הוועדה המקצועית אישרה: לא הגיע פנדל למכבי תל אביב

אוראל גרינפלד עם איתי שכטר, דור פרץ
אוראל גרינפלד עם איתי שכטר, דור פרץ | דני מרון

לאחר טענות מצד הצהובים כי הם קופחו לאחר נגיעת היד של סורו, באיגוד השופטים גיבו את ההחלטה לא לפסוק לכדור עונשין וגם השופט גרינפלד הבהיר: "יש נגיעה ברורה מהראש אל היד, אין אחד שחושב שהיה פנדל"

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

משחק חצי גמר הגביע בו ניצחה בני יהודה 0:1 את מכבי תל אביב, הסתיים עם טענות קשות של אנשי מכבי תל אביב, על כך שלא קיבלו פנדל שהגיע להם לדבריהם, אחרי נגיעת יד של קשר בני יהודה, איסמעילה סורו, בתוך הרחבה, בדקה קריטית מאוד, בתוך תוספת הזמן.

למרות שבמשחק היה צוות של ניידת VAR, לא קיבל שופט המשחק אוראל גרינפלד, בקשה להגיע אל המסך ולדבריו אף עודכן כי האירוע נבדק על ידי צוות הניידת, בראשות זיו אדלר ונקבע כי לא היה מקום לשרוק לפנדל, כי הכדור פגע קודם בראשו של סורו ורק אז ניתז אל היד, כך שאין פנדל.

כבר בסיום המשחק, קיבל צוות השיפוט המשותף, גיבוי מלא מאיגוד השופטים, על כך שהתקבלה ההחלטה הנכונה ולא היה מקום לשרוק פנדל. גרינפלד ואדלר טענו כבר אמש, כי מצלמת ה-16 מוכיחה מעל כל צל של ספק, כי הכדור פגע קודם בראש ואז ניתז ליד והיום אף הופץ הסרטון כדי להוכיח את נכונות ההחלטה.


קיבל החלטה נכונה. אוראל גרינפלד (דני מרון)

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים מסרה: "בתוספת הזמן של המשחק צדק השופט כאשר לא שרק לבעיטת עונשין לזכות מכבי ת"א בגין נגיעת יד. השופט אבחן כי תנועת היד של המגן נמצאת במצב טבעי, בהתחשב בתנועת הנגיחה שביצע, ולכן לא התקיים קריטריון המצדיק שריקה לבעיטת עונשין. שופט ה-VAR צפה בהילוכים החוזרים ואבחן גם הוא כי מדובר במצב טבעי של היד ביחס לתנועת המשחק של המגן לנגיחה בכדור. לפיכך, הגיע שופט הווידאו לכלל מסקנה מוצדקת כי אין מדובר באירוע הדורש התערבות. יש לציין, כי כאשר ישנן זוויות שונות ביחס לאירוע ואשר מעלות ספק כזה או אחר, הרי שלשופט ה-VAR אסור להתערב בהחלטת השופט. פרוטוקול ה-VAR מחייב התערבות רק במידה ומזוהה טעות ודאית וברורה של השופט (clear and obvious error)".

גם השופט אוראל גרינפלד, שוחח בסיום המשחק עם מספר אנשי תקשורת והסביר להם בפתיחות רבה, את שהתרחש באותו אירוע: "צוות השיפוט האמון על האירוע הזה, באותה סיטואציה, זה אני ועוזר השופט הקרוב אליי. ראינו שאין עבירת יד. מכאן האירוע המשיך, הייתה מחאה של דור פרץ שבגינה היה כרטיס צהוב, בזמן ששלפתי את הכרטיס הצהוב, אמרתי ישירות לדור להירגע, כי אנחנו בודקים את האירוע ב-VAR ובזמן שאמרתי לו את זה, היה חילוף. בזמן החילוף, הם בדקו ועוד לפני שהחילוף הושלם כבר קיבלתי הודעה באוזן מ-VAR: "בדקנו, החלטה מצוינת, תמשיך", ומכאן המשחק המשיך".

גרינפלד המשיך והסביר מדוע לא סימן את תנועת היד על האוזן, כדי לסמן בדיקה במצלמות ה-VAR והוסיף: "הפרוטוקול אומר שצריך לסמן ככה, כשתרצה לעכב את חידוש המשחק. אם אני מסמן את התנועה הזו, קורים שני דברים, הניידת בודקת ועוזר השופט שלי ועוזר השופט של VAR, לוקחים זמן כדי לראות לכמה זמן התעכב המשחק וכמה צריך להוסיף בסיום. כאן לא היה צורך לסמן, כי היה חילוף ואם לא היה חילוף, אחרי הוצאת הצהוב, הייתי מסמן עצירת משחק ובדיקה. ראינו את המקרה בסיום המשחק ויש נגיחה ברורה מהראש אל היד. בין כל אנשי השיפוט בארץ וקיבלנו עשרות הודעות, אין אחד שחושב שהיה פנדל, אפילו לא אחד".

אדלר שישב בניידת, טען בסיום כי האירוע נבדק ממספר זוויות ולאחר שנמצאה זווית הצילום שהוכיחה כי הכדור הגיע לידו של סורו, אחרי שפגע קודם בראשו, הם עדכנו את השופט הראשי, שאין פנדל ואפשר להמשיך.


מערכת ה-VAR אישרה. הכדור קודם פגע בגופו של סורו (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי