מערכת ה-VAR הושקה: "יום היסטורי לכדורגל הישראלי"

VAR
VAR | Gettyimages

רגע לפני הפלייאוף העליון, הציגה המנהלת את מערכת הווידאו החדשה שתיכנס למגרשים. "מודה לכל מי שטרח בחודשים האחרונים, המטרה היא להביא את הצדק למגרשים". באירוע הוצגה יו"ר איגוד השופטים החדשה, רונית תירוש

(גודל טקסט)

15 מיליון ש"ל לחמש שנים, לצד זה עלויות של מיליון וחצי שקל להכשרת השופטים, זוהי העלות הכספית שתושקע במערכת ה-VAR החדשה שתוטמע במגרשי הכדורגל החל מהמחזור הקרוב במסגרת הפלייאוף העליון. מנהלת הליגה בסיוע ההתאחדות לכדורגל יכסו את העלויות לכך. "זהו יום היסטורי לכדורגל הישראלי. המטרה היא בסופו של דבר להביא את הצדק למגרשי הכדורגל" אמר יושב ראש מנהלת הליגה, ארז כלפון בפתח דבריו.

"אנחנו מתחילים בפיילוט בסוף שבוע הקרוב, עדיין יכולים להיות טעויות, ועדיין יכולים להיות חוסר תיאום. אני מבקש גם מהתקשורת ובעלי הקבוצות להיות סבלניים. כדורגל זה לא טניס. גם ב-VAR יש טעויות. צריך לקחת את זה בחשבון. משחק אחרי משחק, נגיע בסופו של דבר למטרה שלנו – 100% בחוסר טעויות, אבל כמו שאתם רואים גם באירופה לפעמים קורות טעויות".

"יש לנו שופטים טובים בכדורגל הישראלי, אפילו טובים מאוד ולפעמים גם הם עושים טעויות. אני לא ארשה התלהמות נגד השופטים, בסופו של דבר הם בני אדם. הם מגיעים למשחק במטרה להצליח, לא נעשות טעויות בכוונה. המטרה שלנו היא לעזור להם להצליח".


"המטרה היא להביא את הצדק למגרשים". ארז כלפון (האתר הרשמי)

"אני מודה לכל מי שטרח בחודשים האחרונים ועזר לנו לעמוד בלחצים ולוחות זמנים כמעט בלתי אפשריים. מנכ"ל המנהלת, איגוד השופטים וההתאחדות לכדורגל. אנחנו מקווים מאוד שאצטדיון בלומפילד ייפתח לקראת עונת המשחקים הקרובה. אני רוצה לנצל את ההזדמנות לקרוא למשפחות להגיע למגרשי הכדורגל ולתמוך בקבוצות שאנחנו אוהבים".

המערכת תתערב בארבעה מצבים בלבד: בדיקת כל השערים, אירועי רחבת עונשין (פנדלים או לא), אירועים נקודתיים כמו כרטיס אדום ישיר (ללא כרטיס צהוב שני) וטעויות זיהוי של שופט.


מערכת VAR. מעכשיו גם בישראל (Gettyimages)

תהליך קבלת ההחלטה
– שופטי הווידאו יחפשו את האירועים המרכזיים.

– ה-VAR בודק מיד את כל האירועים הרלוונטיים.

– ה-VAR ממליץ לשופט לבחון אירוע תקרית במידת בצורך או לחלופין השופט מבקש מה-VAR לבדוק אירוע מסוים.

-ה-VAR מאבחן את האירוע ומדווח לשופטים מה רואים ומה המלצתו.

– השופט יכול לקבל את המלצת ה-VAR (במקרה של אירועים עובדתיים) או לבחון את האירוע בעצמו במוניטור הממוקם בצידי המגרש.

– ההחלטה תתקבל בסוף על ידי השופט.



ההחלטה תתקבל על ידי השופט. אלון יפת (דני מרון)

אירועים עובדתיים, בהם ה-VAR קובע
– טעות בזיהוי.
– כדור בתוך או מחוץ לגבולות המגרש.
– כדור בתוך או מחוץ לרחבת העונשין.
– עמדת נבדל, כאשר השחקן התוקף משחק בכדור.
– נקודת המגע בעבירות יד.

על פי צפי המנהלת, ה-VAR אמור להגדיל את אחוז ההחלטות הנכונות במשחק ל-99%.


צפי של 99 אחוזי דיוק. רונית תירוש נכנסה לתפקיד בצוותא עם מערכת ב-VAR 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי