על הקרשים: הזיגזג של ברקת, חלקו של בכר וחוסר המחויבות של השחקנים

ברק בכר
ברק בכר | מאור אלקסלסי

אחרי שנים של התעלות במאני טיים, ב"ש קרסה בפלייאוף והפסידה שלושה משחקים ברצף לראשונה מאז 2013. הנתונים העגומים, הסיכויים להגיע לאירופה וסף השבירה הנמוך - שרון ניסים מסכם ומעביר מסר לבעלים

(גודל טקסט)

בשנים האחרונות הרגילה הפועל באר שבע את אוהדיה לכך שהיא משדרגת את עצמה בפלייאוף העליון ומצליחה להשיג את התוצאות הרצויות. העונה היא פתחה את השלב המכריע בצורה טובה עם שלושה ניצחונות רצופים, אך מי שעקב אחרי האלופה היוצאת במהלך העונה כולה בוודאי לא הופתע מהקריסה המוחלטת בארבעת המחזורים האחרונים.

אחד הסממנים הבולטים של הפועל באר שבע העונה הוא סף השבירה הנמוך שלה. בהפסד אמש בסמי עופר הוכיחה החבורה של ברק בכר עד כמה הוא נמוך, כמעט בגובה הדשא. מחצית ראשונה די טובה הפכה תוך שלוש דקות לכאוס מוחלט והתרסקות שהקבוצה הנוכחית לא מסוגלת לקום ממנה והקלישאה השחוקה 'מי שלא כובש סופג' הוכיחה את עצמה בפעם המי יודע כמה.

השער של ניקיטה רוקאביצה היה העתק של המצב אליו הגיע מרואן קבהא רק דקה אחת קודם, אבל האיכות בפעולה האחרונה עשתה את ההבדל בין שני המקרים. הסטטיסטיקה של המחצית הראשונה הייתה לא פחות ממדהימה: רק שני שחקנים מבאר שבע הופיעו בתשעת המובילים מבחינת ריצה ואחד הופיע ברשימת עשרת השחקנים עם כמות הספרינטים הגדולה ביותר.


האיכות בפעולה האחרונה עשתה את ההבדל. מרואן קבהא (מאור אלקסלסי)

עם מספרים כאלה, מה זה משנה מי עלה בהרכב ומי פתח על הספסל. הדבר הקל ביותר הוא לבקר עכשיו את ברק בכר, זה לגיטימי ואפילו הגיוני כי הוא אחראי על הנעשה במועדון לטוב ולרע, אבל הנתונים אומרים הרבה מאוד בעיקר על השחקנים שעלו אתמול על כר הדשא ומעלים תהיות לגבי המחויבות, האמון, המוטיבציה והרצון – בדיוק הפרמטרים שאמורים להביא שחקני בית, בלי קשר לזהות המאמן או הקבוצה.

מכבי חיפה שיחקה פעם נוספת על נקודות החולשה של הפועל באר שבע ובראשן אורן ביטון, שלא מצליח לספק את הסחורה מבחינה הגנתית וזקוק כל הזמן לעזרה באגף שמאל. זה היה ההפסד השלישי ברציפות של הקבוצה מבירת הנגב – דבר שלא קרה מאז מארס 2013, אז היא נוצחה חמש פעמים ברצף – נתון שרק מעצים את העובדה שהקבוצה הולכת אחורה.

לפני מספר שבועות טענתי שאלונה ברקת מחפשת דרך לעזוב את הפועל באר שבע. יציבות ושקט ניהולי הם הפרמטר הראשון ואולי החשוב ביותר להצלחתה של קבוצת כדורגל. כיום, הקבוצה מבירת הנגב מבולבלת, עתידה לוט בערפל והתוצאות בהתאם.


חייבת לקבל החלטה. אלונה ברקת (אבשלום ששוני)

מאז הודיעה ברקת על הליכתה לפוליטיקה ושפכה אור על המשך ("אעביר את הזכויות לאסי רחמים ואעמיד תקציב דומה לזה שהיה בשנים האחרונות") – באר שבע ניצחה בשישה משחקים מתוך שמונה. לאחר שאלונה לא נכנסה לכנסת ובעקבות כך גם לא הכריזה דבר לגבי העתיד – הקבוצה לא ניצחה בארבעת המשחקים האחרונים. כאשר הכרטיס לאירופה נמצא על הפרק ועדיין לא ברור מה מתכננת הבעלים לגבי העונה – אתם יכולים לנחש לבד איך זה יסתיים.

טוב תעשה ברקת אם תודיע האם היא מתכוונת למכור את הקבוצה, כי בצורה הזו אי אפשר להמשיך. ביכולת הנוכחית הפועל בא שבע היא אולי הקבוצה החלשה ביותר בפלייאוף העליון, אפילו יותר מהפועל חדרה. בוודא שהעולה החדשה פחות מוכשרת, אבל הרבה יותר שמחה, מלוכת וקבוצתית – בדיוק הפרמטרים שחסרים לחבורה של בכר.

המשחק הבא מול בני יהודה (שבת ב-19:45, שידור ישיר בספורט4) יכריע את כמות הרייטינג לו יזכה גמר גביע המדינה בבירת הנגב. הדבר היחיד שיכול לעודד את הפועל באר שבע היא העובדה שהכתומים יגיעו למשחק ימים ספורים לפני אותו מפגש גורלי נגד מכבי נתניה, דבר אשר אולי יגרום לשחקניו של יוסי אבוקסיס להגיע קצת פחות נחושים. נכון להיום, ניצחון של האלופה היוצאת במושבה נראה כמעט בלתי אפשרי.


ניצחון במושבה נראה כמעט בלתי אפשרי (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי