פריי יישאר? בלבול: "השתלב מצוין". אוטין חתם לארבע שנים

איקוום אוטין
איקוום אוטין | מכבי חיפה, רשמי

מאמן מכבי חיפה דיבר גם על הקשר שהגיע בינואר לקראת הפועל באר שבע (שני, 21:00): "חבשי יהיה הקפטן, הפרשה עם רמי גרשון נופחה והיא מאחורינו". מנדז'ק בספק. הניגרי בן ה-19 הצטרף תמורת כ-150 אלף דולר

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע ערכה הבוקר את מסיבת העיתונאים ובמהלכה הצהיר המאמן ברק בכר כי "יותר קל להכין שחקנים למשחק מול קבוצה שיש מוטיבציה לנצח אותה". ואכן, אחרי שמכבי חיפה ניצחה העונה פעמיים את הפועל באר שבע באצטדיון טרנר, היא תנסה לעשות זאת גם מחר (שני, 21:00) ובכך לעשות צעד מאוד משמעותי לעבר הבטחת המקום השני והכרטיס לאירופה.

הירוקים המשיכו את ההכנות לקראת המשחק וקיבלו בשורות לא טובות כאשר הקשר הקמרוני ז'ורז' מנדז'ק נטש את האימון ונמצא בספק גדול לקראת המשחק. בנוסף אליו, גם הבלם עיאד חבדי סיים את האימון עם כאבים בקרסול. אלה שייעדרו בוודאות הם נטע לביא (כרטיסים צהובים), אטיין ריינן (כרטיס אדום) ומנואל איטורה (פצוע).

עוד קודם לכן, מכבי חיפה הודיעה על צירופו של המגן הניגרי בן ה-19 איקוום אוטין לארבע השנים הבאות. הוא נרכש מאניימבה אינטרנשיונל תמורת כ-150 אלף יורו ושכרו מוערך בכ-120 אלף יורו. המגן יפתח את האימונים עם הקבוצה ורק אז יחליט בלבול אם להשאירו בסגל או לאפשר לו לצאת לעונת השאלה.

אוטין אמר לאתר הרשמי לאחר החתימה: "אני מאושר לחתום במועדון גדול כמו מכבי חיפה. איגביני יעקובו שיחק פה וסיפר לי המון דברים טובים". אוטין הוא קפטן נבחרת ניגריה הצעירה, שתשתתף בסוף חודש מאי במונדיאל עד גיל 20 שייערך בפולין. הוא אף נכלל בסגל הרחב של הנבחרת הבוגרת של ניגריה.


אוטין לאחר חתימתו לארבע שנים (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

ובחזרה לקראת המשחק נגד ב"ש. מרקו בלבול התייצב הבוקר מסיבת העיתונאים ותחילה דיבר על מצבו של רמי גרשון, שספג שריקות בוז מהקהל והוחלף במחצית הראשונה ב-2:2 נגד בני יהודה: "הוא מקצוען, אחד שנותן את המאה אחוז בכל אימון ומשחק. הוא איתנו כבר שנים והפרשה הזו מאחורינו מבחינתי, זו פרשה שנופחה מעבר לכל פרופורציה כי זה היה חילוף מקצועי וזה חלק מהמשחק. התפקיד שלנו הוא לבודד רעשים ולהתעסק במשחק הקרוב. במועדון גדול כמו מכבי חיפה תמיד יהיו כותרות וינסו לייצר רעש, אבל תפקידנו זה להתנתק, להיות חזקים ונחושים כדי להשיג את המשימות שלנו".

חסרונם של אטיין ריינן ונטע לביא המורחקים: "אני מדבר עם השחקנים שלי במהלך השבוע וכמובן שגם עם רמי גרשון. את ההרכב אתם תדעו מחר, גם את השיטה שנבחר לשחק איתה, אבל כשהגעתי אמרתי שנדע לשנות שיטות במהלך העונה. מה שחשוב זה שנשחק את הסגנון שלנו, נייצר מצבים ונהיה דומיננטיים במטרה לנצח את המשחק. הקפטן במקום נטע לביא יהיה עאיד חבשי".


חבשי. מחר נגד ב"ש הוא יענוד את סרט הקפטן (מאור אלקסלסי)

על הפועל ב"ש: "קבוצה איכותית שבטח תרצה להחזיר לנו על הניצחונות שלנו בטרנר. נצטרך להגיע מוכנים למשחק כי על כל טעות משלמים. אנחנו רוצים לסיים את העונה בטעם טוב ולעמוד במטרה שהצבנו לעצמנו, להגיע אירופה".

עתידו של המגן הנבחן איקוום אוטין: "מהיום הראשון שלי פה אמרתי בצורה ברורה שאני בונה שלד צעיר ומחלקת הסקאוטינג התרחבה מבן אדם אחד לארבעה. חושבים על העתיד כל הזמן, פשוט לא מדברים על זה כי מה שחשוב זה המשחק הקרוב. מדובר במגן הנבחרת הצעירה של ניגריה, הוא מאוד מוכשר".

הלחץ במכבי חיפה: "תמיד יש לחץ במועדון כמו מכבי חיפה שמצפים ממך לנצח תמיד ואין תירוצים. לחץ גורם לך להשתפר, צריך לדעת ליהנות ממנו".

הצהרתו של אלאך שמקומות 5-6 ייחשבו להישג: "אני לא מתעסק בעבר. כשהגעתי לפה אמרו שניאבק בתחתית, היום אנחנו שואפים לסיים כמה שיותר גבוה ולהגיע לאירופה. מכבי חיפה תמיד צריכה לשאוף לסיים כמה שיותר גבוה".

השארת קרים פריי: "אני מאוד מרוצה ממנו, ממה שהוא הוסיף לנו. יש לו יכולת של 1 על 1, דריבל, דינמיות, יצירתיות בהתקפה, הוא השתלב מצוין מבחינה חברתית ויש לו גם המון מסירות מפתח, דבר שהיה חסר לנו. על העונה הבאה אני לא מדבר, נראה גם נסיים את העונה באירופה או שלא ונחליט".



בלבול סירב לדבר על העתיד, אבל נשמע שיתמוך בהשארת פריי (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי