איביץ': "רוצה לקחת את מכבי תל אביב לשלב הבתים של האלופות"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | דני מרון

עתידו ("יש לי רק מועדון אחד"), האליפות המהירה ("כל קבוצה בעולם יכולה לחלום על זה"), המשך הפלייאוף ("רוצים לסיים ללא הפסד"). וגם: התקופה כמאמן נוער, האקסית פרטיזן ומגבלות הפייר פליי. ראיון

(גודל טקסט)
ולדימיר איביץ' הוא זה שניצח על המקהלה של מכבי תל אביב שכבר במחזור ה-28 חגגה אליפות מדהימה לאחר שלוש שנים בהן שלטה הפועל באר שבע בכדורגל הישראלי. עם יותר תארים (שלושה) מאשר עונות מלאות על הקווים, ההצלחה הגדולה של המאמן לא נעלמה במולדתו סרביה שם החמיאו: "מעטים המאמנים הסרבים המוצלחים באירופה. אחד מהם, ולדימיר איביץ', זכה בעוד תואר, עם עוד מועדון והוא כבר הגיבור של אוהדי מכבי תל אביב".


איביץ' התראיין במולדתו וסיפר על תחילת העונה, על התקופה המחשלת כמאמן הקבוצה הצעירה של פאוק סלוניקי והתייחס גם לפרטיזן בלגרד.


על חגיגות האליפות: "החגיגה האמיתית עדיין לא התרחשה, זה יקרה רק בסוף העונה, מול האוהדים שלנו. מכבי זה המועדון הגדול ביותר בישראל, עם הכי הרבה אוהדים, ושלוש עונות ללא תואר זו תקופה ארוכה מדי. זו הייתה עונה נהדרת בהתחשב בבעיות שהיו לנו מראש".


על מגבלות הפייר פליי: "בגלל החוקים האלה, מכבי לא הייתה יכולה לרכוש שחקנים. היינו יכולים לצרף רק שחקנים חופשיים ללא עלות, כאלה ללא חוזה, וזה מפחית את האפשרות למצוא חיזוק ראוי. התקציב שלנו היה מוגבל בהרבה בהשוואה לשנים קודמות". איביץ' נשאל על העונה הבאה ואמר שלא יהיה שינוי במצב הרכש אך מצד שני הוסיף שזה לא ישפיע על המטרות: "אנחנו רוצים להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות".



איביץ' במשחק האליפות נגד מכבי חיפה. "החגיגה הגדולה עדיין לא התרחשה" (דני מרון)

 

על האליפות המהירה: "הראינו כבר מתחילת העונה שאנחנו קבוצה רצינית. השגנו מספרים שכל קבוצה באירופה הייתה יכולה להיות גאה בהם. המטרה שלנו היא לסיים את העונה ללא הפסד. למרות שזכינו גם בתואר בתחילת העונה, בגביע הטוטו, אני מאוכזב שהודחנו בחצי גמר הגביע, ימים ספורים אחרי שהבטחנו רשמית את האליפות".
 

התחלה מבטיחה לקריירה: "בלי עין הרע. אני רק מקווה להמשיך כך. לא דמיינתי שאזכה בשלושה תארים בתוך שנתיים כמאמן בכיר. אני מאמין שאני על המסלול הנכון. אסור לשכוח שעם פאוק הגעתי למקום השני בטבלה במרחק שלוש נקודות בלבד מאולימפיאקוס. אני לא חושב שהכל זה שחור או לבן. השאיפה שלי היא להילחם על כל התארים בכל שנה. רק מטרות גדולות יובילו להצלחה".



ההתחלה בקבוצה הצעירה של המועדון: "זה היה מאוד חשוב עבורי. סיימתי את הקריירה בשנת 2012 וכבר למחרת התחלתי לאמן. הקבוצה הצעירה של פאוק היא אתגר, קבוצה צעירה נהדרת שזכיתי איתה בתואר. אני חושב שזו הכנה טובה מאוד לקראת הג'וב בקבוצה הבוגרת וצריך זמן כדי להסתגל. הגעתי לקבוצה הבוגרת בדיוק בזמן הנכון אחרי שעברתי תהליך של למידה, רכשתי ידע, ואני מאושר שזכיתי עם הקבוצה בגביע בעונה השנייה".


שלושה תארים בשתי עונות מלאות. התחילה מבטיחה לקריירה (דני מרון)


פאוק בדרך לזכייה באליפות ראשונה מזה 30 שנה: "אחרי כל כך הרבה שנים של המתנה, אני מאוד מקווה שהיא תזכה בתואר וכמובן שאהיה שמח. היא הייתה קבוצה מצוינת גם בעונה שעברה אבל שילוב של כמה נסיבות השאיר אותה בלי הכתר. הייתי רוצה לבוא לראות את המשחק אבל זה לא יתאפשר, מקווה לברך אותם".
 

השמועות לגבי פרטיזן בלגרד: "אני רוצה להבהיר דבר אחד, אני רואה שמקשרים אותי לעתים קרובות עם מועדונים אחרים – רק קבוצה אחת בעולם הזה היא המועדון שלי כרגע וזו מכבי תל אביב. אני תמיד אהיה בעד פרטיזן, אבל אני מרוכז כל כולי בעבודה בקבוצה הנוכחית שלי". המאמן הוסיף שלא כל שחקן עבר גדול מתאים לעבוד במועדון ושהם זקוקים לידע, ליכולת, והשם הגדול שלהם לא מספיק.
 

מתרגש עבור פאוק. איביץ' (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי