דאגה בהפועל ת"א: "לבעלים אין כוונה לשלם מכיסם את חובות העבר"

שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים | עדי אבישי

למרות ה-0:6 הענק נגד מכבי פ"ת, הפרשה החדשה ששוררת מעל המועדון מאפילה על הניצחון. גורם בהתאחדות אמר: "המכתב חריג במהותו, לא כדאי להם לנסות את פיפ"א". קובי רפואה התייחס למשחק: "התוצאה בלתי נתפסת"

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב הביסה אתמול (ראשון) את מכבי פ"ת 0:6, דבר שהוביל לשמחה גדולה בקרב שחקני הקבוצה והאוהדים. אבל ראשי המועדון הגיעו לאצטדיון המושבה עם כאב ראש גדול בשל מכתב הדרישה החריג של פיפ"א להתאחדות לכדורגל שהועבר למתחם חודורוב ובו דרישה לשלם שלושה מיליון שקל בתוך 60 יום חוב בוררות של פיפ"א לשחקן הברזילאי אבדג'י כשאיום הורדת ליגה וסנקציות של מניעת הגעת שחקנים בחלונות ההעברות מלווה מאתמול את הפועל תל אביב.

הסיפור כאן אינו פשוט בכלל. גורם בכיר בהתאחדות לכדורגל אמר: "הפרשה תופסת תאוצה כי בחודשים האחרונים כבר נשלחו מפיפ"א מכתבי דרישת תשלום עבור שחקנים שתבעו את המועדון על חובות עבר שלא מהתקופה של ארבעת הבעלים הנוכחים ללא איום של הפעלת סנקציות. הפעם המכתב חריג במהותו ואינו דומה למכתבים הקודמים האחרים שנמצאים במתחם וולפסון. אם לא יושג הסדר מול הפועל ת"א אליה מכוונת פיפ"א מול אבדג'י ושחקנים אחרים שבדרך הסיפור אינו פשוט הפעם ולא כדי לנסות את פיפ"א בטענות התעלמות או העברת הדרישה למפרקי חברת הראל אחזקות".

גורם בכיר בהפועל ת"א אמר: "זה לא חוב שהפועל תל אביב הנוכחית אמורה לשלם. המכתב מפיפ"א הועבר אל מפרקי הפועל תל אביב עו"ד שאול קוטלר ורו"ח חן ברדיצ'ב מכתבי דרישת חוב אחרים מהעידן שלפנינו. לנו מובן שאין כאן שום דבר חדש".


בהפועל תל אביב טוענים כי החוב צריך להיות באחריותו של שאול קוטלר (דני מרון)
 

החובות מפסקי הבוררות של פיפ"א וגם אופ"א מוכרים ועלו בבית המשפט כמו גם מוכרים בהתאחדות לכדורגל ומדובר בסכומים נכבדים יחד של מעל 30 מיליון שקלים. הבעלים הנוכחים שכרו לפני שנה וחצי את שרותיו של עו"ד יוסי גייר מומחה בתחום כדי שיטפל בכול תביעות פיפ"א. אגב עו"ד שאול קוטלר הבהיר כי נכון לעכשיו הוא שוהה בפנמה והנושא לא מטופל על ידו.

אי אפשר להגיד שהפרשה אינה איינה מזיזה לראשי האדומים. על פי גורם בסביבת המועדון אין עכשיו לבעלים כוונה או כסף גדול להביא מהבית כשעל הפרק כך נאמר לגורמים ממתחם חודורוב בדרך נמצאת תביעת דרישה נופת מפיפ"א של גבריאל דוס סנטוס ושחקנים אחרים.

בהפועל תל אביב לא מתכוונים למשוך את הפרשה עד לקצה ולהיקלע לעימות מול פיפ"א. גורם בסביבת המועדון: "על הפועל תל אביב יהיה חובה להגיע להסדר עם השחקן או השחקנים אשר דורשים את כספם על פי פסק בוררות. לאחים ניסנוב מאיר תושב וזאב גרינברג אין כוונה לשלם את עשרות המיליונים מכיסם על חובות עבר ולערב את המפרקים, ההתאחדות לכדורגל ואת בית המשפט. ימים קשים מתחילים והפרשה ממנה חששו רוכשים שהיו קרובים לקנות את המועדון מתגלגל דווקא בימים אלו בהם יש מי שבודק ספרים ומקבל לפנים את פיפ"א".


"לבעלים אין כוונה לשלם מכיסם על חובות העבר". איציק ניסנוב (אודי ציטיאט)

לפרשה התייחס מאמן הפועל ת"א קובי רפואה: "רק עכשיו בסיום המשחק אני שומע על פרשת פיפ"א לראשונה. כבר הבהרתי שדברים כאלו שאינם קשורים לשחקנים לא נכנסים לחדר ההלבשה ולא נתתי להם להפריע".

המאמן האדום המשיך ודיבר על המשחק: "תוצאה משכנעת מאוד, החלוצים הבקיעו ואנחנו יודעים מה זה לא להבקיע. הפועל תל אביב עדיין קבוצת תחתית וצריך להמשיך קדימה. אני שמח עבורהשחקנים מכול הלב כי כולם ציפו לנצח אבל התוצאה זה דבר לא נתפס וכבר במחזור הבא מצפה לנו משחק סופר קשה בטדי נגד בית"ר ירושלים ".

שחר הירש שכבש את השער השישי מפנדל אמר: "אני שמח שהמאמן בחר בי לבעוט את הפנדל. מי שבועט קבוע הוא קלאודומיר, אבל אני בועט טוב באימונים. הגענו למשחק עם אנרגיות טובות והתכוננו למשחק כמו לכל משחק אחר. אבל היה ברור לכולנו כי זה משחק של מלחמת עולם על החיים והמוות והייתי בטוח שננצח אבל לא 0:6. העונה בליגת העל לא היכולת קובעת, רק היציבות לאורך זמן".

החלוץ הוסיף: "אני שמח לחזור להפועל תל אביב לאחר שעזבתי בקיץ מכל מיני סיבות. לאחר יום יומיים מוזרים הכול שב כי אני מכיר במתחם חודורוב את כולם. נכון שציפו בחלון ההעברות לרכש מפוצץ, אני לא יכול להתנצל על זה, אבל אני חייב להוכיח את עצמי בכל משחק".


"הפועל תל אביב עדיין קבוצת תחתית". קובי רפואה מצנן את ההתלהבות (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי