הוחמר עונשם של חברי לה פמיליה: "מתנהלים ללא פחד"

לה פמיליה
לה פמיליה | אודי ציטיאט

בדיון שנערך בבית המשפט העליון לערעורים, נענשו מספר אוהדים במאסרים ארוכים יותר בפועל והשופט סולברג תקף: "צעירים ממשפחות נורמטיביות שהיו רחוקים כפסע מרצח רק בגלל אהדה. מונעים מאידיאולוגיה משניאה ומשסה"

(גודל טקסט)

הבוקר נערך בבית המשפט העליון לערעורים פליליים דיון במשפטם של חברי ארגון "לה פמיליה", שהיו מעורבים בין השאר באותה תקרית אלימה עם אוהדי הפועל ת"א , אז נפצע קשה אוהד הפועל ת"א שנחבט בראשו עם פטיש, לצד אירועים אלימים מסוכנים נוספים, כשכזכור אותם אוהדים הורשעו בפעילות עבריינית במסגרת חברותם בארגון – ולצד ההחמרה בעונשם של מרבית המורשעים, גם נשמעו מילים מאוד קשות על התנהלותו ואופיו של ארגון האוהדים.

השופט נעם סולברג בחר להחמיר בעונשם של מרבית האוהדים וגזר מאסרים בפועל לתקופות של בין 24 עד 40 חודשים, כשבפסק הדין אמר דברים קשים כנגד הארגון: "מעשי האלימות הנדונים בוצעו על-ידי חבר בני אדם שנרתם כל-כולו למשימה פוגענית בחסותה של אידיאולוגיה משניאה, משסה ומפלגת. התלכדותם סימאה את העין ואטמה את הלב. צעירים שצמחו ובאו ממשפחות נורמטיביות, שירתו בצה"ל ותרמו לחברה, נרתמו לביצוע מעשים מסמרי שיער. כפסע היו רחוקים מלשפוך דם נקי, הרוג אדם שכל חטאו באהדתו לקבוצת כדורגל יריבה.

"חברי לה פמיליה, אשר רובם אינם משתייכים לקהל העבריינים, סיגלו לעצמם באחת התנהגות עבריינית, תוך שהם מתנהלים ללא פחד ומורא", המשיך סולברג, "רצים ברחובה של עיר, מצויידים בכלי משחית, חדורי קרב, לפגוע בכל אוהד 'יריב' שיקרה בדרכם. יחיד היה עוצר, מפחד, חושב, מסתייג; במסגרת הקבוצה, גברה התעוזה, הפחד התפוגג, השׂכל נאלם דום. הם נסחפו, התלהטו והתלכדו מאחורי רעיונות לה פמיליה, ופעלו ללא חת כדי להגשים את מטרותיה".


חברי "לה פמיליה" שהורשעו (אבשלום ששוני)

סולברג אף כינה את "לה פמיליה" בתור "משפחה" והסביר: "זו אינה משפחה ביולוגית-אורגנית, אך דומה כי היא מבקשת לסגל לעצמה לכידות וקרבה שמאפיינות תא משפחתי. לדאבון הלב, התלכדה 'לה פמיליה' בהתבסס על ערכים אנטי-סוציאליים של שנאה, גזענות ובדלנות. שנאה זו לא נותרה בגדר תחושות או מאוויי-נפש בלבד; היא מומשה הן במעשיהם של המערערים דנן, הן בפעילותם של נאשמים אחרים. מעשים של תקיפה אלימה ופגיעה באנשים שחטאם הסתכם באהדתם לקבוצות כדורגל יריבות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי