אברמוב: "אבוקסיס שודרג ויישאר", אשכנזי: "דמיינתי את זה"

בני יהודה מחזיקת גביע המדינה 2019
בני יהודה מחזיקת גביע המדינה 2019 | דני מרון

בני יהודה חוגגת את הגביע הרביעי בתולדותיה, הבעלים סיפק הצהרה והמאמן שזכה בתואר ראשון אמר: "מה שעשינו בליגה זה יותר מאליפות, היו לי שחקנים שלא זיהו לפני העונה". מנגד, קניקובסקי שהחמיץ מירר בבכי

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

מכבי נתניה חלמה, פנטזה, דמיינה, אולי כבר ראתה את את עצמה מניפה גביע ראשון מאז 1978, אבל דור ג'אן שעלה מהספסל כבש בדקה ה-82 שער דרמטי ומי אם לא יובל אשכנזי, מי שהדיח את מכבי תל אביב הבלתי מנוצחת באותם ימים בחצי הגמר, הוא שכבש את הפנדל החמישי והמכריע והעניק לכתומים גביע רביעי בתולדותיהם ושני אחרי שגם ב-2017 ניצחו דו קרב פנדלים, אז נגד מכבי תל אביב.

קניקובסקי, מי שהחמיץ את הפנדל החמישי והאחרון של נתניה, הזיל דמעה בדרכו לחדר ההלבשה וגם הקפטן דודי תירם, מוטי ברשצקי ומאמן שוערים עופר בסון מיררו בבכי על כר הדשא לאחר ההפסד. לעומתה, בני יהודה כעת הבטיחה את מקומה במוקדמות הליגה האירופית והיא תחל את דרכה בסיבוב המוקדמות השלישי.

יובל אשכנזי, גיבור הערב כאמור שכבש את הפנדל החמישי והמכריע, אחרי שגם בחצי הגמר הדיח את מכבי תל אביב, אמר בסיום: "אני רוצה להודות לחברה שלי שתומכת ואוהבת, למשפחה ולחברים. אני נרגש, זה מטורף. אני שמח שעשינו את זה. אני אגלה לכם סוד? דמיינתי את זה הרבה זמן וזה קרה. כשאני אניף את הגביע זה יהיה בדיוק כמו בחלומות".


שחקני בני יהודה רצים לעבר אשכנזי ברגע הזכייה (מאור אלקסלסי)

על הדרך שעשה מכפר שלם מליגה א': "מההתחלה פנטזתי. אמונה, אמונה, אמונה, זה שם המשחק. הזכייה בגביע זה השיא של התהליך שעשינו וזה הכי כיף בעולם. החלק של אבוקסיס בחלום? קטונתי מלדבר על יוסי, הוא מאמן ענק שתמך בנו ועודד לכל אורך הדרך והלכנו לפי הדרך שלו. מיותר לדבר עליו, אתם רואים לבד".

יוסי אבוקסיס אמר לאחר התואר הראשון שלו בקריירה כמאמן: "יש דברים שאי אפשר לתאר. כשבאתי למגרש ראיתי את כל הקהל של בני יהודה ואני לא יודע מתי הגיעה כמות כזו, ראיתי את הדחיפה שלהם בפיגור ואת האהבה שלהם וזה תענוג גדול לשמח כל כך הרבה אוהדים ואת המשפחות, את הצוות ואת השחקנים. זה כיף. אני לא מאמן קבוצות גדולות, אז דרך הגביע הסיכוי לזכות בתואר גדול יותר – אבל לדעתי מה שעשינו בליגה זה יותר מאליפות. בשבילי לקחת קבוצה עם צעירים כאלה, שחקנים שלא הכירו ובתחילת השנה אם לא היה את השמות על הגב לא היו מזהים אותם, אבל אמרתי להם שיהיה חשוב מה שיהיה כתוב עליהם בסוף העונה. בעונה כמו שעשינו בליגה ובגביע, היום זו רק הסוכריה. העונה שהשחקנים עשו בשבילי זה לא פחות מהגביע".

על יובל אשכנזי: "כשבחרתי את רשימת הבועטים, אמרתי שיובל נתן לנו את החצי ואולי יביא לנו גם את הגמר – והפנדל הזה נכנס ואני לא מבין איך. כנראה שהבחור הזה, שהגיע למבחנים ביוני ומהרגע הראשון ראו שיש לו להט. זה שחקן שבקושי הרוויח והמשפחה מימנה אותו והוא אפילו עבד ב"דן", אלה השחקנים שמגיעים להם הרגעים הגדולים".


השוני בין זכייה בתואר כשחקן וכמאמן:
 "כמובן שלזכות כמאמן ראשי זה שיא התענוג, כי אתה אחראי למערכת ועובד עם בעלים כמו אברמוב שאני כל כך שמח בשבילו. היינו אצל אבא שלו שהתאושש מניתוח ואמרנו לו שנשתדל להביא לו את הגביע. הוא לא זכה לראות את זה, אבל אנחנו שמחים שהוא רואה אותנו מביאים את הגביע שם למעלה. יש לי הנהלה מדהימה וצוות מדהים".


"אמרתי להם שיהיה חשוב מה שיכתבו עליהם בסוף העונה". אבוקסיס (דני מרון)

הבעלים ברק אברמוב: "גביע שני שלי במועדון וזה מטורף, אין לי מילים. בעונה הראשונה שלי זכינו בגביע בהבלחה, אלוהים היה איתנו, אבל השנה זה משהו אחר לגמרי. מהרגע שאבוקסיס הגיע הכל שונה ולכן אני נלחם להשאיר אותו, כי הדרך שלו, ההתנהגות שלו ומה שהוא מקרין זה מעבר למאמן. הוא מעבר למאמן בבני יהודה. הוא יישאר בבני יהודה, חד משמעית, הוא זכה לפני חודש לשדרוג ויש לו חוזה לעוד ארבע/חמש שנים. בני יהודה הייתה לפני ותהיה אחרי יוסי, זה ברור, אבל אבוקסיס מאוד משמעותי למועדון. אני רואה את הדרך שלי איתו לעוד שנים ולא רואה אופציה שזה לא יקרה".

המטרות לעונה הבאה: "אנחנו מתחילים בסיבוב השלישי וזה אומר שיש לנו שתי קבוצות לעבור, אז קל זה לא יהיה – אבל טוב לחלום (על שלב הבתים). זה פרויקט חיים שלי ובני יהודה היא חלק בלתי נפרד ממני".


הזכייה למרות מכירת ירדן שועה:
"אמרתי את זה גם אז, שעם כל הכבוד אליו ואני מאוד מעריך אותו, הדרך שלנו היא יותר מכל שחקן כזה או אחר. יש לנו דרך במועדון וברגע שהתלכיד מתנהל כמו שצריך והמאמן יודע מה הוא רוצה, הוא מקבל את זה".

כמות הקהל האדירה שהגיעה לגמר: "יכול להיות שהמעבר למושבה פגע, לצערי מגיעים כרגע 1,500 למשחק. אולי בלומפילד החדש יחזיר אותם. הכי כיף בעולם לראות אותם היום".


אם הוא קיבל את הלגיטימציה שהוא בעלים ראוי:
"יש הרבה בעלים טובים שנמצאים פה עשרות שנים ולא זכו בתואר אחד, אני זכיתי בשניים. זה אומר שאנחנו עושים דברים נכון. אנחנו קבוצה עם אחד התקציבים הצנועים בליגה ומתנהגים בצורה שפויה. הבעיה שבכדורגל גם אם מכרתי שחקנים, הכסף מגיע למועדון ולא אליי. זה עסק בכיוון אחד, אבל זה בסדר ונכנסתי כדי לתרום וכי אני אוהב את זה".


אברמוב חוגג גביע שני מאז הגיע למועדון (דני מרון)

הבלם דן מורי שזכה בתואר ראשון בקריירה: "אני הייתי אשם בתור ילד בן 21 בגמר הגביע הקודם שלי והיום הגלגל התהפך. אני שמח בשביל הקבוצה, זה היה משחק כמו כל העונה שלנו – התחלנו פחות טוב ובטח אמרו שאנחנו לא מתאימים למעמדים האלה, אבל לא נשברנו ולאט לאט נכנסנו למשחק ועשינו את זה. רציתי להגיד לחבר'ה הצעירים שלא משנה אם נעשה משחק טוב או לא, הם שחקנים טובים ומגיעות להם כל המחמאות. החבר'ה פה הוכיחו השנה שעם קבוצה של שחקנים מליגה לאומית וליגה א' אנחנו הוכחה שקבוצה מאוחדת יכולה להצליח. יוסי אבוקסיס הוא בן אדם והכי חשוב לו שגם אנחנו נהיה בני אדם, הוא מדבר איתנו הכי אמיתי שאפשר והוא מצא מערך שמתאים לנו ועשינו עבודה ממש טובה. מגיע לו יותר מכולנו. אם אני אמשיך בבני יהודה? סיימתי חוזה ויש לי שאליפות ורצון אולי לחזור לאירופה, נראה מה יהיה".

המאמן המפסיד סלובודאן דראפיץ' סיכם בצער: "גם בליגה נפרדנו בתוצאות של 1:1 ו-0:0 והפסדנו בפנדלים, שזה הכי אכזרי שיש. הבעיה שיש פה 15,000 אוהדים שחוזרים הביתה בוכים וזה הכי עצוב. זה הספורט וככה אנחנו רגילים לחיות. באמת רצינו לשמח את האוהדים. אנחנו פה שלוש שנים וקיווינו לקפוץ עוד מדרגה, אבל אף אחד לא יכול לקחת את העונה הפנטסטית שעשינו – אנחנו נקודה ממקום שני ועלינו להתרכז בשני המשחקים שנותרו, אם נהיה באירופה זה פנטסטי".


דראפיץ'. מקווה להעפיל לאירופה דרך הליגה (מאור אלקסלסי)

על דו קרב הפנדלים: "אין לך מה לעשות, אתה יושב ומתסכל ושחקן שנותן עונה פנטסטית כמו גבי קניקובסקי מחמיץ פנדל. היה לי מאוד עצוב בשבילו, חיבקתי אותו כי אני יודע כמה הוא רצה, אבל זה משהו ששחקנים צעירים צריכים לעבוד. אני מקווה שזה לא הגמר האחרון שלהם, אני גאה בהם".

דני עמוס אחרי הפנדל החמישי בו נגע ולא הצליח להדוף: "הייתי בטוח שהכדור בחוץ אחרי שנגעתי, אבל אין מה לעשות. זה קורה. כואב להפסיד תמיד, בעיקר בגמר הגביע וזה נכון שאכזבנו, אבל עוד יש לנו מטרות ואנחנו צריכים להתחיל להתכונן למשחק הבא. אם אשאר? נראה. יש פגרה ובינתיים נתמקד במטרות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי