הלך הטרבל: מכבי הפסידה 1:0 לבני יהודה בחצי הגמר

בני יהודה חוגגת
בני יהודה חוגגת | אריאל שלום

ביום שבת הצהובים זכו באליפות, אבל מול הכתומים של יוסי אבוקסיס רשמה הקבוצה של איביץ' הפסד ראשון לקבוצה ישראלית ושילמה בהדחה מהגביע. יובל אשכנזי כבש שער נפלא בדקה ה-77 והביא את קבוצתו לגמר נגד נתניה

(גודל טקסט)

לפני שנתיים ניצחה בני יהודה את מכבי תל אביב בגמר גביע המדינה בפנדלים. הערב, הקבוצה של אבוקסיס שחזרה את ההישג והנחילה לצהובים הפסד בכורה העונה נגד קבוצה ישראלית.

האלופה, שרק בשבת זכתה רשמית באחת האליפויות המרשימות ביותר, ובילתה את רוב השבוע בחגיגות, הציגה משחק רע ולא הצליחה להגיע למצבים ממשיים. גם כניסתו של אלירן עטר במחצית השנייה לא עזרה.

מנגד, הכתומים הראו מחויבות אין קץ והציגו משחק מרשים מ-2 צדדי המגרש. אבוקסיס הציג טיעון משכנע לתואר "מאמן העונה" וממשיך לעשות נפלאות בקבוצה הצנועה משכונת התקווה. סמנו ביומנים: גמר גביע המדינה, 15 במאי בסמי עופר, מכבי נתניה נגד בני יהודה.


אוהדי מכבי תל אביב (דני מרון)


אוהדי בני יהודה (דני מרון)


אבוקסיס ואיביץ' (דני מרון)

לאחר שני ניסיונות לשלוח את איתי שכטר בכדורי עומק, הגיע ניסיון ראשון של מכבי בדקה ה-10, כשדור פרץ, הטוב בשחקני מכבי, יצא יפה קדימה ושלח בעיטה אותה זובאס הדף לקרן. גלזר נגח החוצה מכדור הקרן. מכבי לא הצליחה להגיע למצבים מסוכנים ובדקה ה-21 אצילי ניסה גם הוא מרחוק אבל בעט היישר לידיים של זובאס. בני יהודה לא הייתה מסוכנת במתפרצות.

המצב המסוכן ביותר במשחק היה דווקא בצד של בני יהודה שבהתקפה המתפרצת הראשונה שלה במשחק (דקה 36), צ'יבוטה היה הרבה יותר מהיר מדסה ומזווית אלכסונית לא הצליח להכניע את ראיקוביץ'. כעבור דקה, חזיזה סידר מצב מעולה לסילבסטר שבעט רע מאוד בסיבוב. 


דולב חזיזה ודן גלזר במאבק. מחצית שוות כוחות (דני מרון)


פרץ מול סורו. הטוב בשחקני מכבי (אריאל שלום)


שחקני מכבי מאוכזבים בהפסקה (דני מרון)

למרות היכולת הבינונית של האלופה, המאמן איביץ' החליט שלא לערוך שום שינוי בהפסקה. גם בני יהודה שמרה על אותם 11 והמחצית השנייה יצאה לדרך. בני יהודה עוד לא הספיקה להתארגן ואצילי דהר קדימה, עבר את קוסטנטין אך הכדור ברח לו למזלם של הכתומים וזובאס הצליח לחלץ. אצילי פתח את המחצית השנייה טוב יותר ורוב ההתקפות של מכבי הגיעו מאגף ימין. 

בדקה ה-65 אבי ריקן שלח בעיטה חזקה מחוץ לרחבה אך הכדור חלף סנטימטרים מהעמוד. איביץ לא אהב את מה שראה ובדקה ה-73 ביצע חילוף כפול. שוינפלד ועטר נכנסו במקומם של שכטר ואצילי.


שכטר מול מורי. החלוץ הוחלף אחרי משחק רע (אריאל שלום) 

בני יהודה לא נבלה ובדקה ה-77 היממה את הצופים בטדי. יובל אשכנזי שלח בעיטה מסובבת נהדרת מחוץ לרחבה והכניע את ראיקוביץ'. 0:1 לבני יהודה.  בדקה ה-81 סבוריט נכנס יפה לרחבה אך נבלם ברגע האחרון על ידי קויואר בתיקול נפלא.

אבוקסיס ביצע חילופים הגנתי כדי לשמור על התוצאה כשויתר על סילבסטר לטובת סגס תמבי ובהמשך גם צ'יבוטה הוחלף ומשך זמן, בעוד איביץ' העלה את מאור קנדיל במקומו של אלי דסה. יונתן כהן היה יכול להשוות אבל נגח בזינוק לידיים של השוער בדקה ה-88. המצב האחרון של מכבי הגיע בדקה ה-94, דור פרץ השתלט על כדור ברחבה אחרי ששחקן בני יהודה החליק ברגע קריטי, אבל בעט החוצה.


בני יהודה חוגגת (דני מרון)


יובל אשכנזי. רגע גדול (דני מרון)

הרכבים
מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה(מאור קנדיל, 87), שחר פיבן, שרן ייני, אנריק סבוריט, דור פרץ, דן גלזר, אבי ריקן, עומר אציליׁ(אלירן עטר, 73), איתי שכטר(ארון שוינפלד, 73), יונתן כהן.

בני יהודה: אמיליוס זובאס, שי קונסטנטין, עמית ביטון, קרלוס קוויאר, דן מורי, מתן בלטקסה, איסמעילה סורו, יובל אשכנזי, דולב חזיזה(עמית זנטי, 94), מאוויס צ'יבוטה(דור ג'אן, 90), יאקוב סילבסטר(סגס תמבי, 86).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי