צפו בתקציר: מ.ס אשדוד קופחה בענק והפסידה 2:1 בבית לסכנין

יואב ג'ראפי
יואב ג'ראפי. ימשיך על הספסל? | דני מרון

דרמה בי"א: אזולאי כבש מהנקודה הלבנה (74) לאחר שריקה איומה של גרינפלד, שגם הרחיק את יעקובוביץ' שלא בצדק דקה לאחר שעלה מהספסל. ביטון איזן זמנית בפנדל משלו (80), אך עטאא ניצל טעות של ג'ראפי (84)

(גודל טקסט)

דרמה כזו בתחתית לא זכורה כבר זמן רב. אשדוד וסכנין הגיעו למשחק כשהן סוגרות את הטבלה וחייבות ניצחון אבל הפחד שיתק אותן והמחצית הראשונה הסתיימה בתיקו מאופס כמעט ללא הזדמנויות. במחצית השנייה השתיים הלכו על כל הקופה. בערב כזה באצטדיון הי"א יכולנו להצטער על כך שאין מערכת VAR בפלייאוף התחתון. השופט אוראל גרינפלד גנב את ההצגה עם אדום מוגזם ליובל יעקובוביץ', 56 שניות אחרי שעלה מהספסל. שלומי אזולאי כבש בפנדל, דן ביטון השווה בפנדל משלו, ועטא ג'אבר המחליף ניצח את המשחק עבור סכנין.

הקבוצה של אלדד שביט השיגה ניצחון בכורה עם המאמן החדש אך סיכוייה לשרוד עדיין קלושים. סכנין עדיין אחרונה בטבלה עם נקודה פחות מאשדוד ורחוקה שש נקודות ממכבי פ"ת. אשדוד, מנגד, הגיעה למשחק אחרי שני נצחונות רצופים ויכלה לצמק את הפער מחוף מבטחים לשתי נקודות בלבד, אך הפסידה ברגע האמת. במחזור הבא שעשוי להוריד את שתי הקבוצות לליגה הלאומית, אשדוד תתארח אצל מכבי פ"ת, בעוד סכנין תארח את הפועל חיפה.


מהלך משחק
בדקות הפתיחה סכנין החזיקה יותר בכדור בעוד אשדוד בנתה על מתפרצות. בדקה התשיעית סארי פלאח נגח גבוה אחרי כדור קרן. כעבור שלוש דקות סכנין שוב התקרבה, חאלד חאליילה בעט מחוץ לרחבה אך שלח כדור חלש מדי ויואב ג'ראפי קלט בכדור. אשדוד השתפרה בעיקר בזכות שגיב יחזקאל. החלוץ סחט כדור חופשי אותו בעט רומאן הבראן גבוה בדקה ה-24, וכעבור דקה החלוץ כידרר ברחבה וכמעט כבש אך עמנואל אמבולה הרחיק לקרן. בדקה ה-36 יחזקאל הפעיל לחץ מעולה על מרון גנטוס וחטף את הכדור אבל כידרר במקום למסור והמצב אבד.



מהראן ראדי. סכנין חייבת נקודות (מאור אלקסלסי)


שלוש דקות לסיום המחצית הגיעה ההתקפה היפה במשחק: דאבל פס בין איברהים שאייבו לישראל זגורי הסתיים במסירת עומק נהדרת של הקשר, החלוץ בעט חזק אבל יואב ג'ראפי שם יד חזקה והדף לקרן בהצלה ענקית.


המחצית השנייה נפתחה בקצב מהיר כששתי הקבוצות הפקירו את מרכז השדה כשיצאו קדימה. בדקה ה-51 יואב ג'ראפי רשם הצלה דומה לזו שרשם במחצית הראשונה כשבלם את ישראל זגורי באחד על אחד לאחר שהקשר ביצע סלאלום נהדר ברחבה. מאמן אשדוד, אבי בוחבוט, ניסה להעיר את החניכים שלו כשביצע חילוף התקפי כשהכניס את בן רייכרט במקום יובל שפונגין. דקה אחת חלפה והבלם עוביידה חטאב קיבל מסירה מעולה מיחזקאל, הסתובב ברחבה אבל בעט חלש וקנדיל הדף.



יואב ג'ראפי. רשם שתי הצלות גדולות ואז טעה (מאור אלקסלסי)


הרגע המרכזי במשחק הגיע בדקה ה-60. יובל יעקובוביץ' שנכנס לשחק דקה קודם לכן הרים את הרגל בצורה מסוכנת כדי לתקל את סארי פלאח והשופט אוראל גרינפלד שסימן תחילה על פאול לטובת אשדוד, החליט על כרטיס אדום. כזכור, בפלייאוף התחתון אין VAR . עוזר השופט, הקוון רועי חסן, כך לפי שדר הקווים, היה האיש שיעץ לשופט.


היתרון המספרי של סכנין לא ממש נראה על כר הדשא. בדקה ה-67 סכנין כן הגיעה למצב מסוכן כשאמבולה הרים כדור מעולה מצד שמאל אבל סארי פלאח נגח ליד הקורה. כעבור ארבע דקות דן ביטון בעט מרחוק וקנדיל הדף לקרן.


בדקה ה-74 מוחמד כליבאת פרץ לרחבה והוכשל על ידי ניר ברדע. שלומי אזולאי כבש בפנדל והעלה את סכנין ל-0:1. שתי דקות אחר כך ראדי הגיע מאחור בתנופה וקיבל מסירה משלומי אזולאי אלא שהקשר בעט סמוך לקורה. באשדוד הלכו על כל הקופה, וגל צרויה החליף את הבלם עוביידה חטאב.


כעבור חמש דקות קיבלה אשדוד פנדל משלה כששגיב יחזקאל פרץ לרחבה והוכשל. דן ביטון הפגין קור רוח וכבש את שער השוויון היקר, 1:1 כשנותרו עשר דקות לסיום. הדרמה המשיכה. בדקה ה-85 עטר ג'אבר התקדם לעבר השער ושלח בעיטה חזקה שהטעתה את ג'ראפי וחדרה פנימה, 1:2 לסכנין. האורחת הייתה יכולה לסגור עניין אבל רשמה שלוש החמצות ענק: חלאילה, גנאים ובהמשך שלומי אזולאי שבעט חלש לקורה באחד על אחד. לאשדוד כבר לא היו כוחות, לא פיזים ולא מנטאלים כדי לחזור למשחק ושריקת הסיום של גרינפלד הגיעה, 1:2 לסכנין, שיכולה לפחות למשך שבוע אחד – לשמוח.


הרכבים
מ.ס אשדוד: יואב ג'ראפי, יובל שפונגין (בן רייכרט, 54), ניר ברדע, עוביידה חאטב (גל צרויה, 77), גיל כהן, לאונרדו אווסו, רועי גורדנה (יובל יעקובוביץ', 59 – הורחק 60), בנצי מושל, דן ביטון, שגיב יחזקאל רומאן הבראן.


בני סכנין: מחמוד קנדיל, מוחמד כליבאת, מרון גנטוס, אמיר נאסר, סארי פלאח, עמנואל אמבולה, מהראן ראדי, חאלד חלאיילה (עטאא ג'אבר, 67), ישראל זגורי (איהאב גנאים, 78), שלומי אזולאי, איברהים שאייבו (אוסמה חלאילה, 73)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי