ניסו אביטן: "אני מקווה שיום אחד יכבדו את הפועל חדרה"

ניסו אביטן
ניסו אביטן | אודי ציטיאט

הפועל חדרה הובילה עד הדקה ה-73, והפסידה 4:1 להפועל באר שבע בסיום. בכר: "סיפוק מאוד גדול שכל החילופים מצליחים". בן שהר: "הזמן שלי בנבחרת עוד יגיע, אני בטוח".

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע הייתה בפיגור עד הדקה ה-73, אך שער של בן שהר פרץ את הסכר והאדומים כבשו 4 שערים וקבעו מהפך מרשים בסיום. האדומים עלו באופן זמני למקום השני על חשבון מכבי חיפה, ולאחר תקופה לא קלה בבירת הנגב, ברק בכר וחניכיו יכולים להיות מרוצים.

מיכאל אוחנה ונייג'ל האסלביינק עלו מהספסל ועשו את ההבדל, כשהאחרון כובש צמד מרשים, אבל איש המשחק היה ללא ספק בן שהר שכבש צמד ובישל את השער האחרון להולנדי. מנגד, החניכים של ניסו אביטן הרבה פחות מרוצים מאיבוד היתרון וההפסד המביך, לקראת חצי גמר הגביע נגד מכבי נתניה ביום שלישי.

ניסו אביטן , מה נשבר בדקה ה-73?
"משחק מאוד מוזר. הכי מוזר שאימנתי, פער ענק בין התוצאה ליכולת במגרש. מאכזב מאוד, אנחנו יכולים לבוא בטענות רק לעצמנו. יש לנו משחק מאוד חשוב בעוד 3 ימים. נעשה את המאמצים להרים את עצמנו".

אחרי תבוסה כזאת, איך אתם מרימים את עצמם לקראת גמר הגביע?
"אני חושב שהמעמד עצמו מרים אותנו באופן טבעי, אין ספק שזאת לא הדרך שרצינו להגיע למשחק, אבל לא כל משחק קשור לשני. ננסה לעשות את המקסימום". 


ניסו אביטן זועם (אודי צטיאט)

זועמת כשהשופט לא הרחיק את קווין טאפוקו. מה אתה ראית?
"אני מקווה שיגיע היום שיתייחסו בכבוד גם להפועל חדרה. ליאני שופט מעולה, גם הצוות בסדר גמור, אבל אני חושב שטיפ טיפה רחמנות שינתה את המשחק. מאיפה שאני ראיתי את הדברים לקווין טאפוקו הגיע צהוב שני ברור".

איך ממשיכים מכאן הלאה?
"המקום פחות מדבר אלינו, אני חושב שמבחינת היכולת אנחנו מוכחים שאנחנו ראויים לפלייאוף העליון, במבחן התוצאה ודאי שלא. אבל שיחקנו נגד שני הקבוצות הכי טובות בכדורגל הישראלי. אני בטוח שעוד נוציא הרבה נקודות".

אפשר להעפיל לגמר?
"העונה הזאת היא חלומית עבור הפועל חדרה, אנחנו לא מוותרים על כלום מראש, ברור לי שהם הפייבוריטים, ברור גם להם. הם משחקים באצטדיון הביתי שלהם. אני חושב שיש בזה טעם נפגם, אבל לא שאלו אותי וקבעו את המשחק פה. בכל מקום ובכל מגרש נעשה את כל מה שאנחנו היכולים וננסה לעשות עוד סנסציה".


"העונה הזאת היא חלומית" (אודי צטיאט)

ברק בכר, לקחת סיכון במחצית, אמרת שזה ייראה אחרת אבל אני בטוח שאתה לא חשבת עד כדי כך?
"האמת זה הלך קשה, עד דקה 70 היינו בפיגור אבל היינו חייבים לשנות, לא היה לנו מספיק מחץ, אבל צריך לקחת סיכונים ולשנות שיטה. לא תמיד זה עובד, אני שמח שהפעם זה הצליח. השחקנים שעלו עשו שינוי. אוחנה, האסלביינק. אני שמח"

חומר למחשבה?
"כל משחק נותן חומר למחשבה. היה לחץ, ושנראינו ככה והיינו בפיגור קשה לתפקד, אבל עשינו את זה כמו גדולים".

מה מרגיש מאמן שכל החילופים שלו מצליחים?
"זה סיפוק מאוד גדול אבל בסוף זה שחקנים שעושים את ההבדל. הם הביאו מעצמם לחץ, אגרסיביות וחזרה טובה. בסוף היום זה שלהם, אני שמח בשבילם"


"מספק מאוד שכל החילופים מצליחים" (אודי צטיאט)

בן שהר עושה את ההבדל במשחקים האחרונים, מה ההסבר שלך?
"במשחקים האחרונים הוא רץ יותר מכולם, וחילץ ועזר. הוא שחקן שעובד בסופו של דבר, אנחנו מכנים את זה כברכה, כי יש לו ברכה. בגלל זה שווה להשאיר אותו גם שהוא פחות טוב, בדקה 70 הוא יכול לשים לך 2 גולים וזה בדיוק מה שהוא עשה. הכל בזכות העבודה שלו".

מה הדברים שתיקח מהמשחק הזה?
"צריך לזכות שהמחצית הראשונה לא הייתה טובה, ואנחנו צריכים להבין למה היא לא הייתה טובה. אבל צריך ליהנות מהניצחון, כרגע אנחנו במקום שני ואנחנו רוצים להישאר שם. יש לנו בשבת משחק נגד קבוצה מאוד חזק כמו בני יהודה ולזה אנחנו נתכונן".

מדוע התקבלה ההחלטה לפתוח עם אוהד לויטה?
"יש פה תחרות טובה, ואני צריך לקבל לא החלטות מדינה כאלה או אחרות, אלא בין שני שוערים מצוינים, אחד שעשה עבודה טובה בנבחרת ואחד שעשה עבודה טובה פה. וזאת ההחלטה שקיבלתי".


אריאל הרוש על הספסל (אודי צטיאט)

בן שהר, עד הדקה ה-70 לא הלך, מה התפוצץ?
"לא אגיד שלא הלך לי, הייתה לי הזדמנות לכבוש ולא כבשתי. תמיד כחלוץ אתה מאמין שהכדור יגיע, אני חושב שכן עבדתי, כן רצתי וחיכיתי לכדור הזה. כשהגול הראשון נכנס הרבה יותר קל לכבוש את השני. אני שמח בעיקר על התוצאה, לא שיחקנו טוב במחצית הראשונה ולא יישמנו את הדברים שעבדנו עליהם. אבל במחצית השנייה באנו, עבדנו ואני שמח שהשגנו את הניצחון".

ברק בכר אמר שאתה מביא את הברכה?
"כן זה מה שאנחנו אומרים, עבודה קשה מביאה ברכה. אני שמח שזה בא לידי ביטוי גם בגולים וגם בבישול לנייג'ל. זאת לא קלישאה, אתה צריך להיות אגרסיבי, להגיע מול השער ובסוף אתה כובש. במחצית הראשונה לא היה קל, ולפעמים זה לא הולך. אני שמח בעיקר בשביל הקבוצה, עברנו תקופה לא קלה ועבדנו קשה והצוות עבד קשה. מגיע לנו".

איך מרגיש חלוץ נבחרת בסטנד-ביי?
"אני כבר אמרתי שכל שחקן רוצה להיות בנבחרת, אבל יש חלוצים מצוינים כמו ערן שנתן שלושער. הזמן שלי יגיע, אני בטוח, ובעזרת השם אני אעזור להפועל באר שבע וימשיך לכבוש שערים. יש רצון להיות בנבחרת, מקווה שזה יקרה".


"עבודה קשה מביאה בברכה" (אודי צטיאט)




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי