אייל סגל נקנס ב-5,000 שקל: "גרסת השופט הגיונית יותר"

אייל סגל
אייל סגל | דני מרון

בעלי מכבי נתניה התייצב בבית הדין בעקבות התנהגותו בחדר השופטים מול חכמון לאחר ה-1:1 נגד בני יהודה: "המאבטח גרר אותי, בן אדם שמשקיע ממיטב כספו, ואמרתי שכך לא אצא. לא חושבים שניסו לדפוק אותנו"

(גודל טקסט)
בעלי מכבי נתניה, אייל סגל, עמד היום (חמישי) לדין בהתאחדות לכדורגל בפני הדיין גיורא לנדאו וספג עונש קל בעקבות הדין ודברים שהחליף עם שופט המשחק נגד בני יהודה בשבת האחרונה, אלי חכמון, כשבין השאר סגל, שהתייצב לדין בגין התנהגות בלתי הולמת, קרא לעבר חכמון לפי דו"ח השיפוט "תמיד היית שחצן ותישאר כזה" וסירב לצאת מחדר השופטים. 





סגל נקנס ב-5,000 שקלים וספג עוד 10,000 שקלים על תנאי על כל מקרה שהעבירה תחזור על עצמה, כשלטענת הדיין "גרסת השופט הגיונית יותר" בכל הנוגע שהייתה לו "הזמנה פתוחה לחדר השופטים" והקנס הוטל גם בשל העובדה כי סגל כלל לא היה רשאי להיות נוכח במקום, מכיוון שלא היה רשום בטופס המשחק.


עוד לפני הפסיקה, בדיון חכמון תחילה הגיב לכתב ההגנה בדו"ח: "במשחק מול ב"ש הוא ביקש לשוחח איתי לגבי בעיטת העונשין. אמרתי שזה צריך להיעשות בדרך ארץ (כפי שקרה בב"ש). האנשים בחדר ההלבשה במושבה ראו את סגל צועק ופוגע באופן שמתפרש כמהלך אימים על הצוות. במושבה חשבתי שהוא בא לדבר, אך כשראיתי שהוא צועק ביקשתי שייצא והיה קושי להוציאו. אני לא רואה קשר בין מקום הקבוצה וטכנולוגיית הואר למקרה. הוא יכול לשלוח מכתב לאיגוד השופטים. אשמח להגיע לדיון".



"כשראיתי שהוא צועק ביקשתי שייצא והיה קושי להוציאו". חכמון (אודי ציטיאט)


בדיון טען סגל: "האמירה שחצן נאמרה על ידי. לא נכנסתי מעולם לחדר שופטים במהלך שלוש שנותיי כבעלים. בתפיסת עולמי אני לא מדבר עם שופטים וגם הקבוצה לא דיברה עם אף שופט באמצעי התקשורת. להיפך, בכל מקום כולל בשיחות שלי עם מנכ"ל איגוד השופטים ציינתי שחייבים פה שופטים חזקים עבור סדר ומשמעת. מעבר לכך, אני לא נמצא בספסל או באיזור הספסל ולא יראו אותי מתנהל בצורה שעלולה להתפרש כביקורת. אני יושב ביציע האוהדים שבצד השני. הפעם הראשונה והיחידה שבה נכנסתי הייתה אז במשחק בב"ש, בה חכמון טעה ואיגוד השופטים טען אכן שלא היה פנדל. דפקתי בדלתו וחכמון אמר לי בעדות השופט הרביעי שאני תמיד מוזמן ללא קשר לסבר פנים, להגיע. גם אז אמרתי לו: 'אלי, טעויות קורות, גם שחקנים עושים. הבעיה שלי היא ההתנהלות במגרש'.


"אני שנה וחצי מדבר עם מנכ"ל האיגוד על חוסר האמון בשופטים בשל התנהגות חלקם. אני בדעה שהם ההצגה המרכזית במקום השחקנים", המשיך סגל, "לפני המשחק נגד פ"ת, שם הוא שפט אותנו גם, ביקשתי שלא יהיה ההצגה המרכזית. אמרתי גם לטפר שהשחצנות והיהירות כלפי מאמנים ושחקנים היא הרעה החולה. תן לבעלי הקבוצות לדבר עם השופטים ולהסביר להם. לאלי אמרתי את זה בטרנר, בפ"ת והפעם. אם הוא לא היה אומר לי בעבר שאפשר להיכנס, לא הייתי בכלל חושב להיכנס. ברור לי שאני לא יכולתי לשנות את השריקה. נכנסתי רבע שעה אחרי שריקת הסיום. הייתי במרחק לא קטן ממנו ואמרתי מה שנאמר, למה ביקשו 200,000 מכל קבוצה עבור שימוש ב-var ולא משתמשים. הוא ענה לי בביטוי מסויים ואז אמרתי לו שהיה שחצן ונשאר כזה. הוא שאל אם אני מתקיף אותו. אמרתי לו: 'אני מתקיף אותך?'. תפס אותי המאבטח בחוזקה ביד ומתחיל לגרור אותי. אותי – בן אדם שמשקיע ממיטב כספי ולא היה לי שום אירוע כזה. אמרתי לו שלא אצא מהחדר תוך תפיסת ידי. אלי עשה לי דבר שחורה לי מאוד. האירוע שהוא גרם לי לחוות לא מכבד את מוסד השופטים. אני לא פניתי לאמצעי התקשורת ואני לא מדבר איתם. אין מישהו שיכול לצטט אותי. גם המאמן שלנו אמר בסיום שאנחנו לא מתערבים בהחלטות שופטים".



"אלי עשה לי דבר שחורה לי מאוד". סגל (דני מרון)


סגל המשיך את דבריו: "לא אמרתי לו אתה רמאי או קיבלת כסף. להגיד למישהו שחצן זו תכונת אופי. גם לי אמרו פעם שחצן. לפעמים אנחנו מתנשאים כלפי אנשים אחרים. היו לנו אירועי שופטים מטרידים ולא אמרנו מילה כי לא הרגשנו שמנסים לדפוק את נתניה. גם חכמון לא בא לדפוק את נתניה. רק טענתי למה אין שימוש ב-var, שזה מקרה קלאסי להשתמש בו. אם הוא היה אומר לי בצורה יפה לצאת, הייתי יוצא, גם לא ביקשנו לפסול אותו. אם מצלמה הייתה מצלמת את השיחות שלנו בב"ש ובמושבה השבוע, זה היה אותו שיח עם דציבלים שונים".


הדיין לנדאו סיכם לפני פסק הדין: "נסכם שזה לא רעיון מוצלח להיכנס אליהם. זה לא עוזר. חכמון לא עומד לדין והוא לא כפוף לנו. אתה צריך לפתור זאת מול השופטים. ייקח זמן גם עד שיידעו להשתמש ב-var ואם הוא טוב. יכול להיות שגם הוא חשב שטעה אבל גם לו היה דופק גבוה בסיום המשחק. השיח היה מיותר. הסעיף בגינו עמדת לדין הוא נמוך. בסופו של יום הדוחו"ת הללו של השופטים הם סובייקטיבים שהם כותבים באדרנלין לאחר המשחק. אז אין שום רווח בלהיכנס ולשוחח איתו. קח את האירוע שקרה בשבת, תעשה קליפ ותשלח ליריב טפר עם בקשה שלדעתך מן הראוי היה לבדוק ב-var. המטרה של כולם שיהיה פה מוצר שכולם יראו בבית או בטלויזיה ושהבדיקה לא תיקח יותר מדי זמן. בוא נסכם שאם יש לך הערות לשיפור, ויש כנראה, תפנה ליריב טפר. זה לא עניין של אם אתה צודק או לא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי