חטאב נידון ל-15 חודשי מאסר בפועל, עורך דינו: "תקדים מסוכן"

עוביידה חטאב
עוביידה חטאב | אריאל שלום

ערעור המדינה התקבל בבית המשפט העליון והוחלט להחמיר בעונשו של בלם מ.ס אשדוד, שהיה מעורב ב-2014 בתאונת פגע וברח שגרמה למותו של אדם ותחילה נענש בעבודות שירות. יחל לרצות את עונשו החל מה-5 במאי

קבוצות: מ.ס. אשדוד
(גודל טקסט)

מ.ס אשדוד נמצאת בדרך הבטוחה לליגה הלאומית, ואם לא די בצרות אז הבוקר (שישי) נחתה על המועדון עוד מכה קשה במיוחד: הבלם עוביידה חטאב נידון ל-15 חודשי מאסר בפועל זכר לתאונת הפגע וברח בצפון הארץ בה היה מעורב ובעקבותיה בן אדם הלך לעולמו בדצמבר 2014. חטאב הסגיר את עצמו אז למשטרה רק מספר שעות לאחר האירוע וכעת הורשע בהפקרה לאחר פגיעה.

חטאב יחל לרצות את המאסר בעוד כחודש, החל מ-5.5.2019, כך עדכן היום באימון את ראשי המועדון אז גם סיפר להם לראשונה על החלטת בית המשפט העליון, לאחר שהמדינה ערערה ודרשה להחמיר את העונש משישה חודשי מאסר שהומרו לעבודות שירות. את הדיון ניהלו השופטים פוגלמן, מזוז וקרא.

באשדוד אישרו שקיבלו את ההודעה על גזר הדין וכרגע לומדים את הפרטים וממתינים לשמוע מעורך דינו של השחקן, כדי לקבל את התמונה מלאה. נכון לעכשיו מתוכנן חטאב לשחק מחר נגד קריית שמונה, אבל דברים יכולים להשתנות לאור האירועים האחרונים.

בפסק הדין נכתב בין השאר: "קבלת טענת המערער שלאחר הפגיעה במנוח הוא ביצע 'פרסה' וחזר לזירת התאונה (טענה שבימ"ש קמא דחה), מבלי שירד מרכבו ועמד על תוצאות התאונה והזעיק עזרה כשמיד לאחר מכן הסתלק מהמקום, אין בה כדי לגרוע ממידת אשמו ולהביא להקלה חריגה בענישה. לאור העובדה שההפקרה גרמה להחמרת הפגיעה במנוח, ולאור התוצאה שנגרמה – מות המנוח, נכון היה כי בימ"ש קמא יקבע מתחם עונש גבוה יותר כמתחייב ממדיניות הענישה הנוהגת בנסיבות דומות".

עורך הדין אביגדור פלדמן מסר: "פסק הדין עושה עוול חמור לעוביידה וקובע תקדים מסוכן המנוגד להנחיות משטרת ישראל בכל הנוגע להתנהגות לאחר תאונה. אנו נעשה הכל כדי לבטל את פסק הדין המסוכן הזה, נבקש חוות דעת נוספות של מומחים ואני מאמין שההחלטה תתהפך. בכל מקרה נבקש עיכוב ביצוע של העונש עד לסיום ההליך. עצוב מאד שארבע וחצי שנים אחרי התאונה, כשעוביידה עבר תהליך שיקום, החזיר את החיים שלו למסלולם וקיבל רק שבחים משירותי המבחן, שולחים אותו עכשיו אל מאחורי סורג ובריח ואני אעשה הכל בשביל למנוע זאת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי