"אם מסי היה גדל בישראל, הוא לא היה הופך לשחקן שאנו מכירים"

אליניב ברדה, חאבייר וידאלס
אליניב ברדה, חאבייר וידאלס | הפועל באר שבע, רשמי

הפועל באר שבע חולמת בספרדית ויש לה סיבות טובות להאמין שאפשר להגשים את החלום. נציגים מההנהלה הבכירה של אתלטיקו מדריד הגיעו לבירת הנגב במסגרת שיתוף הפעולה, התרשמו וגם סיפקו מספר תובנות

(גודל טקסט)

חאבייר וידאלס, המנהל הספורטיבי של אפרוחי אתלטיקו, שוחח עם המאמנים הספרדים הפועלים בשנה האחרונה במתחם ה"בית האדום" ונפגש עם אליניב ברדה, העומד בראש האקדמיה הבאר שבעית. וידאלס שמח לשמוע על השקת פרויקט המצוינות שבמסגרתו ישולבו בטווח המידי תריסר חניכים מצטיינים בכפר הנוער "אשל הנשיא"' שם ייהנו מתנאי פנימייה וממעטפת אקדמית ראויה.

ברדה רואה בתפקידו שליחות. חשוב לו לטמון את הזרעים באדמת הלס הבאר שבעית, בתקווה שבעוד כמה שנים אפשר יהיה לקצור ברינה את ההצלחה. "המחלקה הצעירה שלנו משופעת בכישרונות", אומר ברדה "אני מאמין שבטווח הנראה לעין יהיה לנו 'בנק שמות' שנוכח למשוך ממנו שחקנים לקבוצה הבוגרת".

וידאלס הוא שועל קרבות ותיק. בעברו אימן כמה קבוצות ב'לה-ליגה', ולפני שהסתכל לדייגו סימאונה לתוך הלבן שבעיניים, עבר חוויות מקפיאות דם ואפילו ראה את המוות לנגד עיניו. "אני נמצא הרבה על הקו ספרד-ונצואלה, שם אנחנו מפעילים אקדמיה", סיפר וידאלס. "באחד מביקוריי נסעתי לשכונה מסוימת כדי לבדוק את תנאי המגורים של חניכי האקדמיה, וחבורות רחוב תקפו אותי. פעמיים הצמידו לי אקדח לרקה, עד שהשחקנים שלי התחננו על חיי ואמרו לחברי הכנופיה שאני המאמן שלהם. רק אז הניחו לי לנפשי".

אחד כמוהו, שמסתובב עם הסכין בין השיניים, לא התרגש מהדיווחים על כך שמאמניו היו חשופים, כמו כל תושבי בירת הנגב, למתקפת טילים אלימה מרצועת עזה. "אשתי וילדיי נמצאים בוונצואלה, שהייתה עדה לניסיון הפיכה צבאי, והונהגו בה צעדי חירום. הם בקושי יוצאים מהבית, בבאר שבע אנשים כן יוצאים לרחובות. המצב בסדר, אבל אנחנו לא יודעים מה יכול לקרות בעתיד".


ממדריד לבאר שבע, אימון בניחוח אתלטיקו (הפועל באר שבע, אתר רשמי)

האקדמיה של ה-Los Colchoneros (בתרגום לעברית – יצרני המזרונים) מפעילה 61 קבוצות ילדים ונוער ו-15 קבוצות נשים. 240 מאמנים אחראים על טיפוחם של 1800 שחקנים. השמות בולטים מבין בוגרי האקדמיה של אתלטיקו הם פרננדו טורס, סאול ניגס, חורחה רסורקסיון מרודיו המוכר בכינויו קוקה ואלברו מוראטה. וידאלס מודע למגבלות בארץ, המחייבות את בני ה-18 שלא השיגו פטור להתגייס לצה"ל ורואה בהן נסיבות מקלות לדשדוש של הכדורגל הישראלי ברמות הגבוהות. "אילו לאו מסי היה גדל בישראל הוא לא היה מצליח להיות המסי שאנחנו מכירים", הוא משוכנע.

"המסי של באר שבע" הוא ברדה, ולילדים שלוטשים בו עיניים מעריצות יש מודל לחיקוי. אליניב אומר: "התוכנית היא לצרף כישרונות צעירים מכל הארץ ולייצר בסיס טוב לקבוצה הבוגרת. לא סתם אתלטיקו מזוהה עם ערכים של ווינריות – לא מעט שחקנים שלה צמחו באקדמיה. שיתוף הפעולה עם אתלטיקו הוא בשורה גדולה בשבילנו ומגיעה מילה טובה לעידן עופר שהתניע את הפרויקט".

נשיאת המועדון, אלונה ברקת, סיכמה: "אחד הערכים המובילים שלנו הוא ערך השוויון. היום, אנחנו לוקחים את זה צעד קדימה ויוצאים לדרך עם פרויקט המצוינות לכדורגל HBS-ATM-אשל הנשיא. שילוב האקדמיה הקיימת של המועדון עם כפר הנוער 'אשל הנשיא' הוא עוד צעד משמעותי – אנחנו כאן כדי לשנות תהליכים בצורה עמוקה ויסודית, להשקיע מן היסוד, ליצור שורשים שיהיו נטועים חזק בקרקע כדי שיצמיחו בעתיד פירות טובים".


ברקת. "כאן כדי לשנות תהליכים בצורה עמוקה ויסודית" (דני מרון)

ועוד אמרה נשיאת המועדון הבאר שבעי: "הפרויקט החשוב מגלם בתוכו את ה-DNA של המועדון ואת כל תפיסת ה'אני מאמין' שלנו. הוא מאפשר לתת לכל ילד אפשרות להצליח, עם מעטפת תומכת ומלאה, כך שיוכל להתרכז במימוש הפוטנציאל שלו להצלחה בכדורגל. זה אומר להיות מעורב בחייו, להקנות לו ערכים, להיות אחראי לתהליך הלמידה שלו בבית הספר ולתת לו את כל הכלים, כדי להגיע לרמה המקצועית הגבוהה ביותר".

לדברי ברקת, הפרויקט המבורך מהווה עליית מדרגה בחיבור של קבוצתה עם אתלטיקו מדריד, שהוא על-פי הגדרתה "חיבור ערכי בין שני מועדונים עם תפיסת עולם משותפת. האקדמיה, שפתוחה לכל הילדים באשר הם, תאפשר ללמוד מהמודל המוצלח של קבוצת הפאר – מודל שהוכיח ומוכיח את עצמו ומחלקת נוער שמצמיחה כישרונות ברמה האירופית".

לסיום הודתה ברקת לעידן עופר, מבעלי המניות של אתליטיקו מדריד, על התגייסותו למען הפרויקט: "אני מודה לעידן עופר, על האמון והצעידה המשותפת, הראייה האסטרטגית והחשיבה לטווח הארוך. הידע העצום שאנחנו מקבלים מאתלטיקו מדריד הוא רווח של כולנו".


מאמני הנוער של אתלטיקו מדריד בבאר שבע

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי