מכירת חיסול: היום שאחרי ירידת בני סכנין ללאומית

פיראס מוגרבי
פיראס מוגרבי | עדי אבישי

הקבוצה של אבו יונס בדרך לליגה השנייה ומרבית שחקניה, כולל הזרים, צפויים לעזוב. וייסרמן על היורדת מליגת העל שאינה נחשבת לפייבוריטית לשוב לליגה הבכירה וגם התואר "הקבוצה של המגזר" כבר לא ילווה אותה

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)

הירידה הצפויה של בני סכנין לליגה הלאומית, היא רק התחלה של תהליך לא נודע עבור המועדון עצמו. במהלך העונה האחרונה ביצעה הנהלת הקבוצה טעויות רבות, קשות ביותר, והביאה בכך למעשה את החזרה הכואבת לליגה השנייה לאחר 13 שנים. עתיד המועדון למעשה לוט בערפל. במועדון יודעים כי היריבות בליגה השנייה תהיה קשה יותר וסכנין לא תיחשב לקבוצה 'גדולה' או עולה 'בטוחה' כפי שהיו בעבר הפועל תל אביב, מכבי פתח תקווה ומכבי נתניה.

במועדון מבינים כי העובדה ששתי העולות מליגה א' הן מהמגזר הערבי ומערים גדולות כמו אום אל פאחם וכפר קאסם, תגרום לכך שסכנין כבר לא תהיה הקבוצה מהמגזר הן מבחינה מקצועית והן מבחינה כלכלית. השאלה המרכזית מי יהיה זה שינהל את הקבוצה. נכון לכרגע עתידם של היו"ר מוחמד אבו יונס והמנכ"ל חאלד דוכי לא ברור. השניים אומנם הצהירו לאחרונה כי יישארו בתפקידם, אבל זה יקרה הרבה בזכות התמיכה של העירייה.

לאורך השנים האחרונות לא זכתה הקבוצה ולו לתמיכה של שקל אחד מהעירייה דבר שגרם לה לסיים את העונה האחרונה בגירעון של כחצי מיליון שקלים. "אם ראשי הקבוצה ירגישו שגם העונה אף אחד בעירייה לא רוצה לתמוך בקבוצה, זאת יכולה להיות מכה קשה עבור המועדון", אמר גורם בסכנין והוסיף: "לכן ההכנות של הקבוצה יתחילו בשלב מאוחר כאשר אבו יונס ודוכי יידעו מה עתידם הכלכלי".


קנדיל ועותמן. השוער צפוי לעזוב (מאור אלקסלסי)

מאמן הקבוצה
אלדד שביט חתם לפני יותר מחודשיים לעונה וחצי במועדון כאשר קיבל את משרת האימון עד סיום העונה הקרובה ותפקיד מקצועי במועדון לעונה הבאה. שביט זוכה להערכה רבה מצד כל חברי ההנהלה, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישית והיו אף כאלה שטענו כי אם היה מגיע בשלב מוקדם יותר, סכנין אף הייתה נשארת בליגת העל. בכל זאת ישנם גם גורמים שרוצים לראות שינוי ובעיקר רוצים לראות את המאמן הצעיר אורי גוטמן מגיע לדוחא. גוטמן שימש בהצלחה רבה כעוזרו של יוסי אבוקסיס בשנים הגדולות בסכנין ולכן מקווים כי דווקא הוא יידע להוביל את הספינה מחדש.


שביט. זוכה להערכה רבה (דני מרון)

סגל שחקנים
בסכנין מבינים כי גם סגל השחקנים יעבור שינוי מהותי כאשר במועדון מקווים לחזור לעמדת הבסיס ולהשאיר חלק גדול משחקני הבית בכדי להיבנות מחדש גם בשילוב מחלקת הנוער. רשימת העוזבים צפויה להיות ארוכה כאשר כל הזרים יעזבו את הקבוצה וגם שחקנים בעלי חוזים גבוהים כמו השוער מחמוד קנדיל, הבלם סארי פלאח, הקשר ישראל זגורי והחלוצים שלומי אזולאי, פיראס מוגרבי ומוחמד גאדיר. המגן עלי עותמאן והקשר חאלד חלאיילה הביעו נכונות להישאר כאשר לא מן הנמנע שאף יקבלו תפקידים מקצועיים. גם אייהב גנאיים ואוסאמה חלאיילה שנחשבים לכשרונות העולים בסכנין. יבחנו את דרכם לליגה הראשונה. בנוסף, במועדון כאמור מבינים כי הכסף הגדול שצפוי להגיע מכפר קאסם ואום אל פאחם יכול להיות קריטי במעברם של חלק מהשחקנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי