית ככל שניתן את הדיבורים על מאבק ישיר בעיר ובחרו להדגיש את החשיבות של ניצחון כדי להבטיח את המקום בשישייה הראשונה. ערב המחזור מדורגת הפועל במקום השביעי בטבלה, כאשר רק ניצחון יעלה אותה מעל הפועל חדרה שבמקום השישי. הבעלים יואב כץ, כהרגלו, ערך שיחת סקייפ עם השחקנים וביקש מכל אחד לתת את הדגשים למען ניצחון הערב. בנוסף, כץ עצמו ניסה לדרבן את השחקנים וטען כי מבחינתו הפועל קבוצה טובה יותר. "יואב ניסה להכניס בנו מוטיבציה, אבל למשחק כזה אסור שנגיע לא דרוכים", אמר אחד השחקנים. 

בצד הירוק של העיר יודעים כי המקום בפלייאוף העליון מובטח והמבחן העיקרי הערב הוא על היוקרה לאחר שספגו מספר מכות מהיריבה העירונית ולמעשה קרוב לשנתיים לא ניצחו דרבי בליגה: "הרבה זמן לא ניצחנו בדרבי וזה הזמן לתקן את זה", אמרו במכבי. מבחינה מקצועית ממשיך מרקו בלבול בקו שלו ועד לרגע האחרון לא ידעו השחקנים מי מהם יפתח, כשגם כך הוא עדיין מתלבט בנוגע למספר עמדות: במרכז שדה בין ג'ורג' מנדז'ק למקסים פלקושצ'נקו ובחוד בין מוחמד עוואד לירדן שועה.


פלקושצ'נקו ושועה. ישתפו פעולה ב-11 בדרבי? (דני מרון)

בקרב הקהל צפויה חגיגה, כאשר 21,500 צופים כבר הבטיחו את מקומם הערב, אבל הקופות ייפתחו וההערכה היא כי עוד מספר רב של אוהדים ירכשו כרטיסים. ביציעים צפויה שליטה מוחלטת של מכבי, אבל אוהדי הפועל הבהירו כי גם אהדתם לקבוצה תישמע היטב.

מי שצפוי לקבל זרקור מיוחד במשחק הוא הקשר מקסים פלקושצ'נקו, שרק לפני יותר מחודש עשה את הדרך הישירה מאדום לירוק. כפי שפרסמנו, בהפועל חיפה החליטו שלא לערוך טקס לשחקן מחשש שהדבר יצית את האוהדים שגם ככה מגיעים טעונים. "מקסים בגד בנו מקצועית והוא ישמע את זה", אמרו בקרב אוהדי הפועל חיפה.

הרכבים משוערים
הפועל חיפה: ארנסטס שטקוס, לירן סרדל, גבריאל תמאש, ניסו קפילוטו, שון גולדברג, רסמוס סיוסטדט, ראדו גינסארי, גיא חדידה, גילי ורמוט, מתן חוזז, בן אז'ובל.

מכבי חיפה: עומרי גלזר, רז מאיר, אטיין ריינן, עופרי ארד, עאיד חבשי, נטע לביע, מקסים פלקושצ'נקו (ג'ורג' מנדז'ק), קארים פריי, ניקיטה רוקאביצה, מוחמד עוואד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי