איביץ': "ניקוליץ' עשוי להיות בסגל", ייני: "הלוואי שלא נפסיד העונה"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | באדיבות מכבי תל אביב

מכבי ת"א תפתח את משחקי הפלייאוף העליון (שבת, 15:40, שידור בספורט4), המאמן החמיא לחדרה במסע"ת וגם תמך בשימוש ב-VAR: "יתקן טעויות שיכולות להכריע". ז'איר אמאדור צפוי לעזוב, זוכה להתעניינות מספרד

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תארח באצטדיון בנתניה את הפועל חדרה במשחק שיפתח את הפלייאוף העליון (שבת, החל מ-15:40 בשידור בספורט4), כשלאחריו יקבלו השחקנים ארבעה ימי חופשה בתוך פגרת מוקדמות היורו של נבחרת ישראל. במועדון מצפים כי בשל שעת המשחק המוקדמת יגיעו כ-11 אלך צופים למשחק.

היום (חמישי) ערכה הקבוצה את מסיבת העיתונאים לקראת המדורגת שישית בטבלה, בנוכחות המאמן ולדימיר איביץ' והקפטן שרן ייני. תחילה היה זה הקפטן שדיבר ואמר לקראת עשרת משחקי הליגה האחרונים: "אנחנו נערכים כמו לכל משחק העונה. צופים ביריבה, מבינים מה סגנון המשחק שלה ומכינים תוכנית. חוץ מזה אין שום דבר יוצא דופן, ממשיכים את העונה כמו בכל שלב. הלוואי שנסיים את העונה ללא הפסד, זו מטרה חבל על הזמן, אבל אנחנו מסתכלים רק על המשחק הקרוב כי זה מקל את העניינים. ככה אנחנו מצליחים להגיע תוצאות טובות".

אם יש תסריט שהקבוצה תפסיד העונה: "הרגע אמרתי, אני מנסה וגם מצליח לא לחשוב קדימה – אלא רק על המשחק הבא. גם אם אני טיפה מתחיל לפנטז, לחלום או לחשוב, אני עוצר את עצמי. ספורטאי צריך להתמודד עם מה שעומד לפניו".

על הפועל חדרה: "עד עכשיו, בעונה הסדירה, הם עשו עונה מדהימה, הפתיעו את כולם. נהניתי לראות אותם. יש לנו הרבה שחקנים שם שאנחנו אוהבים ומעריכים ורוצים שהם יתקדמו ויצליחו, פחות רק במשחק מולנו".


מרחק שני ניצחונות מאליפות:
"אנחנו מדברים כל הזמן על לדחוף את עצמנו. אנחנו מעירים אחד לשני בכל תרגיל כדי שלא נוריד את הרגל מהגז. יש לנו מטרות גם בליגה וגם בגביע ובשביל להגיע להישגים האלה אנחנו צריכים להיות בכושר טוב, אז אסור להוריד".

על ולדימיר איביץ' לעומת המאמנים הקודמים: "אני לא אוהב את זה, את ההשוואות האלה, אבל יש מאמן סופר מקצועי שלא עושה איפה ואיפה וכולנו יודעים היכן אנחנו צריכים להיות בכל זמן נתון במגרש". איביץ' התערב בשלב זה ואמר בצחוק: "זה לא קל לשבת ליד המאמן, אולי הוא גם רוצה להגיד משהו ולא יכול כי אני לידו".


ייני ואיביץ'. "אולי הוא לא אומר משהו כי אני לידו" (דני מרון)

אם שחר פיבן הפתיע אותו: "אין יותר מדי מה להגיד עליו. הוא בכושר מצוין, עושה עונה מעולה. זה שחקן שכל הזמן רעב להוכיח ולקח את הצ'אנס בשתי ידיים. אנחנו מאוד מרוצים ממנו ומקווים שבעתיד הוא יוזמן לנבחרת, יש לו עתיד גדול. אני רואה עוד שחקנים במכבי ת"א שהייתי רוצה לראות בנבחרת כי הם חברים שלי ואני מעריך אותם, אבל יש בשחקנים עוד ישראל טובים ואני לא חושב שהפערים בין שחקני הסגל כאלה גדולים, אז כל פעם שיש זימון מדברים על מי שלא זומן – כי הפערים בינינו דומים. לגבי פיבן אגיד שוב, אני מעריך אותו ובוטח בו, אבל זו לא החלטה שלי".

ישיבתו הממושכת של אמאדור על הספסל: "לא מתפקידי להסביר. הוא שחקן מצוין ובן אדם מדהים. יש תחרות בסגל ולפעמים מגיע שחקן כמו שחר שמקבל את ההזדמנות ולוקח אותה, לכן כל אחד צריך לדחוף את עצמו להיות הכי טוב. בכדורגל אתה כמו במשחק האחרון שלך וכל אחד צריך לקבל את הצ'אנס שלו".

על תפקודו כבלם: "אני שחקן שרוצה לשחק ומה שהמאמן ירצה ממני, אשמח לתת. אשחק בכל תפקיד – פעם צריכים אותי מגן שמאלי, פעם אני קשר שמשחק מגן ימני. לא מתעסק במה יותר מתאים לי, אלא רוצה לשחק".

מסיבת פורים שערכה הקבוצה: "בפועל יצאתי מקום שני, אבל אפשר לומר שהייתי מקורי. שחר פיבן אמר לי שאני דומה לו (קונור מקרגור, א.ג) ושאפו גם לאשתי שציירה".


ייני במסיבת עיתונאים. "אסור להוריד את הרגל מהגז" (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

לאחר מכן דיבר המאמן ולדימיר איביץ', שהבהיר כי הוא אינו קורא עיתונים ולא יודע דבר באשר לכתבות בתקשורת על יכולותיו או עתידו. על הפועל חדרה אמר: "זו קבוצה שעלתה מהליגה השנייה והרשימה אותנו מתחילת השנה. היא והבילה את הליגה אחרי מספר מחזורים וזה בטוח מועדון שמגיע לו הכבוד על מה שעשה העונה. בתקציב קטן הם לפני מועדונים גדולים מהם וראויים להיות בין שש הקבוצות הראשונות. זה לא מקרי שהם בפלייאוף ונצטרך להתכונן למלחמה על שלוש נקודות".

על ניסו אביטן: "אני מכבד את הקולגה מחדרה ובטוח שהוא אחד המאמנים הכי טובים בארץ, כמו גם המאמנים של מכבי נתניה, בני יהודה ואחרים שכאן כי לא אתייחס לכל אחד בנפרד. הם הראו שהם יכולים לעשות דברים נפלאים עם קבוצות שלא נמנות על שלוש הראשונות בישראל".

כניסת ה-VAR: "זה דבר שישפר את הכדורגל, כי יתקבלו החלטות טובות יותר. החלטות רעות יכולות לשנות משחק ונכון שלפעמים לוקח מספר דקות כדי לקבל החלטה, אבל אני מאמין שזה מה שהכדורגל צריך. אני משוכנע שבשנים הבאות המערכת תפעל בצורה מהירה יותר, זו רק ההתחלה ואני מאוד מאמין בשימוש ב-VAR. שופטים טועים כמו ששחקנים ומאמנים טועים, אבל עם VAR אפשר לתקן. בכל העולם צריך את זה, לא רק בישראל – כי בכל מקום בעולם שופטים טועים וזה חלק מהמשחק, אבל לפעמים אלה טעויות גדולות שאפשר למנוע".

אם אורוש ניקוליץ' כשיר ומצבו של גולסה: "אורוש במצב טוב, מחר נקבל החלטה לגביו. הוא מתאמן כרגיל אחרי פציעה מסובכת. לגבי גולסה, הוא נותח, אבל עודכנתי שבאחד האתרים כתבו דברים מעניינים. הייתי כן איתכם מהיום הראשון ועד הניתוח שלו באשר למצבו, אבל יש קולגה שלכם שלא כיבדה ואם באתר ההוא יודעים יותר טוב מהצוות הרפואי שלנו, אז אתם יכולים לקחת את המידע מהם. לא אדבר על כך יותר".


גולסה בסיבוב הראשון נגד חדרה. נותח ומעבר לכך המאמן לא אמר (אריאל שלום)

במקביל להכנות לפלייאוף העליון, הצהובים נמצאים כבר בעיצומן של של ניסיונות לבצע שינויים לעונה הבאה ולהופעת במוקדמות ליגת האלופות, כשהמשימה היא להביא את הבעלים מיץ' גולדהאר ואת האוהדים לשלב הבתים היוקרתי. לראשי הקבוצה ברור כי הסגל הנוכחי יהיה חייב שדרוג מקצועי, כשלפי המאמן ולדימיר איביץ', בן מנספורד וברק יצחקי כבר בשלבי הבדיקות בנושא החיזוק.

על פי מקורבים למועדון, בעונת 2019/20 יהיו בקבוצה שישה שחקנים זרים כשהיום יש בסגל רק חמישה. ככל הנראה השוער פרדראג ראיקוביץ' יימכר בקרוב ובמקומו יגיע שוער זר. חלוץ זר יגיע לעמדת החלוץ המרכזי, עמדה בה משחקים כעת לסירוגין צ'יקו אופואדו ואיתי שכטר, להם איביץ' נתן במה להוכיח את עצמם כשלא צירף חלוץ בינואר.


ז'איר אמאדור. זוכה להתעניינות בספרד (אריאל שלום)

הבלם ז'איר אמאדור איבד את מקומו בהרכב הפותח לשרן ייני ושחר פיבן, ועם עזיבתו הצפויה של איתן טיבי ייתכן שהפורטוגלי ומכבי יגיעו כבר לפני סיום העונה לסיכום על פרידה, כשנודע כי לפחות שני מועדונים בספרד מעוניינים בשחקן לעונה הבאה, מהלך שיוביל להחתמת בלם זר במקומו. בקיץ אמורים לחזור לקבוצה שני המושאלים להפועל חדרה, איילון אלמוג ועדן קארצב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי