בלבול: "מילת המפתח בכדורגל הישראלי היא סבלנות, ולי יש הרבה"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

מאמן מכבי חיפה דיבר במסיבת עיתונאים לפני הפועל חדרה: "שיחקנו את הכדורגל שלנו מצוין בתקופה האחרונה. מי שלא יודע להתנהל מבחינת רגשות או לחץ, כדורגל זה לא המקום בשבילו. צעירים? לא מאמין בגיל"

(גודל טקסט)

מכבי חיפה אמנם הפסידה 1:0 למכבי תל אביב בשבת האחרונה, אך היא עדיין מתמודדת על המקום השני והכרטיס לאירופה. בשבת (20:15, שידור ישיר בספורט4) היא תארח את הקבוצה המאכזבת של הפלייאוף העליון, הפועל חדרה, במטרה לחזור למסלול הניצחונות אחרי שני הפסדים רצופים.

מאמן הקבוצה מרקו בלבול ערך היום (חמישי) מסיבת עיתונאים לקראת המשחק, ובה דיבר גם על ההפסד למכבי ת"א: "כמובן שזה מאכזב להפסיד, ידענו שאי אפשר רק לנצח ושהרצף החיובי חייב להיקטע. נגד מכבי תל אביב באנו במטרה לנצח, לחצנו גבוה, הם לחצו. נכון שבמחצית הראשונה הלכנו יותר מדי אחורה מבחינה התקפית, השחקנים חזרו אחורה, אבל לא הם ולא אנחנו במחצית הראשונה הגענו למצבים".

"במחצית השנייה שלטנו ב-15 הדקות עד לשער שספגנו ממצב נייח, שליטה אבלוטית ומוחלטת שלנו. גם הגענו לארבעה מצבים שאחד מהם היה צריך להיות גול. במבחן התוצאה לא הצלחנו, אנחנו צריכים לשפר דברים ולחזור למסלול הנכון מבחינתנו".

בלבול.
בלבול. "לרגע לא הייתי באשליה שאנחנו יכולים להתחיל משהו רציף" (מאור אלקסלסי)

שילוב הצעירים: " אני לא מאמין בגיל, לא משנה אם השחקן בן 34 או בן 22 או בן 18. מי שטוב, מי שמוכיח את עצמו באימונים ומי שבא לשחק, מי שמתאים לתפיסת העולם שלי שיש לו את הדי.אן.איי. של מכבי חיפה, ישחק בהרכב. אני לא חושב שזה הימור, מהיום הראשון אני אמרתי שאני אבנה תלכיד שיהיה פה לשנים הבאות, שלא מפחד לשחק נגד קבוצה חזקה. אני ראיתי הרכב של שחקנים אמיצים שלא מפחדים לשחק בחוץ נגד מכבי תל אביב שהיא הקבוצה הכי טובה בארץ, הם באו ולא נבהלו, גם בפיגור ניסו להשוות וניסו לנצח. אני לוקח את הדברים הטובים מהמשחק הזה ולא רק את ההפסד".

לא מודאג מאיבוד הרצף: "אני לא יודע אם אתם זוכרים, אבל אחרי כל ניצחון לא ראיתם אותי חוגג או משתולל, לא הלכתי לקהל או לגדרות. צריך לדעת להתנהל. מי שלא יודע להתנהל מבחינת רגשות או לחץ, כדורגל זה לא המקום בשבילו".

"לרגע לא הייתי באשליה שאנחנו נמצאים במקום שאנחנו יכולים להתחיל ממנו משהו רציף ואינטנסיבי לאורך זמן נגד קבוצות חזקות. אבל אני כן מאמין שאנחנו יכולים להגיע לכל משחק נגד כל יריבה ולנצח אותו. לכל מגרש נגיע כדי לשחק כדורגל חיובי, כדורגל התקפי וטוב כי המטרה שלנו בסופו של דבר היא לגרום לקהל ליהנות ממכבי חיפה שמשחקת כדורגל חיובי. אנחנו לא מסתכלים על השנה הבאה, אני מסתכל על הפועל חדרה שיש לי בשבת, זאת המטרה ואנחנו לא הולכים קדימה מעבר לזה".

קארים פריי:
קארים פריי: "השתלב טוב בשיטה" (מאור אלקסלסי)

השיטה לא עובדת: "שיחקנו את הכדורגל שלנו מצוין ברצף האחרון. עם חלוצים, עם קשרים שבאים מאחורה, גם קארים פריי שהגיע, גם סולליך עד שהוא נפצע. יש את זה במכבי חיפה. לא בגלל הפסד כזה או אחר נגיד שזה לא טוב, וזה לא מתאים, והשיטה לא מתאימה. יש סגל טוב עם צעירים ופוטנציאל. מילת המפתח בכדורגל הישראלי היא סבלנות, ולי יש הרבה מזה".

"נגד קריית שמונה, לדוגמה, היו לנו הרבה מאוד מצבים. בני יהודה באה ושיחקה מאוד נמוך ולא הצלחנו למצוא פיתרונות, מדקה 30 היינו כבר ב-10 שחקנים. וגם אז הקשרים עשו את העבודה. נגד מכבי תל אביב גם אנחנו וגם הם לא הגענו למצבים. וכשאתה מגיע למצבים נגד מכבי תל אביב אתה חייב לשים את הכדור ברשת. אם אנחנו היינו מבקיעים ולא הם, השיחה פה היום היתה נראית אחרת".

שחקנים שלא יצטיינו לא ימשיכו: "התוכניות לעונה הבאה לא קשורות. גם אני וגם כל שחקן בא במטרה לנצח את המשחק, כל שבוע זה מבחן עבורנו. אנחנו יודעים מה המטרות שלנו ולאן אנחנו רוצים להגיע. יודעים איזה כדורגל אנחנו רוצים לייצר מבחינת מחויבות ונחישות. אנחנו באים לכל משחק במטרה אחת – לנצח".

נגד מכבי ת
נגד מכבי ת"א. אם אנחנו היינו מבקיעים ולא הם, זה היה נראה אחרת" (דני מרון)

היריבה: "חדרה עושה עונה פנטסטית. חצי גמר גביע המדינה, גם הייתי במשחק וראיתי איך הם קרובים להשוות ולקחת את המשחק להארכה. נגד באר שבע הם הובילו עד הדקה ה-70. היא קבוצה שיודעת לנצח ולשחק התקפי. אין משחקים קלים בפלייאוף, הליגה היא מאוד שוויונית חוץ ממכבי תל אביב. לכל משחק נבוא במטרה לשחק את הכדורגל שלנו ולנצח".

תוכניות לעונה הבאה: "אני לא מתעסק בעונה הבאה אלא במשחק נגד חדרה. כשנגיע לקיץ, נתכנן את העונה הבאה".

"מהיום הראשון שהגעתי לפה שיחקנו עם שני חלוצים בשפיץ ושני ווינגרים שיוצאים גבוה ושני קשרים שתמיד מצטרפים להתקפה. מכבי חיפה צריכה לגרום לקהל ליהנות מכדורגל התקפי שיש בו הנעת כדור ויש בו לחץ. זה מה אנחנו מצפים ממכבי חיפה וכל עוד אני פה, ככה אשחק. יש ימים שזה יילך פחות, יש ימים שזה יילך יותר טוב, אנחנו נעשה את זה תמיד עם נחישות ורצון לנצח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי