ג'ובאני רוסו חזר למכבי חיפה בתפקיד מקצועי: "זה הבית שלי"

ג'ובאני רוסו עם יעקב שחר
ג'ובאני רוסו עם יעקב שחר | עדי אבישי

קשר העבר הקרואטי סיכם על הצטרפות לצוות של בלבול וישמש כמנהל פיתוח מנטאלי, כשעיקר עבודתו תהיה מול הצעירים שיעלו מהנוער, מעקב אחר מושאלים וסיוע לשחקנים הזרים. יצטרף לאימונים כבר בשבוע הבא

(גודל טקסט)

מזה מספר שבועות שמכבי חיפה ואחד מכוכביה הגדולים בעבר, ג'ובאני רוסו, מנהלים מגעים באשר לאפשרות חזרתו למועדון בתפקיד ניהולי. הבוקר (שלישי) הדבר הפך לרשמי, כאשר הירוקים הודיעו על מינויו למנהל פיתוח מנטאלי. לפי הודעת הירוקים, רוסו יהיה נוכח בכל האימונים החל מהשבוע הבא, עם חזרת הקבוצה מפגרת הנבחרות.

משמעות התפקיד היא שרוסו יהיה אמון על הצד המנטאלי בקבוצה הבוגרת: הוא ילווה בעיקר את השחקנים הזרים ויסייע להשתלבותם בישראל וכן את הצעירים עם דגש על אלה שיעלו מהנוער. כמו כן רוסו יהיה אחראי לטפל בשחקנים המושאלים, יעקב אחר התקדמותם ויהיה מולם בקשר רציף.

רוסו אמר לאתר הרשמי: "תמיד כיף לחזור למכבי חיפה, שהיא הבית שלי. כל הנושא המנטאלי במכבי חיפה הוא אתגר גדול מאוד עבורי. ההתמודדות של השחקנים המנוסים ובעיקר הזרים והצעירים עם הקהל, התקשורת והלחץ היא לא פשוטה, בטח כשמדובר במועדון גדול כמו מכבי חיפה. עיקר העבודה היא מול השחקנים שנמצאים בתקופה הפחות טובה שלהם ולסייע לשחקנים זרים. אני הגעתי כזר לישראל ואני יודע כמה זה קשה. מכבי חיפה משקיעה הרבה כסף בזרים ולפעמים זה לא עובד בגלל הבעיות האלה. חשוב לי שכל שחקן במכבי יעלה לכר הדשא בלי דאגות ומחשבות. נקי לכדורגל".


ג'ובאני רוסו במשרדי מכבי חיפה (האתר הרשמי)

כידוע, רוסו הגיע למכבי חיפה בעונת 2001/02 אחרי שנים מוצלחות בהפועל באר שבע ובהפועל חיפה ועם הירוקים זכה בשלוש אליפויות ואף נבחר לשחקן העונה בעונתו הראשונה בקבוצה. הוא גם היה שותף למסע ההיסטורי בליגת האלופות ובסיום אותה עונה זכה לזימון יוקרתי לנבחרת קרואטיה, איתה גם שיחק ביורו 2004. לאחר מכן עבר לשנתיים למכבי תל אביב, אך הקדנציה בקריית שלום הייתה פחות מוצלחת והוא שב למכבי חיפה ב-2007/8 לעונה, בסיומה עזב לעונת פרישה בקרואטיה ולאחר זמן קצר שב להתגורר בישראל.


עם הבעלים יעקב שחר בימי השיא (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי