חורבן הבית: צפו ב-0:2 המרשים של מכבי נתניה על הפועל באר שבע בטרנר

גבי קניקובסקי
גבי קניקובסקי | דני מרון

האלופה היוצאת נוצחה בבית בפעם השנייה ברציפות לראשונה מאז שהוא נפתח וצנחה למקום ה-4, אותו היא תאבד אם בני יהודה תנצח את מכבי חיפה. מלמד (29) וברשצקי (50) כבשו, אלו הורחק (3) בעזרת ה-VAR

(גודל טקסט)
גבירותיי ורבותיי, אצטדיון טוטו-טרנר כבר לא מבצר. הערב (ראשון) הפועל באר שבע הפסידה במגרש הביתי החדש שלה שבוע שני ברציפות לראשונה מאז שהוא נפתח, הפעם 2:0 למכבי נתניה הנהדרת שעקפה אותה בטבלה וטיפסה למקום השלישי בסיומו של המחזור ה-32 בפלייאוף העליון. אלו הורחק בצדק לאחר התערבות ה-VAR בדקה (3), גיא מלמד כבש את הראשון (29) ומוטי ברשצקי המחליף חתם (50) בסיומה של התקפה מופלאה.

ראויים לציון אוהדי הפועל באר שבע, שאמנם לא מילאו את האצטדיון עד אפס מקום, אך עודדו ארוכות בסיום את שחקני הקבוצה והוכיחו שהפסד כזה או אחר לא ישפיע על הערכתם לדברים הנפלאים שנעשו במועדון בשנים האחרונות.


ברק בכר החזיר ל-11 את הקפטן מאור מליקסון על חשבון נייג'ל האסבליינק, שהמריא להלווית סבתו. חאתם עבד אלחמיד עלה במרכז ההגנה לצד לואי טאהא ובמרכז המגרש הוצב קווין טאפוקו לצד מרואן קבהא וחנן ממן ובחלק הקדמי עלו ניב זריהן ובן שהר. בצד השני חזרו ויקי כחלון, עלי מוחמד ופאטוס בצ'יראי מעונש הרחקה ועלו ב-11 של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה.


המשחק בטרנר נפתח בסערה כאשר דור אלו גלש בפראות לעברו של גבי קניקובסקי, שרק במזל לא נפצע בצורה יותר חמורה. תחילה השופט רועי ריינשרייבר שלף את הכרטיס צהוב, אך לאחר שהוא צפה באירוע הוא שינה את ההחלטה, ביטל אותה והראה למגן את האדום בצדק. הצהובים המשיכו לזרום לשחקני שתי הקבוצות ובדקה ה-29 הגיע גם השער הראשון במשחק. עלי מוחמד המצוין חטף למרואן קבהא במרכז המגרש ושלח כדור עומק נהדר לפאטוס בצ'יראי שמצא את גיא מלמד והאחרון הפציץ לרשת העליונה וחגג מול האקסית, 0:1 למכבי נתניה בהפסקה.



הקבוצה השלישית שניצחה את הפועל באר שבע באצטדיון טרנר. מכבי נתניה (דני מרון)


עוד קודם לכן, בדקה ה-28, באר שבע נאלצה לבצע חילוף מוקדם כאשר ניב זריהן נפצע ובמקומו נכנס שיר צדק. בפתיחת המחצית השנייה ביצע בכר חילוף נוסף, ג'ון אוגו עלה מהספסל אחרי למעלה מחודש במקום קווין טאפוקו המאוכזב והתקבל בתשואות על ידי האוהדים. בדקה ה-50 נתניה היממה את יושבי האצטדיון בסיומה של התקפה מתפרצת מהסרטים. קניקובסקי דהר לעומק, מצא את היקה שניער את הבלם באלגנטיות מרשימה והעביר רוחב לברשצקי המחליף שהכפיל מקרוב וקבע את תוצאת הסיום.


מכבי נתניה רשמה ניצחון ליגה שני ברציפות וכאמור טיפסה למקום השלישי כאשר רק הפרש שערים מפריד בינה לבין מכבי חיפה לה משחק חסר. במחזור הקרוב (שבת ב-18:00) היהלומים יתארח באצטדיונים הביתי אצל הפועל חדרה. הפועל באר שבע, לעומת זאת, צנחה כאמור למקום הרביעי אותו היא תוכל לאבד אם בני יהודה תנצח מחר (שני ב-21:00) את הירוקים במשחק המרכזי של המחזור. בשבוע הבא תתארח האלופה היוצאת אצל קבוצתו של מרקו בלבול בידיעה שהיא חייבת ניצחון.

המשחק החל עם טקס לזכרו של שלמה לוי ז"ל (דני מרון)


הרכבים:הפועל באר שבע: אוהד לויטה, דור אלו, חאתם עבד אלחמיד, לואי טאהא, אורן ביטון, קוין טאפוקו (ג'ון אוגו, 46), מרואן קבהא, חנן ממן, ניב זריהן (שיר צדק, 29), מאור מליקסון, בן שהר (מיכאל אוחנה, 71).


מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון, ברנקו ורגוץ', טים הויבך, ג'ונתן בורנשטיין, סתיו פיניש (אילון ירושלמי, 61), עלי מוחמד (מוטי ברשצקי, 46), יחמיר היקה, גבי קניקובסקי, גיא מלמד (נפתלי בלאי, 76), פאטוס בצ'יראי.


לפני שריקת הפתיחה נערך טקס לזכרו של שלמה לוי ז"ל, ששיחק בהפועל באר שבע בשנות השישים, עלה איתה מליגה ג' לליגה הלאומית (אז הליגה הבכירה) והלך לעולמו כשהוא בן 83.


מהלך המשחק
דקה 1: השופט הוציא את ההתמודדות לדרך.


דקה 2, באר שבע בעשרה שחקנים: רועי ריינשרייבר שלף לדור אלו כרטיס צהוב לאחר כניסה פראית בגבי קניקובסקי, אך לאחר שבדק את האירוע ב-VAR, הוא ביטל את ההחלטה ושלף למגן כרטיס אדום ישיר בצדק.



 רועי ריינשרייבר בדרכו לבחון את האירוע ב-VAR ׁ(דני מרון)

אלו המום, אך ההחלטה הייתה מוצדקת (דני מרון)


דקה 9: ממן חדר לרחבת נתניה ונפל, ריינשרייבר היה החלטי ושלף לקשר את הכטריס הצהוב על התחזות.


דקה 28: ניב זריהן נפצע והוחלף על ידי שיר צדק.


דקה 29, מכבי נתניה עלתה ל-0:1: עלי מוחמד חטף לקבהא את הכדור במרכז המגרש והכניס עומק נפלא לבצ'יראי, שהשאיר למלמד והאחרון הפציץ לרשתות העליונה וחגג מול האקסית.



שחקני מכבי נתניה חוגגים שער קבוצתי נהדר (דני מרון)

ברק בכר המתוסכל בפוזה די מוכרת העונה (דני מרון)


דקה 46: אחרי למעלה מחודש, ג'ון אוגו עלה לשחק והחליף את קווין טאפוקו המאכזב. אוהדי באר שבע קיבלו את הגרזן הניגרי בתשואות. גם נתניה ביצעה חילוף, מוטי ברשצקי החליף את עלי מוחמד שסחב כרטיס צהוב.


דקה 48: אלחמיד העביר כדור רוחב מצוין, אבל קבהא וממן איחרו בשנייה ולא הצליחו לייצר בעיטה.


דקה 50, מכבי נתניה עלתה ל-0:2 מדהים: קניקובסקי דהר לעומק, מצא את היקה שניער את הבלם והעביר רוחב לברשצקי המחליף שהכפיל מקרוב. התקפה מופלאה של היהלומים.




חמש דקות הספיקו לו. מוטי ברשצקי (דני מרון)

חגיגה צהובה-שחורה בטרנר (דני מרון)


דקה 66: מליקסון הרים כדור חופשי חד היישר לראשו של שהר, אולם הנגיחה של החלוץ ננעצה בעמוד והגיעה לידיו של עמוס.


דקה 77, כמעט השלישי של נתניה: בצ'יראי נכנס עם העוצמה שלו לתוך הרחבה ובעט מזווית לא פשוטה כדור שנעצר רק בעמוד.


דקה 90: ממן ניסה להפתיע בבעיטה חדה, אבל דני עמוס היה במקום והדף מצוין.



90 דקות שקטות ובטוחות. דני עמוס (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי