חוגג בראיון: "אם לא הייתי רואה באוחנה נכס, הייתי חותך אותו"

משה חוגג ואלי אוחנה
משה חוגג ואלי אוחנה | דני מרון

בניון (" אם נרצה לעבוד ביחד, זה יקרה"), אוחנה ("עושים לו עליהום, מישהו רוצה לפגוע בנו"), לוזון ("הוא הביא את ערן לוי"), קלינגר ("הוא יודע שהוא נכשל"), עתידו ("לא מצטער שהגעתי, אני כאן לשנים רבות")

(גודל טקסט)

משה חוגג, בעלי בית"ר ירושלים, דיבר הערב (שני) בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לאפשרות שיוסי בניון יהיה המנהל המקצועי, מעמדו של אלי אוחנה, העונה המאכזבת שעוברת הקבוצה ועתידו בבירה.

חוגג פתח את דבריו: "הצורך ברייטינג ובסיפורים מובן, אבל מאוד הופתעתי מהדברים ודיברתי עם אוחנה שאמר לי מפורשות שהם לא נאמרו. יש סדר בבית"ר ירושלים ומי שניהל את כל העסקאות העונה – למעט שתיים –  הוא אוחנה. זה לא המקצוע שלי לנהל משא ומתן. האחריות על מה שקרה השנה מתחילה ממני כי אני הראש. אני צעיר וחסר ניסיון, אבל למדתי המון השנה וזה עלה לי בהרבה מאוד כסף. אולי לא הייתי צריך להוציא סכומים כאלה גדולים, אלא לקחת את הזמן וללמוד במשך שנה אחת. זה לא קרה ומי שמשלם על כך זה אני מכיסי.

"בשנה הבאה יהיה בבית"ר מנהל מקצועי שיהיה אחראי על הבוגרים והסמכות תהיה שלו. הסמכות בקשר לבחירת המאמן והשחקנים תהיה שלו במאה אחוז, מהקצה אל הקצה. אם אני או אוחנה לא נהיה מרוצים מהמנהל, הוא לא ימשיך בבית"ר. אלי אוחנה יהיה מעליו ומעל כולם חוץ ממני – הוא יושב הראש. זה לא אומר שהוא מתערב מקצועית כמובן. כולם בבית"ר ירושלים כפופים לאלי אוחנה והוא כפוף אליי".


"כולם בבית"ר ירושלים כפופים לאלי אוחנה והוא כפוף אליי" (דני מרון)

על יוסי בניון: "מי שיהיה המנהל המקצועי בשנה הבאה יהיה גם הסמכות המקצועית הקובעת. אפילו ערן לוי המכובד, שהוא שחקן נהדר, אני לחצתי מאוד להביא אותו ואני לוקח אחריות על זה. כל מי שהיה מעורב יודע שגיא לוזון התנגד ואז אני ואוחנה זזנו אחורה. בסוף, אחרי שהוא פגש את ערן, גיא קיבל את ההחלטה הזו לבד והוא החליט לצרף את ערן לוי. לא היה אף שחקן שהנחתתי למעט יוסי בניון, שגם אותו ניר קלינגר אישר ואמר שהוא רוצה. גם הבאתו של גדי קינדה הייתה סוג של הפתעה, אבל גם אלי וגם ניר אמרו לי שהוא שחקן נהדר ומוכשר ושהם מאוד רוצים אותו".

על אלי אוחנה: "מישהו שרוצה לפגוע בבית"ר והוא בחר להוציא את זה עכשיו. הרגשתי שעושים עליהום לאוחנה. כשהגעתי קיבלתי את החוזה של אלי אוחנה בדיוק כמו שקיבלתי חוזים של הרבה מאוד שחקנים, אבל אני רואה בו נכס. אם זה לא היה כך, הייתי חותך אותו. היו בבית"ר השנה שחקנים במיליוני שקלים שבקושי שיחקו. הייתי יכול לומר לאלי שאני אתן לו פיצוי ושיחזור לתקשורת, אבל אני נהנה לעבוד איתו. הוא עשה הכל בבית"ר לפני שהגעתי. היום, ברוך השם, יש עוד אנשים שעושים דברים – מועדון כדורגל לא יכול להתקיים עם ארבעה עובדים. להפיל הכל על אלי אוחנה? איפה האחריות של השחקנים והמאמנים? אלי אוחנה לא מנוטרל, אבל הוא לא רוצה להיות מנהל מקצועי.

"בניון מנהל מקצועי? אין לי שום התחייבות כזו, זה עולם חופשי ואף אחד הוא לא עבד של אף אחד. אם נרצה לעבוד ביחד, זה יקרה. אם לא, אז לא. האם הוא ימשיך כשחקן? יש לנו היום משחק קריטי ואנחנו מתעסקים בדברים שהם לדעתי פחות חשובים כרגע. בער לי להגיד שמכניסים לנו מקלות בגלגלים ביום של משחק ולכן היה לי חשוב לעלות ולומר את הדברים. אני בטוח שבשנה הבאה אנחנו נהיה מסודרים יותר מבחינת התנהלות ומבחינת בחירת שחקנים. יש אחריות לכולם, אבל בראש ובראשונה לשחקנים שהיו צריכים להגיע רחוק יותר מאיפה שהם נמצאים עכשיו".


"זה עולם חופשי ואף אחד הוא לא עבד של אף אחד" (מאור אלקסלסי)

עתידו של קלינגר: "מה שהמנהל המקצועי ואלי אוחנה יחליטו זה מה שיהיה. אני חושב שניר מאמן מצוין ושמחתי לעבוד איתו, אך הוא נכשל והוא יודע שהוא נכשל. אם המנהל המקצועי ואוחנה יחליטו לתת לו עוד הזדמנות, אני לא אהיה זה שאטיל על זה וטו. מי שהם יבחרו יהיה המאמן של בית"ר ירושלים. יש לי עסקים, בית"ר זה לא העסק שלי ואני מתמקד כרגע בעסקים שלי. אני מאמין באחריות ובסמכות. אני לא מאמין בלשים מישהו ואז להגיד לו מה לעשות. יש היררכיה במועדון והאנשים האלו יקבעו. אני מעריך את אלי אחנה ונהנה לעבוד איתו, לשנינו יש אחריות על מה שקרה וכולנו ביחד הכנסנו את העגלה הזו לבוץ. אני מסכים שהוא צריך לדבר יותר בתקשורת ואמרתי לו את זה, אתם תראו שזה יקרה".

העונה הקשה שעוברת על הקבוצה: "אני לא מצטער שהגעתי לבית"ר ירושלים, אני כאן להרבה שנים ובאתי בשביל האוהדים. אם יש דבר אחד שהצליח לנו השנה, זה האוהדים וההתנהגות שלהם. 12 אלף איש הגיעו לחצי גמר הגביע בין מכבי תל אביב לבני יהודה בטדי. בואו תבדקו את אוהדי בית"ר בעונה כזו חשוכה ותראו באיזה כמויות הם מגיעים לטדי".

התקציב בעונה הבאה: "זה תלוי בשחקן כזה או אחר. קינדה לא היה בתקציב שלנו העונה, אבל החלטתי להכניס את היד לכיס כי גדי הוא נכס. זה לא אג'נדה להוציא סכומים גדולים, האג'נדה היא להגיע להישגים מקצועיים. אם בשנה הבאה יוצב בפני שחקן יוצא דופן ואצטרך להשקיע סכום של כסף, אני אעשה את זה".


יודע שהוא נכשל. ניר קלינגר (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי