בלבול: "אני לא בייביסיטר של אף אחד". עוואד הורחק, מאבוקה האריך חוזה

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

לאחר ההפסד המביך לחדרה, הירוקים כינסו את מסיבת העיתונאים לקראת מכבי ת"א, מולה ייעדר החלוץ שהורחק בבית הדין של ההתאחדות מ-3 משחקים. המאמן התייחס לתקריות עם שועה, המגן יישאר בעונה הבאה

(גודל טקסט)

לאחר ההפסד המביך להפועל חדרה ובצל בעיות המשמעת האחרונות של צמד החלוצים המוכשרים, ירדן שועה ומוחמד עוואד, מכבי חיפה כינסה היום (חמישי) בצהריים את מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת המשחק הגורלי בקרב על אירופה נגד האלופה הטרייה מכבי תל אביב, שייערך ביום ראשון. למתחם האימונים גם הגיע הבעלים יעקב שחר יחד עם צוותו עוזי מור ואסף בן דוב, אחרי שהבוקר הם נפגשו והחלו בשיחות על בניית התקציב לעונה הבאה.

רגע לאחר מסיבת העיתונאים ומבלי שהתייחס לכך בלבול, המועדון הודיע על הארכת חוזהו של המגן הקמרוני ארנסט מאבוקה בן ה-31 בעונה נוספת עם אופציה גם להתקשרות בעונת 2020/21. מאבוקה הגיע בעונה שעברה כידוע ולמעשה ימשיך כעת לעונה שלישית במועדון: "אני מאוד שמח להמשיך במועדון. אמשיך לתת את כל כולי למועדון, אני אוהב את הקהל ומקווה להחזיר על האמון הגדול שאני מקבל מהמועדון", אמר המגן.

ועוד במכבי חיפה זמן קצר לאחר שבלבול התייחס למפגש הגורלי נגד מכבי ת"א, בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל התבשרה הקבוצה כי החלוץ מוחמד עוואד הושעה משלושה משחקים בעקבות יריקתו לעבר יהב גורפינקל במשחק האחרון נגד חדרה. עוואד התנצל על האדום הראשון שלו בקריירה כשאמר "עשיתי טעות, אני מהווה דוגמה לשחקנים וביישתי את עצמי. זו בושה לאמא ואבא שלי שמחנכים אותי, זה לא מכובד", אולם הדיין נעם ליובין טען כי ניסיון "לפגוע ביריקה הינו מעשה חמור, מבייש ומבזה" ועל כן בחר להרחיק את החלוץ משני משחקים נוספים בנוסף לעונש ההרחקה האוטומטית.


מאבוקה. עשוי להמשיך אפילו לעונה רביעית בכרמל (מאור אלקסלסי)

ובחזרה למסיבת העיתונאים של בלבול, שתחילה דיבר על חשיבות המשחק נגד מכבי תל אביב בקרב על אירופה: "אין ספק שההפסד לחדרה הפך את המשחק הזה להרבה יותר חשוב. עשינו התאוששות מדהימה מהמקומות האחרונים למקום השני בצורה מרשימה, עכשיו הגיע המאני טיים, משחק חשוב נגד האלופה בבית, נצטרך לנצח כדי להשלים את המטרות שלנו, שהן מקום 2 ואירופה. נצטרך להגיע מפוקסים ומוכנים, כדי לנצח את המשחק מול הקהל שלנו".

ההפסד להפועל חדרה: "זה היה המשחק הכי גרוע שלנו מאז שהגעתי. משחק רע. הדברים לא עבדו בהגנה או בהתקפה. ספגנו שער מהיר ואז הגיעה ההרחקה שהפכה אותנו לפגיעים ורכים. בחצי השני ניסינו ללכת קדימה וזה לא עזר. המשחק מאחורינו ואנחנו עם הפנים למכבי תל אביב".

על העובדה שמכבי ת"א לא הפסידה בחיפה במסגרת הליגה מאז 2012: "אנחנו תמיד רוצים לנצח ולא מסתכלים על סטטיסטיקות מהעבר. אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לנצח. אנחנו במקום השני נגד המקום הראשון, אני מכיר את היריבות מגיל צעיר. אנחנו צריכים לשחק בדרך שלנו ולעשות את הדברים שהביאו אותנו מלמטה עד למקום השני, ולעשות הכל כדי לשמח את האוהדים שמלווים אותנו בצורה נפלאה העונה".


"המשחק נגד חדרה? הכי גרוע מאז שהגעתי" (דני מרון)

על בעיות המשמעת האחרונות: "קודם כל, תמיד יהיו מקרים בכדורגל ששחקנים חוצים קווים אדומים. זה דבר שטבעי בכדורגל. אנחנו עומדים בשקיפות מלאה מול כולם, מטפלים בהכל ולא מטאטאים כלום מתחת לשטיח. אני לא חושב שמכבי חיפה, אם לא היה חדר הלבשה חזק ורוח טובה, יכלה להגיע מלמטה עד למקום השני. יש פה אווירה טובה ושחקנים טובים".

כשנשאל האם הסיבה לבעיות היא התחרות בהרכב: "תחרות על ההרכב זה דבר בריא. תמיד יהיו שחקנים ממורמרים מזה שהם לא משחקים. אני רואה אותם כל אימון במוטיבציה, לפעמים באובר מוטיבציה. זה דבר שלפעמים גולש ואני לא תמיד עוצר את זה. זה דברים שקורים בכל מקום, גם בחו"ל. אנחנו צריכים להתעסק במשחק, לא במה שכותבים, אנחנו פה יודעים כמה אנחנו חזקים ויציבים".

על בעיות המשמעת ירדן שועה: "ירדן שחקן מאוד מוכשר שחתם במכבי חיפה להרבה שנים ויהיה פה הרבה שנים. לפעמים הוא תחרותי מדי ורוצה יותר מדי, לפעמים המזג שלו סוער, אבל לאט לאט הוא יתאים את עצמו למועדון. יש פה סטנדרט מסוים, יש אותם חוקים לכולם. אני לא צריך להיות בייביסיטר של אף אחד".


"יישאר במכבי חיפה להרבה שנים" (מאור אלקסלסי)

ההתמודדות עם השחקנים הצעירים: "זה התפקיד שלנו. של הצוות ושלי, לגרום להם להגיע למשחק מפוקסים שזה הדבר הכי חשוב וזאת העבודה של השחקנים. הם צריכים להכין את עצמם, הם מקבלים שכר בשביל זה. אנחנו צריכים להגיע מוכנים למכבי תל אביב ולעשות הכל כדי לנצח ולהשיג את המטרות שלנו. אנחנו צריכים לשמור על המקום השני".

על הקשר הנבחן, עוסמאן דרמה: "אנחנו תמיד חושבים על ההווה והעתיד. זה שחקן שני עד עכשיו, כבר החתמנו מישהו. אנחנו כל הזמן חושבים איך לחזק את הקבוצה". 

החשיבות של המשחק נגד מכבי תל אביב עבור האוהדים:" מעבר לעובדה שזה משחק הבית האחרון שלו העונה, זה משחק סופר חשוב בקרב על אירופה. אנחנו במאני-טיים. האוהדים הגיעו לבאר שבע בהמוניהם בערב חג. הם נפלאים ואנחנו באמת רוצים להחזיר להם ושייהנו ממשחק יפה. 


החלו הדיונים על התקציב בעונה הבאה (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי