שרצקי: "תודה לקשטן שפחד שזה גדול עליו, אחרת הייתי יורד"

איזי שרצקי
איזי שרצקי | מאור אלקסלסי

בעלי קריית שמונה שוב לא חסך במילים אחרי שקבוצתו הבטיחה הישארות בליגת העל: "אם הייתי יכול הייתי מעיף את עצמי. טעיתי שהבאתי את תומר, פעם הוא היה בובה שלי". אחמדי, ברטקוס וגרסיה יישארו, דגו צפוי לאמן

(גודל טקסט)

אנשי עירוני קרית שמונה שחררו אמש ׁ(ראשון) אנחת רווחה גדולה, אחרי שבקבוצה הצליחה להינצל מירידת ליגה במחזור האחרון של הפלייאוף התחתון. קרית שמונה ניצחה 0:2 את בני סכנין, שכבר ירדה ליגה, ובסיום חגגו השחקנים במשך דקות ארוכות יחד עם שאר אנשי הקבוצה את ההישארות בליגה.

"הזוי שהגענו למצב הזה", אמר שחקן בקבוצה בסיום. "עברה עלינו עונה משוגעת, מלאת תהפוכות. היינו רחוקים משק אחד מהפלייאוף העליון בסיום הליגה הסדירה ואז הכל השתבש, נכנסנו לסחרור שלמזלנו ידענו לעצור בדקה ה-90 של העונה. עכשיו אפשר לשמוח, ננוח טוב בקיץ ונתכונן לעונה הבאה כדי להיראות טוב יותר".

מי שנראה זורח בסיום המשחק הוא הבעלים איזי שרצקי, שעבר עונה לא פשוטה. דקות לאחר שריקת הסיום קיבל שרצקי טלפון מרגש מיענקל'ה שחר, הבעלים של מכבי חיפה שברך אותו על ההישארות בליגה. שרצקי הנרגש הגיב ואמר: "תודה רבה לך, זה עושה לי כייף. שלא תעבור את זה, תאמין לי".

"זה היה התקציב הכי גדול שלי אי פעם", סיכם שרצקי בסיום המשחק. "לא חלמתי בתחילה העונה שאגיע למצב הזה, אם היינו מנצחים את מכבי חיפה כשהובלנו 1:2 והיינו רבע שעה לסוף היינו היום בפלייאוף העליון. איך הידרדרנו ככה? לא רוצה לדבר מה קרה, איך יכול להיות שאני לא מנצח משחק אחד בפלייאוף התחתון בתקציב כזה ועוד כשכל הפצועים שלי חזרו וכשאני לא מעורב בכלום. אני כבר חודשיים וחצי לא יודע מה קורה בקבוצה, לא באתי לאף אימון ואף משחק ולא התערבתי ודיברתי פעם אחת עם תומר (קשטן, ר"ב)".


"לא התערבתי, כבר חודשיים וחצי לא יודע מה קורה" (מאור אלקסלסי)

שרצקי שנשמע נסער דיבר על המאמן שפוטר בתחילת השבוע: "לא רוצה לדבר על תומר כי זה בושה לדבר עליו, טוב שהלך להיות פרשן, פרשן לא צריך כלום – רק לדבר ולא לעשות שום דבר על המגרש. הוא פחד להישאר ופחד שיירד ליגה ומזל שהוא פחד. אני אומר לו תודה רבה, כי אם לא היה מעורר את הסערה והולך, הייתי יורד ליגה, זה יותר חשוב מהכל. לא יכול להיות שלא ננצח משחק בית אחד ובכלל משחקים בפלייאוף התחתון ועוד יש לו מה להגיד, אני אומר לך, לא ידעתי מעולם מה ההרכב בשום משחק".

שרצקי לא חסך בביקורת על המאמן המפוטר והמשיך: "היו לי הרבה שגיאות ולא רק השנה, ברגע שאני לא מצליח שלוש שנים אז רק אני אשם, אבל הצרה היא שאני לא יכול ללכת בעצמי, אם הייתי יכול הייתי עף. אני אשם ושהבאתי את תומר, הוא היה אצלי כבר לפני שנתיים ואז הוא היה בובה שלי, עשה כל מה שאני אומר ועכשיו כשרצה לחזור, הוא רץ אליי הביתה כדי לחזור. זה משגע אותי, אני לא מסוגל להבין, אבל הוא פחד לרדת ליגה ושזה יהיה עליו".


"אני אשם שהבאתי את קשטן, הוא היה בובה שלי". שרצקי (מאור אלקסלסי)

על שמעון הדרי שהגיע השבוע: "רציתי להחליף את תומר כבר קודם והוא אמר לי 'תשאיר לי, יהיה בסדר'. את שמעון אני מכיר. כל הפרשנים באו ושאלו למה אני לוקח אותו, הייתי היום במלון עם הקבוצה וראיתי אווירה אחרת. שמעון גדל אצלנו ומהעיר שלנו, הוא כל הזמן איתנו. אין סיכוי שאחשוב עליו לעונה הבאה, אני סגור עם מאמן והוא סגור באום אל פחם. מה רצו כל הפרשנים? שאני אעמוד על הקווים? פניתי לגיל לבנדה שלא רצה, ליניב לביא שלא רצה, היחיד שנשאר זה שמעון הדרי עם תעודת פרו. אני לא אשב על הקווים".

כבר עתה ברור שתקציב המועדון לעונה הבאה יקוצץ באופן משמעותי, כדהכוונה של שירצקי היא להורידו לאיזור ה-20 או 22 מיליון שקלים, לעומת תקציב שהתקרב ל-30 מיליון העונה. על פי התכנון, מסאיי דגו יהיה המאמן החדש ורן קוז'וק שגדל במועדון כשחקן, יהיה עוזרו. גם סגל השחקנים יעבור שינויים, כאשר בגזרת הזרים יממשו את האופציה על ואלון אחמדי האלבני, שסיים כמלך הבישולים של הקבוצה וגם דזיוגאס ברטקוס השוער הליטאי ולוי גרסיה החלוץ יישארו בוודאות. שמו של רועי קהת עלה שוב ואם הקשר שמחזיק בחוזה לעונה נוספת במכבי חיפה, ישוחרר ויגיע להסכמות עם הירוקים, יעשו בקרית שמונה מאמצים גדולים להחתימו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי