חזיזה: "רוצה להוכיח שמקומי ברמות הגבוהות ואעשה זאת"

דולב חזיזה
דולב חזיזה | דני מרון

קשר בני יהודה תל אביב התראיין לקראת המשחק נגד מכבי חיפה: "אנחנו לא קבוצה של כוכבים, מאמין שיהיה לנו סיום מתוק לעונה". וגם: האחראיות שקיבל מאבוקסיס, הארכת החוזה שבדרך ובחירתו לשחקן העונה של האוהדים

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

בני יהודה, שמדורגת במקום החמישי, תארח הערב את מכבי חיפה למשחק שהוגדר במועדון כ-"משחק ההזדמנות האחרונה" במאבק לתפוס את המקום השני או השלישי ולהבטיח את הכרטיס לאירופה דרך הליגה. לצד ההתרגשות ההולכת ומתקרבת מגמר גביע המדינה, שייערך בעוד כשבועיים, מבקש המאמן יוסי אבוסיס משחקניו להתרכז קודם כל בשלושת המשחקים שנותרו בליגה, עד הגמר, כדי לשפר עמדות בקרבות המיקום בצמרת.

אבוקסיס יחסר הערב את דן מורי המורחק ומי שישוב במקומו להרכב הוא הקפטן איציק עזוז, שהחלים מפציעה בברכו. בשאר ההרכב לא יהיו שינויים, כאשר שי קונסטנטין, שככל הנראה לא ימשיך עונה נוספת במועדון ונמצא בדרכו לבית"ר ירושלים או מכבי תל אביב, יפתח בעמדת המגן הימני. גם בחלק הקדמי לא יהיו שינויים, כאשר יאקוב סילבסטר ומאוויס צ'יבוטה יפתחו לצידו של דולב חזיזה, שנמצא בכושר נפלא.

גם בקרב אוהדי הקבוצה מורגשת התכונה וההתרגשות לקראת גמר הגביע ונכון להיום כמעט עשרת אלפים כתומים כבר הבטיחו את מקומם באצטדיון. בבני יהודה מעריכים שכל הקצאת הכרטיסים לצד הכתום תימכר ובסופו של דבר יגיעו כ-12 אלף כתומים למשחק. "אנחנו יכולים לפתוח את המאבק על המקום 2-3 אם ננצח", הבהיר חזיזה, זה משחק שיכול להיות נקודת תפנית בפלייאוף, הוא מאוד חשוב עבורנו. אנחנו חייבים לנצח וכולם יודעים את זה. אנחנו חייבים להדביק את הפער ממבאר שבע חיפה ונתניה. אנחנו לא אומרים 'יש את הגביע ויהיה בסדר', אנחנו רוצים להגיע לאירופה דרך הליגה".


ישוב להרכב על חשבון מורי המורחק. עזוז (אודי ציטיאט)

על הקושי להתרכז בליגה כשברקע גמר הגביע: "להגיד את האמת, מבחינה אישית אני לא מתרכז בגמר. אני רואה את זה כמשהו רחוק ויודע שיש לנו שלושה משחקים קשים מאוד עד אליו. אם נוציא לפחות שני ניצחונות, נהיה חזק בתמונה בליגה. אני חושב שרק שבוע לפני הגמר כל השחקנים ירגישו את המשהו המיוחד ונתרכז בזה, אבל כרגע באמת שהראש רק במכבי חיפה, ולאחר מכן המשחקים מול מכבי תל אביב והפועל באר שבע".

איך מנצחים את מכבי חיפה: "אנחנו באים כמו תמיד עם תכנית המשחק שלנו. ראינו וידאו על מכבי חיפה ואנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות ומה אנחנו צריכים לא לעשות. בני יהודה השנה קבוצה שנלחמת ולא מוותרת לא משנה נגד מי. ולא משנה מי מוגדר כפייבוריט. אנחנו מאמינים בעצמנו, יש כאן הרבה שחקנים צעירים ומוכשרים שרוצים להמשיך להוכיח שהמקום שלהם הוא ברמות הגבוהות. כל אחד צריך להראות מה הוא שווה".

חזיזה סיפר על הזכייה בתואר שחק העונה במשאל שנערך בקרב אוהדי בני יהודה: "שמחתי מאוד לקבל את הפרס הזה לפני המשחק מול מכבי ת"א. אני לא ידעתי על זה בכלל, הסתירו את זה ממני. מאוד התרגשתי וקצת הסתרתי את זה במשחק. שכחתי מזה, כי אתה עמוק בתוך המאבק, מול קבוצה כמו מכבי ת"א. אחרי המשחק הסתכלתי על הגביע באוטו ובבית ומאוד התרגשתי, זה משהו בלתי נתפס שאלפים של אוהדים בחרו אותי כשחקן המצטיין של העונה. זה ריגש אותי מאוד ושיתפתי את כולם ברגשות שלי. אני מאוד שמח שזה קרה".


"רוצים להוכיח שמקומנו ברמות הגבוהות" (דני מרון)

על ההתאוששות מהפציעה והפריצה העונה: "מתחילת העונה אני מרגיש מצוין. עשיתי טרום עונה טוב והרגשתי בכושר מעולה. חזרתי לבני יהודה אחרי עונת השאלה ואמרתי לעצמי ש'זו העונה שלי'. ידעתי שזו העונה שאני צריך להוכיח ולכולם וגם לעצמי מה אני שווה. אני שמח שלקחתי את עצמי העונה הזו בידיים ואני גם נותן גולים וגם מבשל. אני רוצה להמשיך להוכיח עד סוף העונה שהמקום שלי שייך לרמות הגבוהות, ואני חושב שאני אעשה את זה. יכול להיות שלפני 3-4 שנים הייתי קצת פחות בוגר בראש, ובתחילת השנה, כשחזרתי לקבוצה, הבנתי שהמקום שלי לא מובטח כמו שהייתי חושב בשנים הקודמות. אף פעם לא באמת לקחתי את המושכות אליי, והשנה הרגשתי שאני צריך לקחת אותן, גם אם ייתנו לי או לא. זה משהו שאני צריך לקחת בכוח. גם במחנה האימונים וגם בגביע הטוטו, הראינו מה אנחנו שווים ורציתי שירגישו שדולב חזיזה הוא בורג משמעותי בקבוצה".

על סוגיית הארכת החוזה שלו: "פחות או יותר הכל מסוכם, אבל החלטנו שיש עוד הרבה משחקים חשובים וגמר גביע, אז נתרכז בזה ונחזור להתעסק בזה רק אחרי הגמר. האם אני מרגיש שאני יכול לסחוב את בני יהודה בשנים הקרובות? חד משמעית כן. המועדון עשה בשתי העונות האחרונות עונות גדולות כשלא ציפו ממנו, ואני לא יודע למה. בסך הכל יש פה הרבה שחקנים צעירים ומוכשרים, ואתה רואה לאן כולם מגיעים. אם זה מאוויס צ'יבוטה ואם זה איסמעילה סורו וגם יובל אשכנזי. בני יהודה היא לא קבוצה של כוכבים, אלא קבוצה שמאורגנת וחיה משחקנים רעבים שרוצים להוכיח את עצמם. אני מאמין שיהיה לנו סיום מתוק לעונה הזו".


הרכב משוער:
אמיליוס זובאס, שי קונסטנטין, איציק עזוז, קרלוס קוויאר, עמית ביטון, מתן בלטקסה, איסמעילה סורו, יובל אשכנזי, דולב חזיזה, מאוויס צ'יבוטה, יאקוב סילבסטר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי