צפו בתקציר: מכבי ת"א הביסה 1:4 את נתניה, צמד ובישול לאצילי

אצילי חוגג עם השחקנים
אצילי חוגג עם השחקנים | דני מרון

לאחר ההדחה מהגביע, האלופה חזרה ליהנות והביסה 1:4 את הקבוצה של דראפיץ' בעיקר בזכות הקשר ששינה את המשחק. אצילי כבש צמד ובישל לשכטר. עוד קודם לכן, קנדיל העלה את הצהובים ליתרון, מלמד השווה בנגיחה

(גודל טקסט)

לאחר ההדחה המפתיעה בחצי גמר גביע המדינה מול בני יהודה, הסדר שב על כנו. מכבי תל אביב חזרה לנצח והביסה 1:4 את מכבי נתניה אלופת המדינה התקשתה בלא מעט מהדקות אבל חזרה לנצח. ואפילו נהנתה מכדורגל וכבשה רביעייה ראשונה מאז המשחק הקודם נגד מכבי נתניה. היא ממשיכה לחבר ניצחונות בליגה ותקווה לעמוד במשימה היחידה שנותרה לה עד הסיום – לרשום עונה ללא אף הפסד.

מנגד, מכבי נתניה מאבדת גובה. היא לא ניצחה עדיין בפלייאוף העליון ולמעשה סוגרת סדרה רעה של ארבעה משחקים ברציפות ללא שלוש נקודות, מאז ה-1:3 על בית"ר ירושלים במחזור ה-25 בתחילת חודש מרץ. הקבוצה של דראפיץ' וברדה מפגרת בארבע נקודות מהשנייה בטבלה הפועל באר שבע.

מכבי הייתה טובה יותר והוליכה משער של מאור קנדיל שקיבל הזדמנות במקומו של אלי דסה, אבל גיא מלמד השווה לקראת ההפסקה בנגיחה מצוינת בדקה ה-40. המחצית השנייה הייתה בקצב שונה לגמרי. יונתן כהן פגש את המשקוף, דני עמוס רשם הצלה כפולה ובחצי השעה האחרונה נתניה נפלה מהרגליים. עומר אצילי שהחליף את אלירן עטר, ניצח עבור מכבי את המשחק עם צמד ובישול.


דראפיץ' ואיביץ' (דני מרון)

מהלך המשחק:

בעוד האלופה הייתה מעט מנומנמת, בדקה העשירית הגיע איום ראשון לשער, דווקא מצידה של נתניה: בצ'יראי השתלט על הכדור, התקדם ובעט חזק אבל לא מספיק טוב כדי להכניע את ראיקוביץ' שירד וקלט את הכדור. כעבור שלוש דקות מכבי יצאה להתקפה מסוכנת ראשונה במשחק, עטר השאיר בעקב לריקן אבל הבעיטה החזקה של גלזר נבלמה. אלירן עטר פתח טוב את המשחק והיה רעב מאוד. בדקה ה-20 הוא שיחרר פצצה מרחוק אבל הכדור חלף מעל המשקוף. גם יונתן כהן ניסה את כוחו מרחוק אבל לא דייק. 


אלירן עטר. פעיל מאוד מתחילת המשחק (דני מרון)

בדקה ה-26 מצב טוב לנתניה: קניקובסקי העביר כדור רוחב טוב מצד שמאל ומלמד בעט מייד אבל שלח כדור גבוה מדי. מי שכבשה הייתה מכבי תל אביב. בדקה ה-28 משחק מסירות נפלא הסתיים בהסטת כדור של שוינפלד לעבר יונתן כהן שהצטרף ומסר כדור רוחב למאור קנדיל שדחק לרשת, 0:1 לצהובים. מייד לאחר השער, עטר השתחרר משני שחקנים אבל בעט חלש למרכז השער. עטר המשיך, כידרר בדרך לשער אבל נחסם על ידי דודי תירם שמנע שער בטוח בדקה ה-33.


שחקני מכבי חוגגים עם קנדיל (דני מרון)

מכבי הייתה קרובה לשער נוסף, שוב מצמד שמאל, אבל וולה של דור פרץ נבלם על ידי ההגנה בדקה ה-37, ודווקא אז נתניה השוותה. ניקו אולסק הרים קרן מצד ימין וגיא מלמד עלה גבוה ונגח לחיבורים של ראיקוביץ' חסר האונים, 1:1 במגרש בנתניה.


מלמד בטירוף. נגיחה אדירה (דני מרון)

המחצית השנייה התנהלה בקצב מהיר הרבה יותר. דראפיץ' ערך חילוף והכניס את יאחמיר היקה במקום ניקו אולסק. נתניה הגיעה למצב הראשון לפני שמכבי השתלטה על העניינים: דור פרץ איבד כדור ומלמד דהר קדימה ומסר שמאלה לסתיו פיניש שניסה לכבוש שער דמה לזה של יובל אשכנזי בחצי גמר הגביע אלא שהכדור הסתובב ליד הקורה.

בדקה ה-53 היה תורה של מכבי לאיים: מאור קנדיל מסר כדור נהדר ליונתן כהן שהיה לבד מחוץ לרחבה, הקשר המתין ושלח בעיטה חזקה שגילחה את המשקוף. דקה חלפה ושוב כהן המשיך להיות מסוכן. הקשר דהר עד השער אחרי מסירה נהדרת של שוינפלד אבל דני עמוס הציל את נתניה והדף לקרן. 


יונתן כהן. פגש את המשקוף (דני מרון)

בהמשך מכבי הגיעה למצב כפול נפלא. שוינפלד ארב לטעות בהגנת נתניה ומצא את עטר שבעט עם העקב אבל עמוס הדף מטווח אפס. השוער התאושש מייד וקפץ על הריבאונד מרגלי אבי ריקן. מכבי המשיכה להגיע בקלות למצבים וריקן בעט ליד הקורה בדקה ה-62. שתי דקות עברו וגם ראיקוביץ' החל לעבוד וזינק כדי להדוף נגיחה של מלמד.

בדקה ה-65 הגיע רגע שנוי במחלוקת. השופט גיא לייבה. בורנשטיין בעט, הכדור פגע בדוידזאדה ואז בידיו של טיבי. מלמד כבש אך השער נפסל בגלל נבדל מוצדק. הקצב המטורף נמשך: שוינפלד נשלח באחד על אחד אך נסגר והוציא אחורה לעטר שבעט חזק אך ורגוץ' התאבד על הכדור והצליח לחסום את הבעיטה. הסטטיסטיקה נוטה בבירור לטובת האלופה: שמונה איומים של מכבי למסגרת ורק שלושה של נתניה.

בדקה ה-70 איביץ' ביצע חילוף ראשון: עומר אצילי החליף את מלך השערים של הצהובים, אלירן עטר, שחיפש את השער בלי הפסקה אך לא היה מדויק. אצילי השפיע על המשחק מידית. בדקה ה-73 ריקן מסר עקב לעברו של אצילי שפרץ, הוכשל על ידי מוחמד והשופט הצביע בצדק על הנקודה הלבנה. אצילי שלח את עמוס לפינה השנייה וכבש בקלות.


אצילי חוגג עם ריקן. עלה מהספסל ושינה את המשחק (דני מרון)

דראפיץ' סיים את כל החילופים בדקה ה-82 כשעשה שינוי התקפי והכניס את יונס מלמדה במקומו של גבי קניקובסקי שמיעט לסייע הערב למשחק ההתקפה, אבל מכבי הכריעה את המשחק עם עוד שער יפה: אבי ריקן הקפיץ מעל ההגנה, אצילי היה יכול לכבוש בעצמו אבל פירגן לשכטר שדחק לרשת ושבר בצורת. 1:3 למכבי תל אביב.

בדקה ה-89 ההפסד הפך לתבוסה מבחינת נתניה. שכטר חילץ כדור מויקי כחלון שהפיל אותו ברחבה. השופט נעזר ב-VAR ואחרי הניסיון השני אצילי בעט לרשת ורשם צמד. 1:4 למכבי תל אביב. הילד הצעיר נדב נידם עלה מהספסל וערך בכורה בצהוב כשהחליף את אבי ריקן.


שכטר בטירוף. שבר בצורת (דני מרון)

הרכבים
מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון, דודי תירם, ברנקו ורגוץ', ג'ונתן בורנשטיין, ניקו אולסק(יאחמיר היקה, 46), עלי מוחמד(מוטי ברשצקי, 75), סתיו פיניש, גבי קניקובסקי(יונס מלדה, 82), גיא מלמד, פאטוס בצ'יראיי.

מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', מאור קנדיל, ז'איר אמדור, איתן טיבי, אופיר דוידזאדה, דור פרץ, דן גלזר, אבי ריקן(נדב נידם, 90), יונתן כהן(איתי שכטר, 76), ארון שוינפלד, אלירן עטר(עומר אצילי, 70).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי