שכל הצדקנים והטהרנים ירפו קצת: אל תשפטו את יוסי בניון

יוסי בניון
יוסי בניון | דני מרון

כוכב בית"ר מסרב להיפרד מהמשחק ורוצה לינוק כל רגע שבו ולכן לא רצה להתחלף. וגם: גרינפלד ניצח במשחק של אשדוד, רפואה ולוזון קיבלו השנה החלטה דומה ומה נסגר עם הפארסה של תמאש? עמיקם מסכם מחזור

(גודל טקסט)

1. בגדול, ג'קי בן זקן הוריד את מ.ס אשדוד לליגה השנייה בכך שנתן לאינטרסים כלכליים וציבוריים עדיפות על היכולת המקצועית של המועדון, ובכך שהבריח את הקהל האשדודי לשתי הקבוצות האחרות בעיר. בקטן, אוראל גרינפלד עשה זאת אתמול (שבת), בחסות ההחלטה הגורפת של מנהלת הליגה כי רק משחקים בפלייאוף העליון יזכו העונה לליווי VAR.

חיינו טוב מאוד בלי VAR כל השנים, וגם איתו יהיו לנו ספקות, אבל הסיכויים לטעויות כמו של גרינפלד קטנים עם ליווי צמוד של וידיאו. אתמול הכשיל אותו הקוון חסן, אבל גם הגישה השחצנית לא מובילה לדבר. גרינפלד הוא מה שהיה פעם אברהם קליין. את עונת 1981/2 הוא פתח עם החלטה לאפשר למכבי ת"א לחדש משחק אחרי פסילת שער של בית"ר ירושלים, שחגגה ולא הייתה ערוכה, ואת אותה עונה סיים בשיפוט אחד מעשרת המשחקים הגדולים בתולדות המונדיאל, הניצחון של איטליה על ברזיל 2-3. כמו קליין, גרינפלד שופט מוערך מאוד באירופה, אבל לא מצדיק זאת בליגה.

כמו בהחלטה ההזויה להרחיק את מאבוקה לפני כמה שבועות על כך שהרים רגל אינסטינקטיבית כדי לבלום פגיעה, כך גם בהחלטה להרחיק את יובל יעקבוביץ'. בלי VAR – ותזכרו, לאורך זמן זה יחליש את ביצועי השופטים בהחלטות שאינן שנויות במחלוקת – צריך להיות החלטיים ב-100% במשחקים כאלה. גרינפלד נזקק לעזרה משופט קו לגבי אירוע שהתרחש במרכז במגרש. שופט בדרג של גרינפלד צריך לפעמים לקבל החלטה בעצמו. זה היה אכזרי מדי, בוודאי שלא מקצועי. נכון, אשדוד נהנתה מכך שלא היה VAR במשחק בקריית שמונה, ובסוף הכל מתקזז, אבל אתמול היה משחק העונה שלה, ובו גרינפלד ניצח.


ובסוף גרינפלד מנצח (אודי ציטיאט)

2. אין לי עניין להקל ראש בעבירות התנועה הקשות שבגינן נעצר גבריאל תמאש לפני שלושה שבועות, רק שעד רגע זה קשה להבין איך אחרי כל כך הרבה זמן, גם אחרי עבירות תנועה קשות שלא הביאו לפגיעה בנפש, השחקן לא חזר לפעילות.

מצד אחד, משטרת ישראל והפרקליטות החליטו להפוך את תמאש – אזרח זר, מועד לפורענות – לשעיר לעזאזל. הם לא יכולים לסכל את כל עבירות התנועה, אז מעצר והגבלה מושכים של שחקן כדורגל מפורסם אולי ירתיע עבריינים מועדים אחרים.

זה לא ירתיע, זה נראה חסר פרופורציה ולא מידתי, ובעיקר זה מתמיה. זה גם מדגיש את חוסר יכולתה של הפועל חיפה לשנות את המציאות, כשהיא נזקקת לתמאש יותר מכל דבר, גם בשעתה הקשה בליגה, שם היא נראית כמו תמאש אחרי שתייה מסיבית של אלכוהול.


מה זאת הפארסה הזו? גבריאל תמאש (יוני אריאלי)

שלושה שבועות, מה נסגר? הפועל חיפה הביאה לו עורך דין לא מתאים ואת עורך הדין השני הביא אוהד-ספונסר, מה זאת הפארסה הזו? לא כולן היא מכבי ת"א כדורסל, שחילצה שחקנים ממצבים סבוכים יותר, אבל יש מינימום.

3. קובי רפואה וגיא לוזון קיבלו השנה החלטה דומה: להעדיף את השוער השני על פני השוער הבכיר כיוון שאין הרבה הבדל ביניהם. להחלטות כאלה יש מחיר: רפואה שילם אותו אתמול כששמט ניצחון שהגיע לו ולהפועל ת"א בגלל יכולת אומללה של רובי לבקוביץ', וגיא לוזון משלם על כך לאורך תקופה בגלל יכולת לא יציבה של צחי גיגי.

המסקנה היא מאוד פשוטה: תחתימו שוער בכיר, ולא תצטרכו להסתמך על יכולת של שוער משנה. לפני יותר מ-40 שנה העדיף במכבי ת"א המאמן יענקל'ה גרונדמן את גדעון אלרן על פני לופא קדוש הוותיק. בהתחלה זה הלך יפה, במשחק האחרון של אלרן זה עלה למכבי בגביע.

4. כדאי שכל הצדקנים והטהרנים ירפו קצת, ולא יתחילו להצליף ביוסי בניון, עוד בטרם נכנס לתפקידו החדש, על כך שסירב להתחלף אתמול – ולא בפעם הראשונה – כי רצה לתרום עוד ואולי לכבוש שער, ולא ייחס חשיבות ליד הנפוחה שלו. לא קיבלתם בחיים החלטה חשובה בדופק 200, אל תשפטו שחקן לפני פרישה שמסרב להיפרד מהמשחק ורוצה לינוק כל רגע שבו. כשהדופק ירד קצת, הוא הבין שזה לא מצטלם טוב ולא יתפרש נכון, והתחלף.


מסרב להיפרד מהמשחק ורוצה לינוק כל רגע שבו. יוסי בניון (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי