צפו בתקציר: לפני הגביע, 1:1 בין בני יהודה למכבי נתניה

בורנשטיין חוגג עם שחקני נתניה
בורנשטיין חוגג עם שחקני נתניה | עדי אבישי

משחק מאכזב במושבה. האורחת הובילה משער של בורנשטיין אחרי שגיאה קשה של זובאס, יובל אשכנזי השווה במחצית השנייה בשער יפה. בפלייאוף התחתון: מ.ס. אשדוד ניצחה 2:3 את קריית שמונה וחזרה לחיים

(גודל טקסט)

רגע לפני חצי גמר גביע המדינה, בני יהודה שתפגוש את מכבי תל אביב, ומכבי נתניה  שתשחק נגד הפועל חדרה, הציגו משחק חלש עם קצב איטי ונפרדו בתיקו 1:1. נתניה עלה ליתרון בזכות בורנשטיין ששיחק מצויין ותרם רבות בחלק הקדמי, והקבוצה של יוסי אבוקסיס הצליחה להשיג את שער השיוויון שהגיע לה בזכות מהלך נפלא של דולב חזיזה. בני יהודה לא הצליחה לחבר רצף נצחונות אחרי הניצחון 0:2 על מכבי חיפה, והיא במקום החמישי בטבלה, בעוד מכבי נתניה רושמת כבר שלושה משחקי ליגה ברציפות ללא ניצחון והיא מדורגת במקום הרביעי.

לפני השריקה ערכה בני יהודה טקס קצר לזכרו של ניקולאי קודריצקי, חלוץ הקבוצה שנהרג בתאונת דרכים לפני 25 שנה (בגיל 31). האוקראיני, ששיחק בקבוצה במשך שנתיים וחצי בתחילת שנות ה-90 וכבש 51 שערי ליגה, היה אחד השחקנים האהובים ביותר על ידי הקהל הכתום. 


בני יהודה מכבדת את ניקולאי קודריצקי ז"ל (עדי אבישי)

מכבי נתניה לקחה את היוזמה בדקות הפתיחה עם הנעת כדור יפה אך ללא מצבים ממשיים. לאט לאט עלי מוחמד נכנס למשחק בזכות דריבלים נהדרים. בדקה התשיעית בורנשטיין בעט ממרחק, הכדור פגע בשחקן הגנה והגיע לברשצקי שהופתע ולא הצליח לכבוש. מנגד, כעבור שלוש דקות צ'יבוטה זיהה את הטעות בהגנת מכבי נתניה אך בעט רע לשמיים. בדקה ה-18 בני יהודה הגיעה למצב נוסף הפעם לאחר כדור קרן מצוין של דולב חזיזה, אך הבלם קוויאר נגח גבוה.

הקבוצה של דראפיץ' וברדה איבדה מעט את הסבלנות ובעטה בעיקר ממרחק אך בדקה ה-35 נהנתה מעזרה לא צפויה: המגן ג'ונתן בורנשטיין ניצל את השטח הפנוי והתקדם, הוא בעט חזק מחוץ לרחבה וזובאס השמיט לרשת בצורה אומללה, 0:1 למכבי נתניה. המשחק התעורר, ובני יהודה הגיבה במתפרצת משלה אבל צ'יבוטה בעט בסיבוב מעל הרשת.

עם פתיחת המחצית השנייה ביצעה נתניה שני שינויים. דולב אזולאי החליף את טים הויבך הפצוע (שריר הבטן) שלא יכל להמשיך, ופאטוס בצ'יראי מלך שערי הקבוצה החליף את יונס מלדה במטרה להחזירו לעניינים. גם בצד של בני יהודה נערך חילוף כפוי בזמן שהבלם איציק עזוז נפצע והוחלף בעמית זנטי.


בורנשטיין חוגג עם הויבך.  (עדי אבישי)

בני יהודה השיגה את השיוויון בדקה ה-55. סילבסטר נשלח בכדור עומק נפלא ונעצר ע"י עמוס. שתי בעיטות נוספות נבלמו על ידי הגנת נתניה עד שאשכנזי השתלט על הכדור, עשה הטעייה, העביר לרגל ימין וושלח בעיטה חזקה, 1:1 במושבה.

אלה היו הדקות של בני יהודה בזמן שנתניה הייתה מבולבת. צ'יבוטה המשיך לסכן את השער ולהישאר מתוסכל כשהשתחרר נהדר ברחבה אך בעט חלש לידיים של עמוס בדקה ה-66. נתניה ענתה במתפרצת משלה כאשר בורנשטיין המשיך בתרומה ההתקפית הנהדרת שלו ושלח מסירה טובה לאביב אברהם שנעצר על ידי זובאס. הקבוצות החלו יותר להמר ככל שהמשחק התקדם ובדקה ה-73 דולב חזיזה שלח הרמה טובה לרחבה אבל בלטקסה לא הצליח להגיע לכדור.

בדקה ה-79 נתניה הייתה זכאית לפנדל אחרי נגיעת יד ברחבה אבל השופט אלי חכמון  הורה להמשיך וה-VAR לא התערב. אבוקסיס החליט להוציא את צ'יבוטה בדקה ה-87 כדי שינוח לקראת חצי הגמר והעלה מהספסל את פייסל מוליץ' שעדיין לא כבש במדי הקבוצה מאז שהושאל מהפועל תל אביב.


יובל אשכנזי ובני יהודה חוגגים (עדי אבישי)

הרכבים
בני יהודה: אמיליוס זובאס, אבישי כהן, איציק עזוז(עמית זנטי, 46), קרלוס קוויאר, דן מורי, מתן בלטקסה, איסמעילה סורו, יובל אשכנזי, דולב חזיזה(שי קונסטנטין, 84), עמית זנטי, מאוויס צ'יבוטה(פייסל מוליץ', 87), יאקוב סילבסטר.

מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון, טים הויבך(דולב אזולאי, 46), ברנקו ורגוץ', ג'ונתן בורנשטיין, ניקו אולסק, עלי מוחמד, גבי קניקובסקי, אביב אברהם(יחמיר היקה, 73) מוטי ברשצקי, ויונס מלדה(פאטוס בצ'יראי, 46)

מ.ס אשדוד – עירוני ק"ש 2:3

משחק פלייאוף תחתון נהדר באצטדיון הי"א באשדוד. החניכים של אבי בוחבוט ומשה אוחיון השיגו ניצחון קריטי במאבקי ההישרדות ורחוקים כרגע רק ארבע נקודות מבית"ר ירושלים. המחצית הראשונה נפתחה בסערה, שגיב יחזקאל ניצל טעות של מרקוס דיניז ובלי להתבלבל הכניע את ברטקוס. 0:1 לאשדוד.

עשר דקות לאחר מכן, הגבהה של קובי מור הגיע לקפטן עדן שמיר, שעצר את הכדור ובעט בקור רוח לרשת של ג'רפי 1:1. ארבע דקות לאחר מכן, כובש השער הראשון הכניס כדור מצוין לעיסמאיל ריאן, שלא התבלבל, סובב כדור חזק מהפינה השמאלית היישר לתוך החיבורים, שער נהדר, מהפך תוך ארבע דקות ויתרון 1:2 לעירוני קריית שמונה.

הקצב הנהדר במחצית הראשונה נמשך. ריאן הכשיל את שגיב יחזקאל, למרות הטענות של הצפוניים, ורועי גורדנה בעט פנדל מושלם כדי להשוות. 2:2 בדקה ה-38. הדרמה האמיתית נשמרה לדקות האחרונות. בדקה ה-87, יובל שפונגין מצא את דין דוד, שבעט בחופשיות אל השער והחזיר את אשדוד למאבקי הירידה. 2:3 לאשדוד בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי