בוזגלו מדבר על הכל: "כל האופציות פתוחות. אני לא פוסל שום קבוצה בארץ"

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | ספורט1

החלק השני בראיון הבלעדי עם כוכב בית"ר ירושלים: "ידעתי שאבקיע נגד מכבי חיפה. אם לא האוהדים, הייתי רץ מסביב למגרש". באר שבע: "מרוב שהייתה אהבה זה הפך לשנאה". וגם: התקרית עם אלון יפת בטרנר

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים, מכבי חיפה, הפועל באר שבע ומכבי תל אביב. מעטים השחקנים בכדורגל הישראלי שיוכלו לספר ששיחקו בכל הקבוצות האלה. חברו הפורש לקבוצה, יוסי בניון אחד מהם. מלך שערי ליגת העל בכל הזמנים, אלון מזרחי הוא שחקן נוסף. 

כל שחקן כדורגל עשה את הדרך שלו, אבל מאור בוזגלו תמיד אהב לעשות את הדברים אחרת. "פורץ גבולות" הוא קורא לזה. בכל קבוצה שבה שיחק, הקשר הצבעוני כבש את לבבות האוהדים ותמיד ידע להטריף את חבריו לקבוצה עם התשוקה והרגש שלו לכדור.

אך בכל קיץ, השיח סביבו משתנה. זה קיץ שלישי ברציפות שמשפחת בוזגלו עשויה לעבור דירה. באר שבע, חיפה, ירושלים. המשא ומתן של אביו גרם לו לעזוב קבוצות שחשב שיפרוש בהם בטונים צורמים ובטריקת דלתות. בחלק השני של הראיון הבלעדי, הוא מדבר על הכל. (למי שפספס את החלק הראשון)


בוא נחזור אחורה קצת. למשחק שבו אנשים באמת אמרו "מאור בוזגלו חזר". עברת כמה פציעות קשות, לעלות מהספסל בסמי עופר, להבקיע בבעיטה חופשית ולנצח את מכבי חיפה, הקבוצה שאותה עזבת בקיץ. אתה יכול לתאר לנו את הרגשות והתחושות שלך מאותו משחק?
"היו רגשות מעורבים. תכננתי לכבוש ולחגוג, לרוץ להשתגע אחרי שנתיים שלא הבקעתי. משהו בהרגשה שלי אמר לי שאני הולך לכבוש נגדם. כאילו זה היה מלמעלה. אבל ברגע שזה קרה הרגשות התחלפו, ומשהו עצר אותי מלחגוג. הרגשתי צורך לכבד את המועדון והאוהדים. אני לא יכול להסביר במילים מה הרגשתי באותו המחשק. אם לא האוהדים של מכבי חיפה הייתי רץ מסביב לכל המגרש"

אתה חושב שזה היה משחק החזרה שלך?
"אני חושב שעד הרגע הזה נחשבתי לסוג של תעלומה. ידעתי שעד שאני לא אבקיע, יהיה סביבי סימני שאלה. אחרי הגול הציפיות השתנו. אני חושב שגם מבחינת ההרגשה, הייתי מאוד שמח אבל מאוד מאופק. אחרי ניצחון, במיוחד בקבוצה שלא יצא לה הרבה לנצח, אני רגיל וצריך לשמוח. אני חושב שאנחנו לא היינו קבוצה שמחה. גם אחרי שניצחנו, אחרי הרבה מאוד עבודה קשה, כשדברים לא הלכו, לא ידענו ליהנות מרגעי השמחה והנחת. לא ידענו איך לקבל את זה. זה אחד הדברים שהייתי רוצה לשנות אם הייתי נשאר בעונה הבאה".

איך אתה מסביר את הכישלון המתמשך של מכבי חיפה?
"צריך בשביל זה עוד ראיון. אני לא כל כך אוהב לדבר על מקומות שאני לא נמצא בהם. הייתי שם. זאת מערכת מאוד לחוצה ולא פרופורציונלית לכל מה שמתרחש מקצועית. האווירה השלילית שיוצרים מסביב למועדון פוגעת. התקשורת החיפאית, שחקני העבר. הרבה מאוד אנשים מחכים בפינה. אני לא יודע למה".


בוזגלו חוגג במדי באר שבע. שיחק אצל כל הגדולות (דני מרון)

אתה חושב שאם היית טוב יותר, בית"ר הייתה מגיעה לפלייאוף העליון?
זאת נקודה שמאוד לקחתי ללב. יכולים להכין אותך עד מחר, אבל בסוף המציאות דופקת לך בפנים וצריך להתמודד עם זה. לקחתי מאוד קשה את עניין התפוקה שלי, דווקא בכושר שהייתי, הגעתי למצבים של 100%והחמצתי. נכנסתי לסחרור, לקחתי את זה הביתה. הילדים שלי רגילים לראות אבא שמח ואנרגטי, ואת השחקן אני משאיר מחוץ לבית. לא ידעתי לעשות את זה השנה, לא יודע מה קרה. יכול להיות השנתיים שהייתי בחוץ קצת גרמו לי לאבד את זה. הייתי לוקח את הכל קשה דווקא בתקופה ששיחקתי".

מה קרה בימים האלה שלא הלך, איך הרגשת?
"הייתי מגיע הביתה, שוכב על הספה ולא מתייחס לילדים. הייתי מתוסכל וכאוב, לקחתי את זה בצורה מאוד קיצונית, משהו שלא הייתי עושה. אפילו בסביבה הקרובה שלי לא יכלו להכיל את זה. מירן תמיד יודעת שמה שקורה בקבוצה זה שם אבל כשאתה הביתה הילד צריך לראות אותך שמח, אבל לא הצלחתי לעשות את ההפרדה. הייתי מכונס בתוך עצמי, חסר אנרגיות".

יכול להיות שנגמר לך הכוח להתמודדויות אחרי כל השנים שנאבקת בפציעות? אתה מצטייר כשחקן חזק מנטאלית.
"עד היום אני כזה. אף אחד לא ידע, אבל באמת התקופה הזאת הייתה מאוד אינטנסיבית וקשה. לקחתי את זה בצורה לא פרופורציונלית והייתי מאשים את עצמי. גם שיקום זאת עבודה פסיכולוגית ומנטאלית יום יומית, אבל אז אתה מגיע למגרש ומבין שהדבר שהכי חיכית לו, זה הדבר הכי קשה – להיות במגרש. הייתי מאוד מתוסבך עם עצמי בעניין הזה".


פרחים מברקת. בוזגלו במדי מכבי חיפה (מאיר אבן חיים)

זה מדהים מה שאתה מספר. הקושי שלך להתמודד עם אותה תקופת הצלחה היה דומה לקושי שלך להתמודד עם פציעה?
זה באמת מטורף. אף אחד לא מכין אותך למה שיכול להיות, כדורגל זה משחק מלא עוצמה ורגש, ובאיזה שהוא מקום איבדתי את השמחה והאנרגטיות, לא ידעתי מאיפה להביא אותה. נכנסתי לחור שחור בתקופה הזאת, ואולי בגלל קרה מה שקרה במשחק נגד באר שבע, ובאותו משחק נגמרה לי העונה".

בזמן שאני מדבר עם מאור, החברים מבאר שבע מתקשרים. השמועות על הקאמבק צצו. הוא צוחק. "אין לי מושג מה קורה. עוד שמועה". 

יש לך מוטיבציה מיוחדת נגד באר שבע, בגלל הדרך שבה נפרדתם?
"אני לא יכול להסתיר את זה. במשחקים נגד באר שבע יש מוטיבציה אחרת, האנרגיות אחרות. זה כאילו אני על טורים גבוהים. נגד כל קבוצה שאני משחק נגדה יש רגש אחר. בכל עזיבה שלי יש טונים גבוהים. מה לעשות, אני לא מסוג השחקנים שאומרים אמן על כל דבר. יש דרך מסוימת, ואני מעריך את הדרך הזאת. יש לי משפחה ודברים שצריך לדאוג להם. למה בארץ לא מקבלים דרישות של שחקן? למה לשחקן כדורגל אסור לדרוש? כשקבוצה באה ומקצצת זה נראה נכון. זה שעזבתי בטונים צורמים? לא יודע, לא ראיתי משהו מיוחד. אני חושב שמרוב שהייתה אהבה זה הפך לשנאה. בכל מקום שעזבתי, עזבתי בצורה הכי מכובדת ויפה, ולא סגרתי אף דלת.


בוזגלו. יחזור לבאר שבע? (דני מרון)

יש סיכוי שנראה אותך חוזר להפועל באר שבע?
"אני לא יכול להגיד דבר כזה. אני תחת חוזה בבית"ר ירושלים, אני לא יודע מה יהיה. אני כן יכול להגיד שיש לי הרבה מאוד הצעות מעניינות ומפתיעות. אני לא אדבר על זה כי אני מאוד מכבד את בית"ר. לפני כולם אני קודם כל רוצה לשמוע את בית"ר, אני רוצה לשמוע את התכניות שלהם, במידה ולא יסתדר אני אצטרך לחפש את העתיד שלי. כל האופציות פתוחות. אני לא פוסל שום קבוצה בארץ".

אנחנו מדברים על המשחק והתקרית עם אלון יפת?
"כן. אני לא זוכר שחקן שהגיע לכל כך הרבה הזדמנויות של 100% גול במשחק אחד. הגעתי ל-8 מצבים שבעיניים עצומות הייתי כובש. התסריט היפה והגדול ביותר היה אם הייתי כובש חמישייה נגד באר שבע. אני חושב שזה היה המשחק הטוב ביותר של בית"ר השנה, הרגשתי שהגול באוויר כל 3 דקות. ואז קרה מה שקרה, אלון עשה טעויות, שלמרות שזה חלק מהכדורגל, אבל ציפיתי ממנו שבגלל כל ההיסטוריה והרגישות שלי במשחקים נגד באר שבע, הוא לא יבקר אותי על החמצות באמצע משחק ויעקוץ אותי על כל מיני דברים. ציפיתי ממנו שיהיה יותר בוגר וישלוט במשחק, ופחות יוציא אותי מהשלווה. קשה מאוד להוציא אותי מהשלווה. אבל אני חושב שבמשחק הזה זה עבר כל גבול.

אני רוצה להתעכב על מה שקרה עם אלון יפת, מקורבים שלך מספרים שאת אותו משחק סיימת כועס מאוד, וטוענים שהוא אמר לך דברים לא לעניין במהלך המשחק?
"כן. שופט צריך להיות שופט. אני לא חושב ששופט צריך לתת ביקורת לשחקן שמחמיץ, ולהיות שחצן בשפת גוף שלו. זה לא התפקיד שלו. על כל פאול הוא עקץ אותי על סדרת הריאליטי ודברים כאלה. אני לא רוצה להיכנס לזה יותר מדי, אבל במשחק הספציפי הזה זה היה מאוד קיצוני, מאוד שחצני ומאוד מזלזל, ואני לאורך כל הקריירה לא דיברתי עם שופטים. הייתי קפטן כל נבחרות ישראל, תמיד שימשתי דוגמה. במשחק הזה החשיבות הייתה מאוד גדולה בשבילי ובשביל בית"ר ירושלים, אני חושב שהטעות הזאת גמרה לנו את העונה, ובעצם פה איבדתי את העשתונות. זאת הייתה תקופה בלתי נסבלת. הייתי חודש בחוץ, האימונים היו לא אימונים, הייתי מתוסכל, הרגשתי שאני לא מתאמן ולא משחק, אז הלכתי לעשות אימונים אישיים, וזה מה שפגע בי, כי זה לא היה מסונכרן עם האימונים הרגילים. יצאתי מהאימונים מאוד מתוסכל כי הרגשתי שהרמת אימון שלי לא מתאימה לי, יכול להיות שזה בגלל שחזרתי מהרחקה ולא הייתי בקצב, וזה מה שגרם לפציעה כי לא הייתי בקצב הנכון. הייתה עונה מאוד מתוסכלת.


בוזגלו עם קלטינס. קבלת פנים חמה בבירה (אודי ציטיאט)

וזה מה שגמר לך את העונה בעצם?
"חד משמעית. אני חושב שהמשחק נגד באר שבע הוציא אותי מהאיזון וגמר לי את העונה".

אתה מתחרט על משהו שקרה השנה?
"קודם כל אני עדיין לומד, מכל דבר. אני בגיל שאני עדיין יכול ללמוד כמה כוח יש לי להתמודד עם דברים. אני חושב שבית"ר ירושלים זה מועדון נפיץ מאוד. עם ציפיות מאוד מאוד גבוהות, שזה דבר טבעי. בלי הציפיות בית"ר ירושלים לא הייתה בית"ר ירושלים. אני חושב שכל מה שעשיתי העונה היה מלא ברגש, מלא בעוצמה וב-100% טוטאליות. לפעמים אני חושב הייתי צריך פחות לקחת ללב. כל מיני דברים שנפלטים וזה בדרך כלל לא היה קורה. אני מתחרט על האופן שבו התמודדתי עם דברים.

בוא נדבר על מכבי תל אביב. אליפות פסיכית. איך אתה רואה את ההישג שלהם?
"להסיר בפניהם את הכובע. אני יודע כמה זה קשה לייצר רצף מטורף כזה. זה לא דבר שקל לעשות. אפשר לצחוק וללגלג ולהגיד שהליגה חלשה. אבל מה שהם עשו זה באמת דבר מדהים".


מאור ומירן בוזגלו. שולט ברשתות החברתיות (לירון שרון)

מה אתה חושב שעשה את ההבדל אחרי שנות האכזבה במאבק נגד באר שבע?
"קודם כל אני חושב שבמכבי היום אתה לא רואה שחקן שהוא מעל כולם. הם משחקים כדורגל קבוצתי, ויש בקבוצה כימיה טובה והרבה שמחה ואהבה. שמצליחים זה הכי קל. האתגר הגדול זה להפוך את הקערה כשלא מצליחים. וזה מה שאנחנו בבית"ר לא הצלחנו לעשות השנה.

אתה חושב שהם הולכים לשלוט בשנים הקרובות?
"אני חושב שהם יצרו הרגלים אירופאים. מבחינת קבוצה וחוזק של מועדון. לא משנה מה הם ממשיכים בדרך שלהם. גם בתקופה שהם לא לקחו אליפות הם תמיד המשיכו בדרך שלהם כמכבי ובסופו של דבר הדרך מנצחת ההתמדה מנצחת. אני חושב ששנה הבאה תהיה ליגה הרבה יותר אטרקטיבית. יהיו כמה קבוצות שירוצו. בית"ר תהיה למעלה, מכבי חיפה, באר שבע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי