צפו בתקציר: עוד ניצחון להפועל באר שבע, 1:2 על בני יהודה

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

האלופה היוצאת הבטיחה עוד שבוע במקום השני עם תצוגה נהדרת בטרנר ועוד צמד של בן שהר הלוהט (33, 52) שהפך לאחר פנדל מוצלח של סילבסטר (13) וגם בעט פנדל בעצמו לידיים של זובאס (38). בשבוע הבא: מפגש עם האלופה

(גודל טקסט)

בחמש העונות האחרונות, שתי הקבוצות שסיימו במקום הראשון והשני בליגה בתום העונה היו מכבי תל אביב והפועל באר שבע. פעמיים היתה זו מכבי ת"א שזכתה באליפות והפועל ב"ש היתה סגניתה, ובשלוש העונות האחרונות התפקידים התהפכו. כעת, לאחר שהצהובים הבטיחו את האליפות, זה רק טבעי שהקבוצה הדרומית תסיים את העונה הכי קרוב אליה.


היום (שבת) עשתה באר שבע צעד גדול בכיוון כשניצחה 1:2 את בני יהודה, וכשהיא צוברת 19 נק' מתוך 21 האפשריות במחזורים האחרונים, נראה שהיא בכיוון הנכון למקום השני. עוד שבוע לפחות היא תישאר שם, עד המפגש נגד האלופה עצמה בחוץ במחזור הבא.


שבוע שני ברציפות הפועל באר שבע נקלעת לפיגור וחוזרת, שבוע שני ברציפות בן שהר מבקיע צמד ושבוע שני ברציפות הקבוצה של ברק בכר שולטת במגרש ועושה הכל כדי להבטיח את הניצחון. ללא ג'ון אוגו שלא היה בסגל וללא בן ביטון הפצוע, המארחת סיכנה יותר את השער והניעה כדור כמו בימיה הגדולים, וניתן רק לתהות מה היה קורה אם היתה מתחילה כך את העונה.


אוהדי הפועל באר שבע. לא בדיוק הגיעו בהמוניהם (דני מרון)
אוהדי הפועל באר שבע. כיף לראות את הקבוצה שלהם בזמן האחרון (דני מרון)


ובני יהודה? היא ניסתה. היא ניסתה לרדת לקרקע אחרי ההעפלה הענקית לגמר הגביע על חשבון מכבי תל אביב, היא ניסתה להיכנס לפוקוס לאחר שניצחה רק במחזור אחד מתוך ששת המחזורים האחרונים והיא ניסתה להגיב לעוצמה במרכז המגרש מצד יריבתה. לאחר שעלתה ליתרון מפנדל טיפה מפוקפק, גם אם קיבל תמיכה מה-VAR, היא הבריקה למספר דקות, אבל מיד חזרה להגנה בנסיונות לבלום את שחקני באר שבע. רק לקראת הסיום היא שלטה יותר, וגם היתה קרובה לשוויון דרמטי, אבל זה היה רק קרוב ולא בפנים.


הרכבים
הפועל באר שבע: אוהד לויטה, דור אלו, לואי טאהא, מיגל ויטור, אורן ביטון, קווין טאפוקו, מרוואן קבהא, חנן ממן (אריק סאבו 66), ניב זריהן (מיכאל אוחנה 74), מאור מליקסון, בן שהר (נייג'ל האסלביינק 66).


בני יהודה: אמיליוס זובאס, שי קונסטנטין, עמית ביטון, דן מורי, מתן בלטקסה, תאמבי סגס, איסמעילה סורו, דולב חזיזה (עמית זנטי 56), מאוויס צ'יבוטה, יאקוב סילבסטר (פייסל מוליץ 74), שי מזור (יובל אשכנזי 68).


שלום בן אברהם. התלבט הרבה ונעזר ב-VAR לפני שהכריע (דני מרון)
שלום בן אברהם. התלבט הרבה ונעזר ב-VAR לפני שהכריע (דני מרון)


מהלך המשחק
אף קבוצה לא פתחה בסערה, אם כי באר שבע ניסתה יותר כבר בדקות הפתיחה. בדקה התשיעית דור אלו ניסה בעיטה חזקה מרחוק, שעברה ליד השער של זובאס. בני יהודה יצאה להתקפה, שהסתיימה עם עבירה של מיגל ויטור בתוך הרחבה. השופט שלום בן אברהם ניגש לבדוק במערכת ה-VAR, ואחרי מספר צפיות העניק פנדל לבני יהודה. יאקוב סילבסטר ניגש לבעוט ושלח את הכדור פנימה (14), 0:1 לאורחת בניגוד למהלך המשחק.


השער העיר מעט את בני יהודה, שהגיעה עוד שלוש פעמים למצב בעיטה בתוך דקות ספורות. לשחקנים של ברק בכר לקח זמן להתאושש, אבל הם חזרו לתקוף וניב זריהן הדביק כדור נהדר לקורה. רק בדקה ה-33 אחת ההתקפות של באר שבע צלחה: בן שהר ניסה לחדור, הכדור הורחק לחנן ממן שמסר חזרה לשהר והחלוץ המשיך את היכולת הנפלאה שלו בתקופה האחרונה והשווה ל-1:1 מוצדק.


חמש דקות עברו, וב"ש קיבלה הזדמנות לתקן ולעלות סוף סוף ליתרון עם פנדל משלה, אבל בן שהר בעט כדור חלש וזובאס ניחש נכון. גם בתוספת הזמן של המחצית באר שבע שיחקה הרבה יותר טוב, ובסיומה של התקפה נהדרת זריהן בחן את זובאס שזינק והציל שער ברגע האחרון.


בן שהר. תקופה לוהטת של החלוץ (דני מרון)
בן שהר. תקופה לוהטת של החלוץ (דני מרון)


עם טעם ההחמצה הזאת בפה לאורך כל ההפסקה, שחקני המארחת חזרו למחצית השנייה במטרה אחת – להשיג את שער היתרון שמגיע להם מתחילת המשחק. בדקה ה-52 מרואן קבהא זיהה חור בהגנה הכתומה ועשה סלאלום יפהפה שנעצר שנייה לפני שהגיע למצב בעיטה, אבל הכדור הגיע לבן שהר שהכניע פעם נוספת את שוער בני יהודה והשלים עוד צמד בדרך ל-1:2.


לעומת ה-1:4 בשבוע שעבר, תוצאה בשער אחד היא הפיכה, ובני יהודה בילתה את 20 הדקות האחרונות בניסיון להשוות. פייסל מוליץ' נכנס, אבל גם הוא לא הצליח לתת את הרגל המסיימת למרות השליטה היחסית של הקבוצה שלו בכדור. בתוספת הזמן זה בלט במיוחד, וכל השחקנים של אבוקסיס תקפו בזה אחר זה, אבל עדיין – הכדור לא נכנס. כשהשריקה נשמעה, הם ירדו מאוכזבים – בעוד ברק בכר יכול לחגוג ולסמן עוד שבוע מוצלח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי