צפו בתקציר: שון וייסמן סחף את מכבי חיפה ל-1:3 ענק על הפועל באר שבע

שון וייסמן
שון וייסמן | מאור אלקסלסי

אחרי שער הניצחון בטרנר, הכוכב העולה הפציץ צמד מרהיב (45 ו-49) והחזיר את הירוקים למקום ה-2. ממן כבש (26), רוקאביצה השווה (44) והאלופה היוצאת נוצחה ב-3 משחקי ליגה רצופים לראשונה מזה 6 שנים

(גודל טקסט)

אחרי שנים לא פשוטות ושלל אכזבות, אוהדי מכבי חיפה זכו הערב (שני) לרגעי נחת כאשר קבוצתם גברה 1:3 על הפועל באר שבע בסמי עופר, חזרה למקום השני בליגת העל בסיומו של המחזור ה-33 ורשמה את הניצחון ה-15 שלה העונה, מספר אליו היא לא הגיעה כבר חמש שנים.


חנן ממן עוד העלה את האלופה היוצאת ליתרון (26), אך ניקיטה רוקאביצה (44) ושון וייסמן עם צמד מדהים (45 ו-49 – הבקיע 8 שערי ליגה העונה) סידרו למכבי חיפה ניצחון שלישי ברציפות על הקבוצה מבירת הנגב לראשונה מזה 14 שנים. זה גם היה הפסדה העשירי העונה בליגה של הפועל באר שבע, שעלולה לסיים את העונה הנוראית שלה ללא הכרטיס לאירופה.


באר שבע, שסבלה מהחמצות רבות של שחקניה כשהובילה 0:1, רשמה הפסד ליגה שלישי ברציפות – דבר שלא קרה לה מאז מארס 2013 והיא ניצבת רק במקום הרביעי עם ארבע נקודות פחות ממכבי נתניה וחמש מתחת למכבי חיפה. במחזור הקרוב יתארחו ברק בכר וחניכיו אצל בני יהודה בעוד הבחורים של מרקו בלבול ייצאו למשחק חוץ נגד הפועל חדרה החלשה בתקווה להתבסס במקום השני.



ארד ומאיר הגיעו לברך את גיבור המשחק – שון וייסמן (מאור אלקסלסי)


מרקו בלבול נאלץ לעלות ללא נטע לביא ואטיין ריינן. מי שפתח בחוד היה שון וייסמן, שקיבל את המקום של ירדן שועה שהודח מההרכב לאחר שביצע עבירה משמעת השבוע. בבאר שבע ביצע ברק בכר סוג של מהפכה ב-11 כאשר נייג'ל האסלביינק, ג'ון אוגו, מיגל ויטור מיכאל אוחנה קיבלו את ההזדמנות, בעוד בן שהר התחיל את המשחק על הספסל.


המחצית הראשונה התפתחה מוזרה ושתי הקבוצות מצאו את הרשת דווקא כאשר היריבה הייתה טובה יותר. המשחק החל בשליטה של מכבי חיפה, אך בדקה ה-26 פעולה התקפית יפה של  הפועל באר שבע הסתיימה בבישול גאוני של נייג'ל האסבליינק (26), שסידר לחנן ממן את ה-6 שלו העונה והאלופה היוצאת שברה בצורת בת יותר מ-300 דקות ללא שער בליגה.


מאותו רגע רק הפועל באר שבע הייתה על המגרש, אך מיכאל אוחנה, חנן ממן ומרואן קבהא החמיצו מעמדות נוחות וברק בכר נענש במזומן מן העבר השני. בדקה ה-44 ניקיטה רוקאביצה איזן ל-1:1 לאחר מבצע קבוצתי מרשים של מכבי חיפה. ארנסט מאבוקה העביר רוחב מימן, וייסמן פתח את רגליו והחלוץ סיים בבעיטה אדירה לרשת העליונה. דקה חלפה והירוקים השלימו מהפך לאחר מבצע אישי מדהים של וייסמן, שעקף שלושה שחקנים ובעט לרשת – אחד משערי העונה ו-1:2 למרקו בלבלו בהפסקה. 


המחצית השנייה החלה בדקות מטורפות של מכבי חיפה, שהבקיע את השלישי לאחר ששון וייסמן הנפלא בעט כדור שטוח מ-23 מטרים והכניע את אוהד לויטה, שהיה יכול וצריך לעשות יותר. בשלב הזה האלופה נראתה מפורקת, אך למזלה ניקיטה רוקאביצה וסאן מנחם החמיצו ממצבים קורצים ורק נס מנע ממנה לספוג את הרביעי. בסיום 1:3 גדול למכבי חיפה, שרחוקה שלושה משחקים מהבטחת המקום השני.



אוהדי מכבי חיפה הערב בסמי עופר (מאור אלקסלסי)


הרכבים
מכבי חיפה: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה (מוחמד אבו פאני, 68), עאיד חבשי, עופרי ארד, רז מאיר, סאן מנחם, מקסים פלקושצ'נקו , ג'ורג' מנדז'ק, קרים פריי (אליסון דוס סנטוס, 90), ניקיטה רוקאביצה (ירדן שועה, 64), שון וייסמן.


הפועל באר שבע: אוהד לויטה, חאתם עבד אלחמיד, לואי טאהא, מיגל ויטור (תומר יוספי, 69), אורן ביטון, ג'ון אוגו, מרואן קבהא, חנן ממן, מאור מליקסון, מיכאל אוחנה (בן שהר, 61), נייג'ל האסלביינק (עדן בן בסט, 80).


מהלך המשחק
דקה 1: ההתמודדות בסמי עופר יצאה לדרך, האם הפועל באר שבע תצליח לנצח את מכבי חיפה לראשונה העונה?


דקה 6: מאיר פרץ משמאל, חתך לאמצע ובעט כדור שפגע ברגל של שחקן באר שבע ונהדף לקרן.


דקה 8: אלחמיד פנה לספסל וסימן על כאבים, יוספי הצעיר קם להתחמם.



חורש את אגף ימין כהרגלו. ארנסט מאבוקה (מאור אלקסלסי)


דקה 15: מאבוקה הרים מימין, רוקאביצה המשיך בנגיעה מהאוויר החוצה.


דקה 21: מאיר הרים כדור טוב, אך רוקאביצה לא הגיע בזמן והירוקים פספסו הזדמנות גדולה.


דקה 26, הפועל באר שבע עלתה ל-0:1: אחרי דקות טובות יותר של מכבי חיפה, האלופה היוצאת הבקיעה בניגוד גמור למהלך המשחק. האסלביינק סובב כדור באומנות עם החלק החיצוני של הרגל וממן סיים באלגנטיות מהאוויר עם השער השישי שלו העונה, ששבר עבור הדרומיים בצורת בת יותר מ-300 דקות ללא כיבוש בליגת העל.


דקה 29: האסלביינק הפעלתן מצא את מליקסון שהעביר רוחב מדויק, אולם הבעיטה של אוחנה הייתה חלשה וחיימוב עצר ללא בעיה.




היה יכול להכפיל את התוצאה. מיכאל אוחנה (מאור אלקסלסי)


דקה 40, הזדמנות גדולה לבאר שבע: אלחמיד מצא את ממן בכדור רוחב מצוין, אולם הקשר בעט מ-14 מטר כדור שטוח שחלף סמוך לעמוד.


דקה 42: מליקסון העביר רוחב נפלא לקבהא שבעט בנגיעה מעמדה נהדרת, אבל הכדור שלו טס מעל המשקוף. עוד פספוס גדול של האלופה, הקהל של מכבי חיפה הגיב בשריקות בוז צורמות.



התעוררו אחרי השער. שחקני הפועל באר שבע (מאור אלקסלסי)


דקה 44, מכבי חיפה השוותה ל-1:1: מאבוקה מסר כדור חד מימין, וייסמן פיסק את רגליו ורוקאביצה שלח טיל לרשת העליונה. מבצע קבוצתי יפה של הירוקים.


דקה 45, מכבי חיפה עלתה ל-1:2 עם אחד משערי העונה: וייסמן השאיר מאחוריו שלושה שחקנים, בעט לרשת והכניס את האוהדים הירוקים לאקסטזה. מהפך בסמי עופר רגע לפני ההפסקה.

 


מהפך תוך דקה. שחקני מכבי חיפה חוגגים (מאור אלקסלסי)


דקה 49, מכבי חיפה עלתה ל-1:3: שון וייסמן, כבר אמרנו? החלוץ בעט מ-23 מטרים כדור שטוח שהכניע את אוהד לויטה, שהיה יכול וצריך לעשות יותר.


דקה 52, באר שבע ניצלה מתבוסה: פריי בעט כדור שנהדף רע על ידי לויטה. מנחם הגיע לריבאונד ובעט היישר על הגנת באר שבע שהדפה את הכדור לראשו של רוקאביצה, אולם הנגיחה שלו הגיעה היישר לידיו של לויטה.


דקה 61: בן שהר נכנס על חשבונו של מיכאל אוחנה.


דקה 64: ירדן שועה עלה מהספסל במקום ניקיטה רוקאביצה



המצטיין על כר הדשא. שון וייסמן (מאור אלקסלסי)


דקה 68: מאבוקה נפצע והוחלף על ידי מוחמד אבו פאני.


דקה 69: תומר יוספי הצעיר נכנס על חשבון מיגל ויטור, מרואן קבהא הוסט למרכז ההגנה.


דקה 74: פלקושצ'נקו ירה טיל אדיר בשמאל, למזלו של חיימוב הכדור לא הלך למסגרת.


דקה 85: עוד טיל של פלקושצ'נקו, הפעם לויטה הדף נפלא.



שחקני מכבי חיפה חוגגים את הניצחון ה-15 שלהם העונה ואולי הגדול שבהם (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי