משחק ההזדמנות האחרונה: על המירוץ המטורף לפלייאוף העליון

עידן ורד
עידן ורד | אודי ציטיאט

כשהאליפות סגורה כבר חודשים, יתכנסו חלק ניכר מקבוצות הליגה בשבת כדי לקבוע מי תסיים שישית. חדרה תלויה בעצמה, הפועל חיפה מרגישה פייבוריטית ובית"ר חולמת על מתנה לקהל. רק שזה לא ייגמר כמו בפארסה של רמה"ש

(גודל טקסט)

בשביל הרומנטיקה, טוב יהיה אם הפועל חדרה תשמור על מקומה ותעלה לפלייאוף העליון. בשביל הכדורגל התוסס והאצטדיונים המלאים, טוב יהיה שבית"ר ירושלים תעשה את הנסיקה הבלתי תאמן ותדלג מעל שלוש קבוצות בדרך למקום השישי. אבל בשביל ההיגיון, וקצת בגלל הניסיון, הפועל חיפה היא זו שתחגוג במוצאי שבת.

לפתע, משום מקום, צץ המאבק על הכרטיס האחרון לפלייאוף העליון והפך לשיחת השבוע. לא השישייה המהממת של הפועל ת"א לרשת של מכבי פ"ת, לא הפיטורים בפעם השלישית של מאמן מבני סכנין, לא מערכת ה-VAR שעומדת להיכנס לחיינו בעוד עשרה ימים ואפילו לא המעבר הישיר לטעויות השיפוט האין סופיות. כולם מדברים רק על מאבק הכניסה לפלייאוף העליון.

נכון שחדרה תלויה בעצמה, אבל נכון גם שתיקו עלול שלא להספיק לה. נכון שהפועל חיפה לא תלויה בעצמה, אבל יכול מאוד להיות שתיקו דווקא יספק אותה. אחד הדברים הבולטים במאבק הזה קשור ישירות להפועל חדרה. הקבוצה הזו, אם לא שמתם לב עדיין, נחלה יותר הפסדים מכל קבוצה אחרת בליגה, מלבד שתי הקבוצות שמתחת לקו האדום – אשדוד ובני סכנין. נתון כזה לא היה בעבר וספק גדול אם יהיה בעתיד. אגב, מרבית מ-11 ההפסדים שלה היו בעת האחרונה, מה שמבהיר של-90 הדקות הגורליות היא מגיעה במומנטום שלילי, אבל את הדברים האלה אפשר לומר גם על כל המתמודדות האחרות במאבק הכניסה.


יותר הפסדים מכל קבוצה אחרת בליגה, מלבד שתי הקבוצות שמתחת לקו האדום (דני מרון)

גם הפועל חיפה לא בכושר טוב, כך גם קריית שמונה, למרות הניצחון בשבת, לא בכושר שיא. אותם דברים אמורים בוודאי לגבי בית"ר ירושלים ושהניצחון של הפועל רעננה במחזור האחרון לא יבלבל אתכם – גם היא מתקשה להבקיע.

הזוי עד מופרך להזכיר את הפועל רעננה כמועמדת תיאורטית לעלייה. עוד לא היה מצב שהקבוצה שכבשה הכי מעט שערים בליגה, 18 ב-25 משחקים, מועמדת מחזור אחד לפני סיום הליגה הסדירה להיות חלק משש הקבוצות הראשונות. הפועל רעננה לא ראויה להיות בין שש הגדולות, כך גם בית"ר ירושלים, בטח שלא קריית שמונה ובסופו של יום, המאבק הזה יישאר כנראה בקו הצפוני שבין חדרה לחיפה.

הדהירה המסחררת של מכבי ת"א לעבר תואר האליפות הרסה אמנם את מתח ההתמודדות על הכתר, אבל מהר מאוד הפכה הכניסה לפלייאוף העליון למטרה נעלה אצל שאר הקבוצות. הפועל היוצא מכך הוא שחמש הקבוצות שיצטרפו למכבי ת"א יוכלו להתמודד בינן לבין עצמן על שני הכרטיסים למוקדמות הליגה האירופית, אולי גם על השלישי – הכל בהתאם לזוכה בגמר הגביע.

זוכרים את הפועל רמה"ש בפלייאוף העליון? זוכרים את הפועל רעננה בפלייאוף העליון? זוכרים את בני סכנין ובעונה מסוימת גם את בני יהודה בפלייאוף העליון? הן היו שטיח לרגלי המתמודדות, גם אלה שהתחרו על האליפות וגם אלה שחלמו על הכרטיסים האירופיים. העונה לא יהיה שטיח כזה והמרחק בין המקום השני למקום השישי ישאיר מתח ועניין עד מחזורי הנעילה. בעונה שבה זהות האלופה ברורה כבר מהסתיו, זו הבשורה הטובה ביותר שיכולנו לקבל.


אוהדי הפועל חיפה (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי