גרנט השתתף ב'מצעד החיים' עם שחקני צ'לסי: "זה ילווה אותי כל חיי"

אברם גרנט
אברם גרנט | אלבום פרטי

מאמן הבלוז לשעבר ביקר במחנות ההשמדה באושוויץ ובירקנאו יחד עם שחקני הנוער של הקבוצה: "בחצי הגמר הפתיע אותי הבורות שהייתה לעיתונאים כששמתי את הסרט על היד. לא חוויתי אנטישמיות כשאימנתי באנגליה"

(גודל טקסט)

לא רק בישראל, גם ברחבי העולם מציינים את יום השואה והגבורה. מאמן צ'לסי לשעבר אברם גרנט הגיע (היום) למחנות ההשמדה באושוויץ ובירקנאו כדי לקחת חלק ב'מצעד החיים' יחד עם שחקני מחלקת הנוער ונציגים של צ'לסי.

גרנט פתח את דבריו ואמר: "זו שנה שנייה ברציפות שאני פה, הייתי פה גם בשנה שעברה. רומן אברמוביץ' התחיל נגד האנטישמיות בכל הדברים שקורים בעולם וחלק מזה הוא להביא אנשים לפה. שנה שעברה אני זוכר שדיברתי עם הבחורים הצעירים שהיו פה וזה מחלחל".

"בחצי גמר ליגת האלופות כששמתי את הסרט על הזרוע, מה שהפתיע אותי הכי הרבה זו הבורות שהייתה, עיתונאים שלא הבינו מזה שואה אנחנו חיים את זה בארץ או ניצולי שואה או כמוני בן לניצולי שואה, אנחנו לא מבינים שחלק מהעולם לא מבין. ההכחשה לא באה ממקום לא נכון, כמובן שזה לא נכון, אבל הכוונה שלי שהדבר קורה מחוסר ידע. מאוד מאוד מקווה שעוד קבוצות בעולם ישלחו את הדור הצעיר".


"אנחנו לא מבינים שבחלק מהעולם לא מבינים מזה שואה". גרנט בחצי גמר ליגת האלופות ב-2008 (Gettyimages)

יצא לך לחוות במקרה אנטישמי: "אני לא חוויתי מקרה אנטישמי גם כשאימנתי באנגליה הכל היה בסדר".

כמה פעמים ביקרת כאן: "זו בערך הפעם ה-20. היום בדיוק שלחו לי כתבה שהייתי פה בדיוק 30 שנה עם הפועל פ"ת. זה כל פעם קשה מחדש. מי שחווה את השואה בבית, דרך אמא ואבא ודוד שלי שעדיין חי ואתמול סיפרו שהוא בכה כשראה את התמונות מפה. אבא שלי תמיד דיבר על הכל ואני בטוח שזה ילווה אותי בכל ימי חיי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי