ראדי: "לא אכנס לדיכאון". שביט: "זה לא היה תלוי בנו"

אלדד שביט
אלדד שביט | אודי ציטיאט

מאמן סכנין לא הסתיר את אכזבתו אחרי ה-3:0 להפועל תל אביב והירידה לליגה הלאומית: "ברגע שטעינו אז נגמר הסיפור". הקשר: "לוקח אחריות על עצמי". רפואה: "הוקל לי. תהיה פגישה עם הניסנובים"

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)
אכזבה גדולה בסכנין לאחר התבוסה 3:0 להפועל תל אביב והירידה לליגה הלאומית לראשונה מזה 12 שנה. במועדון הודו שהסיכויים היו אפסיים מראש לאור ההפסד בשבוע שעבר להפועל חיפה, ושיותר מדי ניסים היו צריכים לקרות כדי שהקבוצה תינצל. בסיום המשחק הגיעו המאמן אלדד שביט והקשר מהראן ראדי לעמדת הראיונות, כאשר האחרון לא אישר שימשיך בקבוצה.


אלדד שביט אמר: "אנחנו מאוד מאוכזבים. זה לא היה רציונלי להאמין, היו הרבה דברים שלא תלויים בנו. במחצית הראשונה שיחקנו טוב ומהשער שספגנו כנראה שהייתה גם התדרדרות מנטאלית עם הידיעה שמכבי פ"ת כבשה מול הפועל חיפה. הבנו שלא נצליח לנצח ולכן התחלנו לשלב שחקנים צעירים שזה גם חשוב. הגענו בסגל חסר ועדיין מי שהיה על המגרש ניסה לכבד את המקצוע ונתן מעצמו. התוצאה קצת כואבת כי היא משקרת אבל כנראה שזה המצב שלנו וגם במשחקים כאלה בהם אנחנו משחקים לא רע, הפסדנו 3:0".

מה לא עבד בקבוצה: "אחת מהמטרות היו לשפר את המצב לפני הכל, ואחר כך במרוצת הזמן לנסות ולהדביק את הפער ולהסתכל על הטבלה. אבל אחת מהבעיות מאז שהגעתי: אי אפשר לטעות, כל טעות הכי קטנה במשחק כזה או אחר ואתה גומר את הסיפור. זה עובדתית. אם בשבוע שעבר היינו מנצחים אז היה לנו על מה לשחק. התחושות היו שונות אם היינו מנצחים אבל טעינו וברגע שטעינו אז נגמר הסיפור".



מחמוד קנדיל (אודי ציטיאט)
 

המאמן המשיך: "אני לא יכול לדבר על תקופה ארוכה מאוד שהייתה לפניי. כשקבוצה לא מצליחה יש הרבה גורמים, אי אפשר לגעת במשהו נקודתי. זה משהו מורכב לטובה או לרעה. כאן הרבה גורמים התחברו לרעה כולל מסה בלתי נגמרת של פציעות ושחקני מפתח וכנראה שכל הזמן היו צריכים לאזן את הקבוצה מחדש. וכדור שלג שהתדרדר בעוד כל מיני פרמטרים, אולי חדר הלבשה אולי הקהל. בסופו של דבר אחד מצאנו את עצמינו בסיטואציה שאף אחד לא ציפה לה בתחילת העונה".

על רצונו להיות מאמן ראשי: "הביאו אותי לכאן והיה לי הסכם הגינות עם אבו יונס. לבוא ולהגיד עכשיו יהיה ככה או לא, תנו לנו זמן לרדת ולעכל את העניינים. הייתי פה תקופה, מכירים אותי גם מהשנה שעברה, אם ימצאו לנכון אז על הכיפאק, יש לי מערכת יחסים טובה עם השחקנים".


מהראן ראדי שירד ליגה לאחר שש אליפויות ברציפות: "אני תמיד מרגיש רק לגבי המשחק האחרון. הפסדתי ואני מתוסכל מזה. כמו שלא עשיתי מעצמי איזה כוכב אחרי כמה אליפויות, ככה אני לא אכנס לדיכאון אחרי ירידת ליגה. אני אוהב את המשחק הזה ואני מגיע לכל משחק וכל אימון ומגיע לתת מאה אחוז וזה יימשך עד סוף הקריירה".


על הטעויות שנעשו העונה: "אני לא אמור לנתח וזה לא מקובל ומכובד מבחינתי לבוא ולנתח את הקבוצה שלי שאני חלק מהפאזל הזה, אני לוקח אחריות על עצמי ועל מה שעשיתי פחות טוב. כל אחד צריך להסתכל איפה הוא טעה כי הקבוצה הזו חשובה והיא הייתה צריכה לעשות דברים טובים השנה בליגת העל אבל קרו דברים".



מהראן ראדי מאוכזב (אודי ציטיאט)


על השחקנים שלא הובילו: "אני חושב שהמילה 'מנהיג' קיימת בעיקר בכדורגל הישראלי, הרי תראו את אייאקס, שחקנים בני 20 והם משחקים כאילו הם 30 שנה בכדורגל. אתה צריך לעשות את החלק שלך עד הצד הטוב ביותר ואתה יכול להשפיע על השחקנים מסביבך. אני חוזר לעצמי ויש לי את החלק שלי ואני יודע איפה אני צריך להשתפר. זה לא עניין של ציפיות, זה כדורגל, יש מולך גם יריב ומבחינה מקצועית אני תמיד מנסה לעשות את העבודה שלי בשביל הקבוצה וזה לפעמים משתלם בגולים ובבישולים והשנה זה היה פחות מכל מיני סיבות. לא אנתח מי אשם ומי לא".


על העונה הבאה: "זו החלטה שמוקדם לדבר עליה כי יש לנו את חודש הרמאדן עכשיו ואחר כך אנחנו נצטרך להחליט. זו לא החלטה רק שלי אלא גם של ההנהלה שצריכה להיות שותפה לכך. אני לא מנסה לנהל משא ומתן עכשיו או לפתוח חוזה, אשוחח עם ההנהלה ואז התקשורת תדע".


בצד האדום יכלו לנשום לרווחה לאחר עונה לא פשוטה. המאמן קובי רפואה אמר: "כמובן שהוקל לי. אפשר קצת לסכם את העונה. זה התחיל לא טוב גם ברמה האישית עבורי, עברנו המון טלטלות ומשחקים מוזרים. לקח לנו יותר מדי זמן להתייצב, כמובן שהמטרות היו אחרות בתחילת העונה. גם כשחזרתי היינו יכולים אולי להגיע לפלייאוף העליון, הכל היה כמעט. בסופו של דבר אני מאוד שמח שנשארנו בליגה כי זו הייתה המטרה העדכנית. כל העונה הזו למידה אחת גדולה".


קובי רפואה. עונה של למידה (אודי ציטיאט)

על כך ההנהלה שתקבע את הסגל: "מה נראה לכם שאני חושב על ההחלטות האלה. אני אחרי משחק כזה. עבר על הקבוצה הרבה, היה קשה לנו והרגשתי לשחקנים וניסיתי לעשות הפרדה. זה לא הצליח עד היום. אני יודע שאתם רוצים תשובה ואתם יודעים שאני בחור ישר. בואו נחכה עוד קצת, תהיה לי פגישת עבודה, אני אשמע אותם והם ישמעו אותי, איתי לא דיברו ואני שומע הכל רק מהתקשורת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי