נאום הזעם של זוארץ: "הבנתי שלא אצליח לשנות דבר ופרשתי"

שינו זוארץ
שינו זוארץ | אודי ציטיאט

יושב ראש ההתאחדות אמור היה לפנות את מקומו בעוד חודש, 90 יום מאז החלטתו, אך לא נמצא לו מחליף, והוא נענה לפנייה להישאר עד יוני. בראיון ל-103FM הוא דיבר על הכל וגם על אכזבתו מחוסר המתקנים

(גודל טקסט)

יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ אמור היה לפרוש מתפקידו בעוד כחודש, 90 יום אחרי שהודיע על פרישתו מהתפקיד. ואולם מאחר שלא נמצא לו מחליף עד לרגע זה, הוא נעתר לבקשה להישאר עד סוף העונה.

הערב (שני) הוא התראיין לתוכנית הספורט של רדיו ללא הפסקה ונשמע נחוש לפרוש מהתפקיד, אחרי שהבין כדבריו כי לא יצליח לשנות דבר. זוארץ פתח ואמר: "אכן נתתי 90 יום על פי התקנון וזה מסתיים בעוד חודש. פנו אלי ראשי קבוצות וביקשו שאשאר כי לא נמצא מחליף. נעניתי לפנייה מתוך אחריות ואכפתיות לכדורגל. אני מאמין שימצאו לי מחליף. האמינו לי, היו לפני ויהיו גם אחרי בתפקיד".

היו"ר הפורש הוסיף: "כרגע אני ממשיך לפעול לקידום הכדורגל הישראלי. אני עושה כל מה שאני יכול. מבחינתי, מרגע שהחלטתי לפרוש, אני עומד מאחורי ההחלטה ואני נשאר כאמור רק כי ביקשו ממני להישאר. אני לא משנה את דעתי בדברים כאלה. באתי מתוך תחושת רצון עילאית ומתוך תחושת שליחות אדירה. גם לגדולים ממני מצאו מחליף. אני אומר לכם מידיעה שיש הרבה אנשים שרוצים את התפקיד הזה. לי אין את המועמד שלי ולא אמליץ על אף אחד. זה לא תפקידי".


זוארץ. עומד מאחורי החלטתו (אודי ציטיאט)

קיבלת גיבוי מקיר לקיר. ממש צ'ק פתוח. רצית את התפקיד ואפילו שינו את התקנון עבורך. מה קרה?
זוארץ: "אני כרגע לא מתעסק בזה אלא רק בעשייה. אני מבין שאני לא צריך להיות כאן. רציתי, ניסיתי, והחלטתי לא להמשיך".


אנחנו לפני קמפיין מוקדמות היורו של הנבחרת. איך זה יכול להיות שהקהל לא מתעניין במשחקים הקרובים?
זוארץ: "עשינו עשרות שיחות כדי לבדוק את התופעה ולמה זה קורה. אין לנו הסבר מוחלט. לדעתי, הקהל צריך לבוא ולראות את השחקנים שלנו ולא לחכות שתבוא הנה נבחרת גדולה ואז יבואו לראות אותה. הורדנו את המחירים ל-90 שקלים לשני המשחקים. השעה ביום חמישי לא כל כך נוחה, ביום ראשון זה כבר ייראה אחרת. המאמן בחר את השחקנים שהוא מאמין שהם הכי טובים לנבחרת ישראל. בליגת האומות  ראינו נבחרת מכובדת ויצאתי מעודד מהקמפיין. קיוויתי שהקהל יביע שוב אמון בנבחרת. אבל תראו, תוצאה טובה במשחק הראשון והקהל ינהר לאצטדיון".

אישית, לאן פניך בכדורגל הישראלי? אולי תרכוש קבוצה ותהיה בעליה?
זוארץ: "לעולם זה לא יקרה. לא אחזור לעולם לכדורגל כבעלים. זה לא מעניין אותי ואין לי שום כוונה לעשות זאת. אמשיך לתת ידי היכן שאוכל בקידום ילדים ובני נוער אך כבעלים, לא ולא. מה שיעניין אותי בעתיד זה בניית מחלקות נוער. לצערי הרב, לא ייבנו כאן מגרשים חדשים ומתקנים ראויים בטווח הנראה לעין. לשם כך צריך תוכנית לטווח ארוך עם הרבה מאוד כסף. להקצות סכומים גדולים לבניית מתקנים תוך צירוף אלפי ילדים ובני נוער לענף. אם זה יקרה, יהיה פה כדורגל בעוד חמש שנים. חייבים גם לעבוד על נושא המאמנים ושכרם. צריך לתגמל מאמני ילדים ונערים בחוזים שיאפשרו להם לעבוד בראש שקט. אני חושב שלמאמנים גם בליגות הבכירות, אסור לחתום על חוזים לא הוגנים כלפיהם. לפי החוק לנו אסור לאסור על מאמנים לחתום על חוזים לא הוגנים. זאת צריכה להיות החלטה שלהם".


זוארץ עם רוטנשטיינר ונאתכו. מצפה לאמון הקהל בנבחרת (עדי אבישי)

מדוע קולך לא נשמע באשר לשיטת הפלייאוף בליגת העל?
"יכול להיות שצריך לעשות שינוי. אולי שלושה סיבובים בלי פלייאוף. אני מטפל בזה. האמינו לי. אבל מדובר על תוכניות  לעתיד, לגבי העונה הבאה, זה כבר דבר לא קל ובלתי אפשרי. לא נלך נגד המנהלת. את נושא הפלייאוף צריך לבחון מחדש".


לסיום, איך אתה מסכם את כניסת ה-VAR  לליגת העל?
"המנהלת ואיגוד השופטים עשו קסמים בעניין הזה. הם עשו זאת בצורה מדהימה ומהירה. עקפנו את האנגלים שעדיין לומדים את הנושא ואצלנו המערכות כבר נכנסו לפעילות. נכון, יהיו פה חבלי לידה וקשיים. אבל עד לרגע זה, אני מופתע מההצלחה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי