בניון: "לא מפחד מכישלון, מאמין שאני יכול להצליח כמנהל מקצועי"

יוסי בניון
יוסי בניון | דני מרון

אחרי משחק הפרישה הסוער נגד מ.ס אשדוד, הקשר לשעבר והמנג'ר החדש של בית"ר ירושלים מספר: "אצא לחופשה של יומיים ואתחיל לעבוד. מאמין שיכולתי להמשיך לשחק, אבל קיבלתי הזדמנות שלא כל אחד מקבל"

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים נוצחה 3:2 על ידי מ.ס.אשדוד, אך עיקר תשומת הלב הייתה מופנית, כמובן, לכיוונו של הקשר יוסי בניון ששיחק את משחקו האחרון בקריירה. בהמשך השבוע יחל בניון יחד עם היושב ראש אלי אוחנה, את ההכנות לקראת העונה הבאה ובראש ובראשונה החתמת מאמן חדש, כאשר רוני לוי שכבר נעשו עמו שיחות גישוש ראשוניות צפוי לסכם לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת.

בסיום המשחק נראה בניון נרגש מתמיד והיה ניכר עליו שהוא מתקשה להסתיר את ההתרגשות וכל מה שעבר עליו במהלך הערב: "מהיום הראשון שחזרתי לישראל, ככה חלמתי לסיים את הקריירה, שיכבדו אותי בצורה הזו. אני המום, זה מדהים. היו המון רגעים מרגשים, עצם זה שעליתי למגרש עם המשפחה שלי וראיתי את השחקנים ששיתפו איתי פעולה בעבר, וכמובן גם הקהל שקיבל אותי כאילו גדלתי פה. תודה למשה חוגג ואלי אוחנה על הכל, הם יודעים איך להיפרד משחקנים".

האם יכולת להמשיך לשחק עוד? "בכל התקופה האחרונה חשבתי על זה, גם באימון נתתי כמה שערים ואמרו לי תמשיך עוד שנה. אני מרגיש מצוין ומאמין שהייתי יכול להמשיך לשחק, אך יש רגעים שצריך לראות את כל התמונה, יש לי הזדמנות לקחת תפקיד שלא כל אחד מקבל, למעט מכבי תל אביב עם ג'ורדי קרויף, אין עוד תפקיד כזה בארץ. חוגג האמין בי שאצליח להוביל את הצד המקצועי ביחד עם אלי אוחנה, כך שזו הזדמנות נהדרת לכולם. זה קשה לפרוש, גם אם הייתי עושה זאת עוד כמה שנים, אמשיך לשחק עם חברים בערבים וליהנות מהמשחק".


"הזדמנות נהדרת לכולם" (דני מרון)

"בתור ילד לא חלמתי רחוק מדי", המשיך בניון, "לא חלמתי להגיע לקבוצות שהגעתי אליהן, גדלתי על אלי אוחנה והערצתי אותו, עד היום כשהוא מדבר איתי קשה לי להסתכל לו בעיניים כי גדלתי עליו. בתור ילד רציתי לעלות לבוגרים של הפועל ב"ש, משם קיוויתי לשחק במכבי חיפה וככה זה התקדם, מחיפה ידעתי שאני יכול לשחק באירופה, כך בניתי את הקריירה שלי".

מהם הרגעים הכי גדולים בקריירה? "קודם כל השער בברנבאו מול ריאל מדריד זה הרגע הגדול ביותר, בתור שחקן ישראלי זה מדהים, תמיד ריגש אותי לראות ישראלי מצליח בספורט בחו"ל, והבנתי כמה זה מרגש אנשים. גם לשחק בחצי גמר ליגת האלופות ולחתום בליברפול, אלו רגעים אדירים. היו המון רגעים יפים, אליפות, גביע ועוד המון. גם הפרידה פה זה אחד מהרגעים המרגשים ביותר שלי".


התכניות לעתיד
: "עכשיו אני לוקח יומיים חופש עם אשתי, חייב לנקות את הראש ולהגיע מוכן לתפקיד הבא כי יש עוד הרבה עבודה לפנינו. נדבר בהמשך על מה צריך לעשות ולשפר, הרעיון הוא שבית"ר תצליח ושהקהל יקבל קבוצה שהוא ישמח לראות – אף אחד לא ציפה שנהיה בפלייאוף התחתון ואנו צריכים להחזיר את בית"ר למקומה הטבעי, נבנה את הקבוצה לאט לאט".


בניון. "צריכים להחזיר את בית"ר למקומה הטבעי" (דני מרון)

על הבחירה בתפקיד המנהל המקצועי: "זו בחירה מושלמת ובתזמון הנכון. עצם זה שהמועדון מאמין בי, אני חייב תודה לכל הצוות על האמון, מהשיחות הראשונות אמרו לי שרוצים אותי בתפקיד חשוב. שאבנה קבוצה בדמותי וכשאתה שומע את זה מאנשים זה נותן לך מוטיבציה לעשות. אני לא מפחד מכישלון, אני מאמין שאני יכול להצליח".

לסיום התייחס לסוגיית המאמן הבא: "יש הרבה החלטות שאנחנו צריכים לקבל, יהיו החלטות לא קלות אם זה מאמן או שחקנים אבל כל החלטה שתתקבל היא מתוך אמונה שזה הדבר הנכון לעשות עבור הקבוצה".


בניון. ייצא לחופשה קצרצרה ויחל רשמית בתפקידו החדש (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי