שובר שתיקה: יעקב שחר מדבר על פרשת אייל ברקוביץ'

יעקב שחר
יעקב שחר | ערן לוף

הבעלים של מכבי חיפה שובר שתיקה ומספק גילוי נדיר על פיצוץ המשא ומתן עם ה'קוסם': "לא יכולים לפצות על מה שהוא מפסיד מבחינה כלכלית". על עתידו של מרקו בלבול "עמד במשימה"

(גודל טקסט)

בעלי מכבי חיפה, יעקב שחר עלה לשידור הערב בתכנית הספורט של רדיו 103FM, והתייחס לראשונה למשא ומתן שהתפוצץ היום בינו לבין אייל ברקוביץ'.  כזכור לאחר פרשת גיל יצחק המתוקשרת, בה בעלי ראשון לציון זעם על ההתנהלות של הנהלת מכבי חיפה, המועדון מהכרמל הודיע באופן רשמי לאחר פגישת פיוס, ששחקן העבר קיבל הצעה לנהל את מחלקת הנוער.

יעקב שחר, איך אתה מגיב לטענות לפיהם כל הסיפור הזה היה ספין תקשורתי?
"צאתם לוקחים נושא מבלי לדעת את כל הפרטים ונותנים אינפורמציה לא נכונה. האמת היא שנפגשתי עם אייל ברקוביץ', לא עשיתי עליו תרגילים, יש לנו ראייה מקצועית דומה מאוד. העניין הוא שמלבד העיסוקים של אייל בראשון, שאני מקווה שהוא מרוצה מהם, יש לו הרבה עיסוקים שמכניסים לא מעט כסף, ואובדן ההכנסה של אייל בתחומים בהם הוא מתעסק היא הרבה יותר גדולה ממה שאנחנו יכולים להציע לתפקיד הזה במועדון, וככה נפרדנו".

במידה ואייל היה מקבל את ההצעה, היה נאסר עליו להמשיך לעסוק בעולם התקשורת?
"מה שקשור לספורט, מה שקשור לכדורגל וליגת העל שהוא נותן את חוות דעתו, זה לא יכול ללכת ביחד בעבודה עם מועדון אותו הוא מסקר. וגם מבחינתו הוא היה מוותר על התקשורת, השאלה אם אנחנו יכול לפצות על מה שהוא מפסיד מבחינה כלכלית. לא מבחינה מקצועית. מהבחינה הזאת אנחנו רואים את הדברים עין בעין".

מה החשיבות של דמות כמו אייל ברקוביץ' עבור מכבי חיפה?
"אני רואה בשחקנים שגדלו במחלקת הנוער נכס למועדון וערך עליון. עובדה שלא מעט שחקני עבר שלנו משולבים בתפקידים כאלה ואחרים במועדון, בין אם במחלקת הנוער או בבוגרים. גם שחקנים שגדלו במועדון משחקים. אני חושב שזה הבסיס שעליו אנחנו מנהלים ורוצים לראות את המועדון שלנו מתנהל, לכן כשפניתי לאייל, ידעתי מה דעתו. דיברנו על זה לא מעט בעבר, הוא מעורב, יש לו ילדים ששיחקו אצלנו במחלקת הנוער, בן אחד שלו עדיין משחק אצלנו. הוא מודע מה קורה שם, הוא יודע מה צריך לשפר ואני מסכים איתו בדברים האלה. הדבר היחידי שעל הפרק זה מבחינה תקציבית. אם נצטרך להתגבר על הדבר הזה – מה טוב, אם לא אני אצטער וזהו. אני לא צריך יחסי ציבור בגילי".


"אייל יודע מה צריך לשפר" (רוני שיצר)

מה שכנע אותך שאייל מתאים לתפקיד?
"ברקוביץ' מאוד רוצה לעבוד עם נוער. הוא רוצה לפתח עוד אייל ברקוביץ' ועוד ראובן עטר שבזמן האחרון לא יצאו אצלנו. אני מאמין ביכולתו לעשות את זה. ועל כך נעשו השיחות המקצועיות שלנו, כרגע הבעיה היא שהוא מרוויח יפה מאוד בתכניות בהם הוא שותף בהם. כל מה שנאמר אחרת בסוגיה הזאת הוא ספקולציה של עיתונים ודוברים למיניהם, לכן החלטתי להגיד לקהל שלא יקבל אינפורמציה לא נכון".

מחלקת הנוער של מכבי חיפה לא מצליחה העונה, מה הסיבה לכך?
"מחלקת הנוער של מכבי חיפה קיבלה תכנית מהמנהל המקצועי הקודם שלנו, שרצה לשים דגש בהקפצת כל השחקנים הצעירים שכבת גיל, לכן קבוצת הנוער שלנו היא ממש צעירה, הכי צעירה בליגה. ללא כל חריגי גיל. לכן קשה לה להתמודד, אני בטוח שבשנה הבאה היא תפיק את התועלת מהשנה הזאת ותהיה הרבה יותר טובה. כל הטיפול בפיתוח שחקנים צעירים לוקה אצלנו לאחרונה, ואייל היה יכול לתרום רבות בתחום הזה. בזה מיציתי את הנושא".

האם מרקו בלבול ימשיך גם בעונה הבאה?
"מרקו בלבול ואני סיכמנו שאם אנחנו נעפיל לפלייאוף העליון, שזאת הייתה המשימה שלנו כשהיינו מאוד קרובים לקו האדום, הוא ימשיך בעונה הבאה. הוא עמד במשימה ולכן הוא ימשיך גם בעונה הבאה.


"יישאר גם בעונה הבאה" (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי