זובאס ינותח השבוע. דור ג'אן יבקש הבהרות לעונה הבאה

דור ג'אן
דור ג'אן | צילום: אלוני מור

שוערה של בני יהודה יהיה כשיר לתחילת האימונים בשנה הבאה. החלוץ שכבש העונה 11 שערים למרות שמיעט לפתוח בהרכב, יפגש בקרוב עם המאמן יוסי אבוקסיס. לשחקן חוזה לעוד שנתיים. וגם: הפציעה ההזויה של דין אקפי

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

בני יהודה שחגגה בארבעת הימים האחרונים את זכייתה בגביע המדינה, המשיכה לחגוג גם אתמול, שוב נגד מכבי נתניה, לאחר שניצחה 2:0 ובכך סיימה מפגש חמישי ברציפות העונה, ללא הפסד לקבוצתם של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה. במחזור הבא, במשחק הביתי שיסיים את העונה, נגד הפועל חדרה, מתכננים הזהובים הפנינג ענק לאוהדים, בו יוצג גביע המדינה ויערך טקס פרידה ממספר שחקנים שמתוכננים לעזוב את הקבוצה.

שינוי משמעותי נוסף צפוי להיות גם בצוות המקצועי, לאחר שעוזר המאמן אורי גוטמן, מסיים את תפקידו בקבוצה, בעקבות רצונו לעבור לקדמת הבמה. גוטמן שכבר הודיע לראשי בני יהודה ולמאמן אבוקסיס על סיום תפקידו, מחזיק במספר הצעות לקראת העונה הבאה והוא צפוי לעמוד לראשונה בקריירה, על הקווים כמאמן ראשי.

בבני יהודה חששו מירידת מתח של אחרי החגיגות, אך גם עשרה שינויים שעשה המאמן יוסי אבוקסיס בהרכב הקבוצה, לא גרמו לשחקנים להוריד את הרגל מהגז. הרכב המחליפים ושחקני המשנה הציג את אחד המשחקים הטובים של הזהובים, בתקופה האחרונה.


אורי גוטמן. יעבור להיות מאמן ראשי בקבוצה אחרת (דני מרון)

אבוקסיס נאלץ לערוך שינויים רבים, גם לאור פציעות וגם היות וחלק מהשחקנים עדין סחב עייפות,  לאחר 120 הדקות בגמר ובעיקר אחרי שלושה ימים של חגיגות ומסיבות ברחבי העיר, לאחר הזכייה המתוקה בגביע. אחד הסיפורים המשעשעים שליוו את המשחק אמש, היה מבחן הכשירות שעשה המגן דין אקפי לפני שריקת הפתיחה. אקפי שתוכנן לפתוח בהרכב, נפצע בחגיגות הזכייה בגביע, לאחר שהרים על כתפיו את החלוץ דור ג'אן ומתח שריר בצווארו. אקפי טופל ואף עלה לשחק עם חבישה מיוחדת ולאחר שעבר בהצלחה את מבחן הכשירות, הוא פתח בהרכב, ורשם הופעת בכורה העונה בליגה, במדי הזהובים.

השוער אמיליוס זובאס, שסחב לאחרונה פציעה טורדנית בברכו, ינותח השבוע במיניסקוס והוא צפוי לתקופת החלמה והתאוששות של כחודש. על פי התכנון, צפוי השוער הליטאי להיות כשיר בדיוק לפתיחת אימוני טרום העונה הבאה ובכל מקרה הוא לא יחמיץ את סיבוב המוקדמות השלישי, בליגה האירופית, בו תתחיל בני יהודה את דרכה במפעל. המשחק הראשון נקבע לתאריך ה-8.8 והגומלין כשבוע לאחר מכן.

הקפטן איציק עזוז והקשר איסמעילה סורו, עדין פצועים ולא יהיו בסגל גם במשחק הקרוב נגד הפועל חדרה. עזוז, קפטן הקבוצה, צפוי להיפגש בימים הקרובים עם הבעלים ברק אמברמוב, כדי לסגור עמו את המענק הכספי, שיקבלו השחקנים, עבור הזכייה בגביע, כאשר הסכום המשוער לכל שחקן, צפוי להיות כ-15 אלף שקלים.


אמיליו זובאס. יעבור ניתוח (מאור אלקסלסי)

מי ששוב הצטיין ונראה טוב לכל אורך התקופה האחרונה, הוא החלוץ דור ג'אן, שכבש את שער השוויון הדרמטי בגמר הגביע ואמש, לאחר שפתח בהרכב, כבש שער נוסף והעמיד את מאזנו המצוין על שישה שערי ליגה וחמישה נוספים במסגרת הגביע. ג'אן שחתום לשנתיים נוספות בבני יהודה, צפוי להיפגש בקרוב עם המאמן יוסי אבוקסיס במטרה לקבל הבהרות לקראת העונה הבאה, לאחר שהתאכזב מאוד מדקות המשחק המעטות שקיבל השנה.

"זה לא פשוט לבוא למשחק הזה, אחרי 120 דקות של מתח בגמר ואחרי פנדלים וזכייה בגביע", אמר ג'אן בסיום המשחק אמש בנתניה. "זה לא סתם ששיחקו בהרכב שחקנים שפחות שיחקו בגמר או בכלל העונה ועדיין ראינו קבוצה מסודרת, קבוצה רעבה, קבוצה שבאה לנצח ואני חושב שצריך לזקוף את זה גם לזכות השחקנים וגם לצוות המקצועי שהכין אותנו כמו שצריך. המשחק הזה הערב היה סוג של מראה לכל העונה של בני יהודה. הגענו העונה כאנדרדוג, לא האמינו שננצח משחקים, לא האמינו שנעשה פלייאוף עליון, ואפילו לא האמינו שנשרוד בליגה. לא האמינו שנעבור את חצי גמר הגביע, ואנחנו עושים דברים קסומים השנה".

על מיעוט ההזדמנויות שקיבל העונה: "אני לא מתעסק במגיע או לא מגיע. יכול להיות שהייתי משחק יותר אולי מבקיע פחות. בכדורגל דברים יכולים לקרות. גם אם הייתי משחק 90 דקות בכל משחק ומבקיע 20 שערים, הייתה לי תחושת פספוס של איך לא הבקעתי 25, כי יש תמיד רצון לעזור לקבוצה כמה שיותר. ברור שכל שחקן רוצה לשחק ולגבי העונה הבאה, צריך לבנות את הקבוצה. אני לא יודע איזה שחקנים יישארו ואיזה יעזבו, אני מאמין שיבנו קבוצה טובה ונראה מה יהיה".


דור ג'אן. יבקש הבהרות (אודי ציטיאט)

ג'אן בן ה-25, הספיק לעבור בשבע קבוצות מאז עלה לבוגרים ושיחק בין היתר גם בקרית שמונה, הפועל פ"ת, הפועל עכו, בית"ר ת"א ואשדוד. על הפריצה המאוחרת שלו אומר החלוץ: "ללא ספק, אני מרגיש שדברים הולכים עכשיו קצת יותר בקלות. לא יודע מה הסיבה שזה קורה עכשיו, כי תמיד עבדתי קשה בשביל להגיע לרגעים האלה. אני שמח שהרגעים האלה מגיעים עכשיו וזה הרבה בזכות המעטפת שלי מסביב, אם זה הצוות המקצועי כאן, אם זאת המשפחה שלי שמאוד תומכת, החברה שלי והחברים ובאמת יש לי מעטפת שאני מאחל לכל שחקן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי