ג'קי בן זקן: "לא יודע אם בוחבוט יישאר. צריך לעשות חשבון נפש"

משה אוחיון
משה אוחיון | דני מרון

באשדוד חגגו ערב היסטורי אחרי הניצחון על הפועל חיפה. הבעלים התרגש: "אנחנו ראויים להיות בליגת העל". אבי בוחבוט בכה בסיום: "יש פה חבורה של גברים שקמו מהקרשים למרות שכולם לעגו להם" וגם: החגיגות של קטורזה

קבוצות: מ.ס. אשדוד
(גודל טקסט)

מ.ס. אשדוד עשתה את הבלתי אפשרי. הקבוצה שכבר הייתה רגל וחצי בליגה הלאומית, השיגה 5 ניצחונות ב-6 משחקים, כולל ניצחון דרמטי על הפועל חיפה הערב, והבטיחה עונה נוספת בליגה הבכירה.

בסיום המשחק, המאמן אבי בוחבוט היה נרגש מאוד ולא הצליח לעצור את הדמעות. שחקני אשדוד פרצו בשאגות שמחה מיד עם שריקת הסיום, וחגגו דקות ארוכות על כר הדשא ביחד עם הצוות המקצועי. גם הבעלים, ג'קי בן זקן 'זכה' למקלחת מים קרה מהשחקנים, ואפילו ישראל קטורזה האוהד השרוף היה שם כדי לחגוג.


שחקני אשדוד מרימים את משה אוחיון (דני מרון)

אבי בוחבוט היה נרגש מאוד בסיום המשחק: "לפני שנדבר על כדורגל, לפני שנגיד תודה ונגיד הרבה דברים, אני חושב שהיום, מ.ס. אשדוד הוכיחה שיש פה חבורה של שחקנים גברים, שקמו מהקרשים למרות שכולם לעגו להם. קראו לי בובה. ואני אמרתי שאני אהיה בובה חזקה, שנותנת אנרגיות, יציבה, שמביאה הצלחות. וכל הקרדיט מגיע רק לשחקנים. לא לי ולא למשה אוחיון, זאת ההצגה שלהם. הם עבדו כל כך קשה, אני שמח שעשינו את זה".

לפני חודש קברו אתכם, איך עשיתם את זה?
"אני אגיד לך יותר מזה, שקיבלנו חמישייה מהפועל תל אביב ורומן הבראן שם גול אחד אמרתי שנישאר בליגה. אנחנו אנשים מאמינים שבאים לעבוד. אנשים שבאים לרגש את הקהל הזה. הערב הזה רק של השחקנים. הפסדים זה שלנו, ניצחונות זה שלהם. מה שעשינו היום זה בלתי ייאמן. זה בדיוק כמו מה שקרה באירופה. המשפחה שלי מעולם לא הייתה במשחק כדורגל והיא איתי פה. כיף לא נורמלי".

אתה נשמע מאוד מאוד מתרגש. מה עובר עלייך עכשיו?
"רק דבר אחד. להגיד תודה ענקית לג'קי בן זקן שהאמין בי. ישבנו 3 שעות, הוא הסתכל לי בעיניים וכולם יודעים מי הוא ושהוא לא פראייר. רק רוצה להגיד לו תודה שהוא נתן לי להגשים את החלום שלי מאז שהייתי ילד. יש פה עבודת צוות ענקית".


אבי בוחבוט בכה בסיום (דני מרון)

אתה רוצה להישאר מאמן גם בעונה הבאה?
"עד היום בכל ניצחון שמחנו, ואמרנו שלא נחגוג. היום גם נחגוג. מה יהיה בהמשך? לפני 3 חודשים הייתי בירוחם ועשינו דברים יפים, היום אני באשדוד ותראה מה קרה פה, הגענו להישגים מדהימים. אני מודה למשפחה שלי, לחברים ולכל העיר שהציפו אותי בטלפונים. לדרום יש עוצמות וזה הכיף. השחקנים נתנו פה לב גדול ושיחקו בשביל הסמל".

מה היו התחושות בדקות הסיום?
"אני בדקה 79 כבר איבדתי את התחושות. מזל שהיה לי את הצוות מאחוריי. תמיד האמנו, ידענו שאם ננצח דברים יסתדרו. תמיד צריך להאמין, לשאוף ולהגיע. חלמתי בתור ילד על הרגע הזה. רציתי להיות שחקן כדורגל ולא הצלחתי, חלמתי להיות מאמן שמגיע לדברים האלה. תודה ענקית לג'קי בן זקן שנתן לי את ההזדמנות".


שחקני אשדוד חוגגים (דני מרון)

הבעלים ג'קי בן זקן, סיכם את התחושות בסיום: "לא חוויתי אליפות אז אני לא יודע את ההרגשה, אבל זאת תחושה עילאית".

על השינוי הענק מאז ההפסד לסכנין: "כאב לנו מאוד אחרי המשחק נגד סכנין, בגלל מה שנעשה לנו. אני לא רוצה לגעת בזה כי אנחנו במקום טוב כרגע. מיד למחרת התעשתנו, לאורך כל הדרך שאף אחד אחר לא האמין השחקנים האמינו ואני ראיתי את זה בעיניים שלהם. זה מדהים וכיף, אני חושב שבטח לאור החודשיים האחרונים, אנחנו מועדון שצריך להיות בליגת העל ויש לנו קבוצת כדורגל שראויה להיות בליגת העל. יש לנו גם קהל. אנחנו צריכים לראות איך אנחנו לא מפספסים את ההזדמנות הזאת עם כל האלפים שהגיעו למשחק היום, ולעשות חשבון נפש. להבין למה הם לא באו עד היום, ואיך אנחנו נשמר אותם לשנים הבאות".

כשנשאל האם היה חשש לגורל המעודון: "לא. בניגוד למועדונים אחרים שחוו ירידות ולא הצליחו להתאושש מזה, אנחנו מועדון חזק ויציב. יש לנו מחלקת נוער מצוינת, יש לנו דור עתידי טוב, גם אם חלילה היינו יורדים לא היה לי ספק, ואולי זה יישמע שחצני, שהיינו חוזרים תוך עונה אחת לליגה הראשונה".

כשנשאל על עתידו של אבי בוחבוט אמר: "אני לא יודע אם הוא יישאר בעונה הבאה, אנחנו עכשיו חוגגים. נעשה חשבון נפש, בעיקר א. אני אקח את הזמן וביחד עם אחרים נעשה הכל כדי לא לחוות עוד עונה כזאת ולתת לאוהדים לשמוח יותר".


"צריך לעשות חשבון נפש" (דני מרון)

על הטעויות שנעשו העונה: "כל כך הרבה טעויות נעשוץ. אני חושב שהטעות המרכזית הייתה שרוב העונה הייתי רחוק מהקבוצה והמועדון, לא מספיק הרגשתי את הדברים. ברמה המשמעתית, החברתית. היו לנו הרבה בעיות בתחילת העונה ובהמשך הדרך, למרות הסיטואציה הקשה, החודשיים האחרונים היו מדהימים. מבחינה חברתית, מבחינת קצב ואווירה. באתי ביום שישי לאימון. כאילו קבוצה שזכתה באליפות. מלא שמחת חיים. וזה גורם לחשוב איפה היינו כל העונה. אני צריך לעשות בדק בית רציני, איך במשך 17 שנים היו פה מספר מצומצם של מאמנים, וב-4 שנים האחרונות עברו פה כל כך הרבה".


על התכניות לעונה הבאה אמר: 
"אני לא יודע להגיד. אני יכול להגיד שכולם הוכיחו את עצמם. לפחות במחזורים האחרונים ראית שיש לך חבורה של גברים ושיש על מי לסמוך, שזה הכי חשוב. ואתה מסתכל עליהם ומבין שלמרות כל הקשיים, השחקנים ממש אוהבים את המועדון, גם החדשים. החיבור הוא חיבור אמיתי ומדהים, ורק מי שחי אותם מקרוב יכול להבין את זה. הקשר של גורדנה, יחזקאל ורייכרט, שהם פה רק כמה חודשים. מדהים".

על הירידה של מכבי פתח תקווה לליגה הלאומית: "מכבי פתח תקווה זה מועדון גדול, אולי ללא הרבה קהל, אבל בהתנהלות שלו הוא מועדון גדול. אין לי ספק שהם ראויים לליגת העל ואין לי ספק שהם יחזרו מהר מאוד. זאת אפילו לא שאלה. קורה שיורדים ליגה. כל מועדון שהיה יורד היית אומר שזה מועדון לליגת על. גם קריית שמונה. מישהו היה מאמין שהם יבטיחו הישארות במחזור האחרון?"


בן זקן: "מכבי פתח תקווה יחזרו, זאת לא שאלה" (דני מרון)

כשנשאל על התקרית עם אוראל גרינפלד, היה נשמע טעון: "אין לי שום פינה איתו. אני חושב שמי שצריך לעשות חשבון נפש זה הם. קרו דברים שלא צריכים לקרות והועדה המקצועית של איגוד השופטים,. אני חושב שכל מי שקשור לכדורגל שלנו, כל המערכת עצמה צריכה להפיק לקחים. אני לא רק כספומט של קנסות. המטרה היא לתקן. גם אני מנסה לתקן את הטעויות שלי. גם ההתאחדות והמנהלת צריכים לתקן את מה שהיה. לא כל דבר שהם עושים זה בסדר. אני שמח שאני יכול לדבר מהמקום שאני נמצא בו, שום דבר לא אישי, בסוף מדובר רק בספורט ורק בכדורגל, אבל כל אחד צריך לעשות את החשבון בעצמו".

רועי גורדנה אמר לאחר המשחק: "כל משחק היה עם חרב על הצוואר במשך חודשיים. זה לא פשוט אבל אנחנו מאוד מאוד שמחים. זה יישמע קצת קלישאתי אבל באנו למשחק בידיעה שאם ננצח תהיה לנו הזדמנות. לא תקפנו, אבל נלחמנו, שיחקנו הגנה טובה והשגנו נקודות שהשאירו אותנו בליגה".

גם האוהד השרוף של אשדוד, ישראל קטורזה התרגש: "אני אוהד אשדוד מגיל 10. אני רגיל לזה, החלום שיום אחד נעשה הקפה, אבל זה ערב מרגש. מגיע לאבי בוחבוט ערב ענק. הלוואי ויאחדו את כל הקבוצות באשדוד". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי