המבחן יהיה בעונה הבאה: מכבי חיפה צריכה לשוב לצמרת

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

אחרי הרצף המרשים בתחילת הדרך, התשתית שבנה לעתיד והטיפול בבעיות המשמעת, למרות שהכדורגל אולי לא מלהיב, בכרמל מרגישים רוח אחרת עם בלבול. אי השגת הכרטיס לאירופה תיחשב כישלון, אך מזרחי, ארמלי ולחמן בעדו

(גודל טקסט)

מכבי חיפה ניצחה את מכבי תל אביב בגמר, זכתה בגביע המדינה בעונת 2015/16 ב-24 במאי וחזרה למפעלים האירופיים, אך הודחה כבר בשלב המוקדמות הראשון מול נומה קאליו מאסטוניה. שלוש שנים מאוחר יותר יכולה הקבוצה לחזור למפעל אירופי, ולא פחות מכך – לסיים במקום השני. כדי שזה יקרה צריכה, מכבי חיפה לנצח בשני המשחקים שנותרו עד לסיום העונה והראשון שבהם הוא הערב (20:30) נגד מכבי תל אביב. 

כמו בשמונה השנים האחרונות, גם הפעם עוברת על הירוקים עונה מטלטלת. יש שיגידו שהכישלון לא גדול כבעבר בזכות הגעתו של המאמן מרקו בלבול באמצע העונה, שמאז חזר מספרים בכרמל על רוח אחרת שנושבת וגם התוצאות בהתאם. בלבול פתח את הקדנציה השנייה שלו על הקווים בסערה עם רצף מרשים של משחקים ללא הפסד ומתחתית הליגה הוביל את חיפה לפלייאוף העליון, אך במועדון לא מסתפקים בזה. בלבול וחיפה רוצים גם כרטיס נכסף לאירופה.

במקביל הצהיר המאמן כי הוא בונה שלד ותשתית לקראת השנים הבאות, כזה שיהיה שנוי בעיקר על שחקנים צעירים שהובאו בינואר כמו מקסים פלקושצ'נקו, מוחמד אבו פאני וירדן שועה שהצטרפו לצעירים אחרים כמו עאיד חבשי, עופרי ארד ומוחמד עוואד. הרענון עזר וכך גם פריי והשינויים שנעשו בינואר שהביאו את השינוי המיידי שהוביל את הירוקים למקום השני – שינוי שלמרות הכל עלול להסתיים באכזבה נוספת, ללא הכרטיס לאירופה, בעקבות ההפסד האחרון מול הפועל חדרה.


מכבי חיפה זוכה בגביע. מאז לא שיחקה באירופה (ערן לוף)

במועדון ישנה אמונה שלמה בבלבול. בכרמל בטוחים שבעונה הבאה הוא יוביל את הקבוצה בחזרה לצמרת הכדורגל הישראלי כבר מפתיחתה. חלוץ העבר, אלון מזרחי, לא חושב אחרת: "אחרי העונה הנוכחית, אם חיפה תגיע לאירופה זאת תהיה הצלחה, אבל לא יותר מזה. מכבי חיפה צריכה להילחם כל עונה על אליפות ואירופה העונה זאת חצי נחמה. נעשו הרבה שינויים בחודש ינואר והקבוצה הלכה על קו צעיר, משמע שהקבוצה נמצאת בתהליך והפירות יהיו בעונה הבאה. מרקו עושה עבודה טובה וראוי להמשיך בעונה הבאה, אבל אז כבר חיפה צריכה להילחם על אליפות".

גם שגריר הקבוצה וחלוץ העבר הגדול של הקבוצה, זאהי ארמלי, מאמין בדרך של המאמן: "אני חושב שמרקו עושה עבודה טובה ואין ספק שהקבוצה השיגה הרבה נקודות מאז שהוא הגיע, גם אם לא מדובר בכדורגל הכי טוב ,אבל הקהל וההנהלה מרוצים מהיכולת והמיקום בו נמצאת הקבוצה. קשה לעשות שינוי דרסטי כאשר רוב הסגל לא נבחר על ידו. אני מאמין שהירוקים ינצחו או לפחות יסיימו בתיקו מול מכבי תל אביב והסיכוי לאירופה גדול".

המאמן והפרשן, אייל לחמן, רואה שינוי אחר במגמה: "הגישה של בלבול בהתחלה הייתה פנטסטית וזה אומנם התחיל בניצחון על הפועל מרמורק בגביע, אבל לראות מגמה של שחקנים כחול לבן אצלו זה היה דבר מרענן, וזה משהו שמכבי חיפה הייתה זקוקה הרבה שנים. אבל אז, כמו תמיד, התחילו להתפתות לשחקני רכש. עם כל הכבוד לקרים פריי, הוא שחקן מוכשר, אבל רשימה של שחקנים מוכשרים היא בלתי מוגבלת. מכבי חיפה זקוקה לקונספט הזה וחבל שהוא נקטע כאשר צמד החלוצים היותר מאוזן והיותר פורה הוא שון וייסמן ומוחמד עוואד ולא בהכרח ניקיטה רוקאביצה וירדן שועה וצריך לראות את כמות השערים לעומת כמות המשחקים של החלוצים. אירופה זה לא דבר של מה בכך, אלא זה הטופ, השאיפה והיוקרה ולכן מכבי חיפה צריכה לעשות הכול כדי להגיע לשם".


ירדן שועה חוגג עם חבריו. תשתית לשנים הבאות (מאור אלקסלסי)

שינוי נוסף שנראה כי בלבול מנסה להתוות בתקופה האחרונה זה טיפול ברור בבעיות משמעת של השחקנים. המאמן אינו עובר לסדר היום על אף הפרעה וללא קשר לשמות השחקנים. מזרחי אמר על כך: "מאמן צריך לדעת לשלוט בשחקנים וכמו שפפ גווארדיולה אמר בעבר – שחקנים עושים מאמן ולא מאמן עושה שחקנים. תמיד יש בעיות משמעת ואני לא נמצא בחדר ההלבשה או באימונים, אבל המאמן צריך לדעת לסיים את העניין בחלק החיובי".

ארמלי לעומת זאת מצדד בדרך של המאמן הירוק: "מרקו שם קץ לכל בעיות המשמעת ומטפל נכון בנושא. חוסר המשמעת היה תמיד בכדורגל אבל מכעיס ששחקנים צעירים שעוד לא כבשו 15 שערים בעונה מרשים לעצמם יותר מדי. גם אם הקבוצה חלילה לא תהיה באירופה עדיין חובה לטפל במשמעת ופה אני מצדיק את מרקו בכל הפרמטרים". גם לחמן מצדד בבלבול אבל מוצא סיבה נוספת: "אני חושב שבעיות משמעת יש בכל מקום, אבל רק במכבי חיפה זה תופס כותרות גדולות. אני סומך על בלבול במקרה הזה".


בלבול. מטפל בהצלחה בבעיות המשמעת (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי