סילבס: "ההגעה להפועל חיפה זו קפיצת מדרגה בקריירה שלי"

חיים סילבס עם יואב כץ
חיים סילבס, יואב כץ | מיכאל וייסרמן

המאמן החדש הוצג במסיבת עיתונאים והכריז: "פספוס הפלייאוף והמחשבות על העתיד גורמות לשחקנים להגיע בגישה פחות טובה, מאמין שאצליח לשנות ולהשאיר את הקבוצה בליגה". כץ: "הוא הכי מתאים, היה קונצנזוס לגביו"

(גודל טקסט)

שלושה מחזורים לסיום העונה, יצאה הבוקר (חמישי) הפועל חיפה לדרך חדשה תחת המאמן חיים סילבס. האחרון חתם אתמול רשמית על חוזה עם הבעלים יואב כץ ויאמן במועדון עד לסיום העונה הבאה, בתנאי שהפועל חיפה לא תרד לליגה הלאומית, והיום נערכה מסיבת עיתונאים חגיגית להצגתו.

יואב כץ פתח את מסיבת העיתונאים והסביר את הבחירה בסילבס: "הוא היה הכי מתאים להפועל חיפה. דיברתי עם אנשים אחרים, שהם מאמנים מצוינים ואנשים מצוינים, אבל חיים הוא המתאים ביותר בתקופה הזו. אני רואה אותו מוביל את הקבוצה לטווח ארוך, כמו המטפורה של פסח – מעבדות לחירות. הוא הכי טוב להפועל חיפה בחודש הקרוב וגם לטווח הארוך. ישבתי עם ההנהלה והצוות המקצועי וזה לא שהחלטתי לבד, גם דיברתי עם שחקנים שהיו שותפים להחלטה – לא כי הוא נראה הכי טוב, אלא כי הוא הכי מתאים לתקופה הזאת. לא דיברנו מעולם לפני כן, אבל היה קונצנזוס לגביו".

על שרון מימר: "היה לו רקורד טוב והוא מאמן נהדר, זה היה מצער להיפרד ממנו ביוזמתו. שרון התחיל מצויין וגם סיים עם רקורד לא רע, אבל הוא החליט להיפרד מאיתנו וכעת זה לא רלוונטי כי אנחנו לא מסתכלים אחורה, אלא קדימה. זה היה מפתיע מבחינתי, שמחתי לעבוד איתו וזו הייתה החלטה שלו. סירבתי להתפטרות שלו בהתחלה, אבל גם יום אחרי הוא אמר את מה שאמר".

אם העונה הזו היא כישלון: "נגמור את העונה ואחר כך נעשה חשבונות. אנחנו מקווים לנצח את שלושת המשחקים הבאים, ואם נעשה זאת ונסיים במקום השביעי אז העונה היא בהחלט לא כישלון. אם אני חושש מירידה? תיאורטית כן, כי עד שלא הבטחנו את ההישארות. רק בית"ר ירושלים נשארה. יש קבוצות שהירידה מרחפת מעליהן וזה הדבר שלא סימפטי במבנה הליגות עם הפלייאוף, אבל זה מה שיש".


סילבס מוצג הבוקר בהפועל חיפה (מיכאל וייסרמן)

הלחץ והציפיות שיוצר הפלייאוף התחתון: "אם לא הייתה ירידת ליגה, כמו בארצות הברית, אז היו מגיעים למסיבת העיתונאים הזו אולי שני אנשים. הכדורגל בנוי על ירידות ועליות, זה יוצר דרמות וגם את היצרים הכי טובים והכי רעים בבני אדם. ישראל היא מדינה קטנה וכולם כאן אחד בתוך השני וכך גם התקשורת. בוושינגטון זה לא ככה, שם יש קבוצה אחת וכאן יש 30 על אותה כמות אוכלוסיה. שם אין כל כך הרבה אנשים שמתפרנסים מספורט וזה משפיע. שני המאמנים שעזבו את הפועל חיפה העונה התפטרו, זו דרמה שנוצרת בגלל צורת מבנה הליגות, גודל המדינה והתקשורת".

מעצר הבית בו נמצא תמאש: "דיברתי איתו, אבל אני לא גר בישראל ולא יודע מספיק על התנהלות בתי המשפט כאן. יש הטוענים שזו התנהלות חמורה, אבל אני לא יכול להביע דעה על התנהלות בתי המשפט. אני מקווה שהוא ישתחרר כמה שיותר מהר, כי זה מאוד משפיע על הקבוצה. הוא עוגן מרכזי וכבר ארבעה משחקים לא איתנו. אחרי שהוא יחזור, נראה מה עשינו לא נכון ונדון על כך. קודם כל אנחנו רוצים שהוא ישתחרר כמה שיותר מוקדם ויחזור אלינו. כמה שהוא מנהיג ובחור חזק, הוא מאוד רגיש ומאוד נפגע. לגבי ההיסטוריה שלו? היו שמועות ויש אנשים רבים שיש לגביהם שמועות. הוא היה כאן שנה ולא היו שום בעיות. אם הוא נתפס על נהיגה בשכרות גם באפריל שעבר, אני לא ידעתי על זה".


"לא ידעתי שהיה עוד מקרה". תמאש עדיין במעצר (יוני אריאלי)

לאחר דברים הרבים שאמר כץ הוסיף חיים סילבס: "לא נפגשתי פנים מול פנים מול יואב, אבל אני מודה לו על האמון ומפה והלאה אני נכנס לסיטואציה לא רגילה כי בדרך כלל מאמן יכול לבנות באיטיות, אבל יש לנו כבר משימה שהיא המשחק הקרוב נגד סכנין והיה הרבה יותר נוח אם היה לנו זמן ואפשר היה לעבוד בסבלנות, אבל זו המשימה לשמה הגעתי כרגע ורק על זה אני מסתכל ומכוון. זה גם מה שהשחקנים יבינו בעוד כמה דקות באימון. כמו שאני מצפה מהשחקנים, כך גם אני והצוות שלי נעזוב הכל, נשים את החששות, הפחדים והאכזבות בצד ונביא את המועדון לחוף מבטחים. רוצים שהכל יהיה תלוי בנו ולא בקבוצות אחרות".

לקראת העונה הבאה: "מאז שעזבתי את קריית שמונה, היו לי כמה וכמה אפשרויות לחתום ועשיתי את הבחירות שלי. לקחתי בחשבון את הסיכון התיאורטי לרדת, אבל בשורה התחתונה עומדת לנגד עיני רק המטרה הראשונית. פספוס הפלייאוף והמחשבות על העתיד גורמות לשחקנים להגיע בגישה פחות טובה ואני והמועדון לא יכולים להרשות לעצמנו לאבד נקודות. זה הזמן לתקן ולסיים את המשימה. היו לפניי שני מאמנים נהדרים ואני בטוח שלא יואב ולא הם רצו לעזוב, אבל ככה זה התגלגל ועכשיו אני כאן כדי להוביל את הקבוצה לחוף מבטחים ורק אז ננצל את הזמן להתכונן לעונה הבאה".


עד כמה הוא מרגיש שהמועדון גדול
: "זה מועדון מפואר עם מסורת ותארים, שיואב מוביל אותו כבר 15 שנה. יש כאן קהל נהדר וזה מועדון גדול שאני לא חוויתי כמאמן מבחינת מאסת האוהדים. אני נרגש גם בתור חיפאי להגיע לקבוצה כזו. בשנה שעברה כל הקבוצות ששיחקו נגד הפועל חיפה ראו מועדון עם עוצמה יוצאת דופן בזכות החיבור לקהל ואני רוצה לחדש או להחזיר את זה. מאמין שאצליח לשנות ולהביא את התוצאות, זה מה שחשוב לי ולצוות הטוב ולשחקנים המוכשרים שפה. מהיכרות עם המועדון, בכל חלון העברות עובדים בצורה נכונה וטובה ועבורי זו קפיצת מדרגה בקריירה והזדמנות נהדרת".

בחיפה סיפרו הבוקר כי מיד עם התפטרותו של שרון מימר שעזב לאחר 11 משחקים ללא ניצחון, סימן כץ את סילבס כמועמד עיקרי להחליפו ולמרות שבחן עוד אופציות כמו אלישע לוי ויובל נעים, החליט ללכת על אקס קריית שמונה. "לכץ יש הערכה רבה למאמן שהיה מועמד גם בעבר להגיע לקבוצה, אבל זה לא הסתדר וכעת השניים ישתפו פעולה. לאורך כך התקופה כץ רצה רק את סילבס", אמרו במועדון.

המאמן שוחח כבר עם אנשי הצוות המקצועי ובאימון הבכורה ישוחח לראשונה עם השחקנים. סילבס וכץ יתחילו את ההכנות לעונה הבאה לאחר שיבטיחו רשמית את ההישארות בליגה. בכל מקרה אחת ההחלטות הראשונות של המאמן תהיה בהמשך דרכם של השחקנים הזרים וביניהם ריקי מיטרבסקי, רסמוס סיוסטדט וראדו גינסארי.


גינסארי. מהשחקנים שיצטרכו להרשים את סילבס (מאור אלקסלסי)

בנושא אחר, במועדון זעמו אתמול על ההחלטה של בית משפט לתעבורה בפתח תקווה להשאיר את הבלם הרומני גבריאל תאמאש במעצר בית. "לא ברור למה בית המשפט ממשיך לפגוע בשחקן" אמרו בחיפה. סנגוריו של השחקן, תומר נגולה ואיתן סטולר, צפויים לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בתקווה ששם יאפשרו לשחקן לחזור לשגרה ולחזור לאימוני הקבוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי