במכבי ת"א מוכנים: "רוצים לגרום לגולדהאר לצפות גם בגמר"

גולדהאר חוגג אליפות
גולדהאר חוגג אליפות | דני מרון

המוטיבציה בשורות האלופה בשיאה לקראת חצי הגמר נגד בני יהודה. רצון לזכות בתואר 90 שנה לאחר הגביע הראשון ב-1929. אמאדור צפוי לפתוח במקום פיבן, ייני: "המשחקים נגד בני יהודה תמיד צמודים"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב שוהה מאז אתמול (שלישי) בבית מלון בירושלים בו היא מתכוננת למשחק חצי גמר גביע המדינה הערב באצטדיון טדי. מכבי ת"א כבר יודעת שאם תעבור את בני יהודה, תמתין לה מכבי נתניה במשחק הגמר באצטדיון סמי עופר במאי.

הדריכות במועדון גבוהה ביותר, וכל ההכנות הן למען המשימה להחזיר את גביע המדינה לתל אביב לקריית שלום. נכון לעכשיו זכתה מכבי תל אביב ב-23 גביעי מדינה, בדיוק כמו מספר האליפויות. במכבי תל אביב אוהבים נוסטלגיה, וראוי לציין כי גביע ארץ ישראל הראשון בו זכתה הקבוצה היה לפני 90 שנים, בחודש מרץ 1929, אז ניצחה מכבי ת"א בגמר את חשמונאים ירושלים 0:4 ואת הגביע הניף הקפטן אריה זליבנסקי.

אם הקבוצה תעפיל לגמר נגד מכבי נתניה בחודש מאי, ידחו במועדון את חגיגות האליפות למועד מאוחר יותר. בקריית שלום ובקרב אנשי המועדון והשחקנים נשמעת שוב ושוב האמירה "מחזירים את הגביע הביתה, בעונה כזאת אוספים את כול התארים בכבוד".

גולדהאר בחגיגות האליפות.
גולדהאר בחגיגות האליפות. "בעונה כזאת צריך ללכת עד הסוף" (דני מרון)

כאשר ביציע הכבוד יהיה נוכח הבעלים הקנדי מיץ' גולדהאר, הדריכות והמחויבות של השחקנים לנצח הערב היא כפולה ומכופלת הכול בצל הזיכרונות הטריים מההפסד בגמר הגביע לפני שנתיים לבני יהודה לאחר הארכה ופנדלים אחרי 0:0 בתום 120 דקות. לשחקנים מובן כי מול עיניו של מיץ' גולדהאר אין לאבד הערב את הדרך לזכייה בטרבל. גורם במועדון: "חובה לנצח ולגרום לגולדהאר לחזור לישראל בחודש מאי למפגש הגמר. המשימה ברורה לכל שחקן שיהיה הערב על כר הדשא".

במועדון מאמינים כי מעל ל-8,000 אוהדים יעלו לירושלים ויתנו רוח גבית לשחקנים. רוב השחקנים לא צפו אתמול במשחק של הפועל חדרה נגד מכבי נתניה, אותה תפגוש מכבי תל אביב במסגרת הפלייאוף העליון ביום ראשון. בסביבת המועדון אומרים כי המחויבות למשחק נגד בני יהודה גבוהה: "איש לא מדבר על האליפות, הרצון הוא להביא את הגביע לקריית שלום כי בעונה כמו זאת תחת ולדימיר איביץ' צריך ללכת עד הסוף".

הקפטן שרן ייני הזכיר לכולם: "בני יהודה מכירים אותנו ואנחנו אותם, כל המשחקים נגדם הם צמודים וקשים". הצוות המקצועי דיבר עם השחקנים על כך שעבור בני יהודה המשחק הערב הוא גמר הגביע המוקדם, ושחקניה יגיעו למשחק בשאפתנות ורצון לעשות את הפתעת העונה ולהנחיל למכבי תל אביב הפסד ראשון העונה לקבוצה ישראלית.

ייני.
ייני. "הם מכירים אותנו ואנחנו אותם" (אודי ציטיאט)

במכבי תל אביב לא מתעסקים בשורת השחקנים הפצועים שכוללת את דור מיכה, רוסלן ברסקי, צ'יקו אופואדו וכמובן אורוש ניקוליץ' ואייל גולסה. לשחקנים מובן כי המאמן קובע את ההרכב על פי האימונים וכל שחקן בסגל הוא אחד שמקומו בהרכב הראשון אינו מהלך מפתיע. תשומת לב מיוחדת תעשה לכיוון של חלוץ אגף שמאל של בני יהודה יוצא מכבי תל אביב מאוויס צ'יבוטה, שבמשחק הליגה בין הקבוצות לפני מספר שבועות הציב קשיים גדולים לאלי דסה שאמור גם הערב לפגוש אותו ולמנוע מבוכה באגף.

ההפתעה בהרכב הפותח באה מכיוון המאמן איביץ', אשר במהלך מקצועי אמור לפרק את השילוב במרכז ההגנה בין שחר פיבן לשרן ייני. פיבן אמור לרדת לספסל ולצדו של ייני זוכה מחדש להכרה ביכולתו ז'איר אמדור אשר לגביו היו לחשושים שהוא לא ימשיך בעונה הבאה. שחקן המפתח הערב יהיה הקשר דור פרץ, אשר יהיה אמור ליצור את הדומיננטיות היצירתית במרכז המגרש וגם לקחת חלק מתפקידו של דור מיכה לעזור לקו הקדמי. מכיוון פרץ לא הועבר שום מסר עד עכשיו על האפשרות שיבקש לעזוב בקיץ למועדון באירופה למרות המעקבים אחריו.

לאיביץ' יש עדיין התלבטות בהרכב הפותח בקו הקדמי בין איתי שכטר לארון שוינפלד, כשבאימון המסכם אתמול מסתמן כי שכטר יקבל את חולצת ההרכב.

הרכב משוער: פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, ז'איר אמדור, שרן ייני, אנריק סבוריט, דור פרץ, דן גלזר, אבי ריקן, עומר אצילי, איתי שכטר, אלירן עטר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי