אין כמו בבית: באר שבע חייבת להאמין בכישרון המקומי

תומר יוספי, שחקני הפועל באר שבע
תומר יוספי, שחקני הפועל באר שבע | דני מרון

לאור הקיצוצים הצפויים בתקציב, הקבוצה מהדרום חייבת לשנות את דרכה ולהאמין בשחקני הבית, כמו תומר יוספי המצוין. שרון ניסים משוכנע שהקשר חייב לקבל יותר דקות ושניצחון על מכבי במחזור הסיום ישפיע על העתיד

(גודל טקסט)

צריך לקרות משהו יוצא דופן במחזור הנעילה כדי שהפועל ב"ש תאבד את הכרטיס לאירופה לעונה הבאה. למזלה של הקבוצה של ברק בכר, בני יהודה ומכבי ת"א עשו לאלופה היוצאת את רוב העבודה כשסיימו את המשחקים שלהם מול יריבותיה של ב"ש על הכרטיס האירופי בתוצאות נוחות מבחינת האדומים.

ולמה למזלה? כי מאז המחזור השלישי של הפליאוף העליון, ב"ש לא מצליחה לייצר רמה מספיק טובה באיכות המשחק שלה. אז נכון שהיא השיגה שני ניצחונות רצופים, על בני יהודה שהייתה עסוקה בהכנות לגביע, ואמש מול הפועל חדרה שבעיקר הקשתה ודיי בקלות חשפה את הבעיות בהגנת ב"ש, אבל אם בקרב האלופות של שבע השנים האחרונות, ב"ש הייתה חייבת ניצחון כדי להגיע לאירופה – אני בספק אם היא הייתה עומדת במשימה.

השער של יוספי מסמל הרבה מאוד בהפועל ב"ש, כבר כתבתי כאן לא מעט שהבחור הצעיר חייב לקבל הרבה יותר דקות משחק מברק בכר, שאמר שצפוי לו עתיד גדול בהפועל באר שבע. הקשר חייב לקבל את האמון כמדיניות של מועדון לטיפוח כישרונות מקומיים. שימו לב: השער של יוספי הוא הראשון מזה שנתיים של שחקן בית, אז אליניב ברדה כבש את שער הפרידה שלו.


תומר יוספי. סוף סוף כישרון מקומי (דני מרון)

היו כאלה שהשוו את שערו של הקשר הצעיר לשער הנגיחה של ג'ון אוגו בעונת האליפות הראשונה מול עירוני קריית שמונה. השער של הקשר הצעיר צפוי להיות שווה הרבה כסף לדרומיים. הדיווחים בשבוע האחרון מספרים על הפגנת נוכחות משמעותית יותר של אלונה ברקת במועדון, אפשר לשייך את זה להכנות לקראת הגעת אתלטיקו מדריד לישראל ולהגעתו של דייגו סימאונה לטרנר, וברקת, כידוע, אוהבת לוודא שהכל מוכן כנדרש, בכל מקרה מדובר בדבר מבורך. מצד שני, במסגרת הקיצוצים הצפויים בתקציב המחשבה צריכה להיות חכמה ומדויקת.

זה הגיוני ואף טבעי לקצץ בחוזים הגבוהים ולחפש חיזוק מבלי לשלם דמי העברה, אך בעיניי ויתור על הפיזיולוג הפולני שקיבל כל כך הרבה מחמאות בשנות עבודתו במועדון הוא סימן לא טוב, משום שצמצום צוות האימון לבטח לא ישפיע מהותית על תקציב המועדון אבל בהחלט עלול להשפיע איכות תפקודו בעונה הבאה.

הרבה מאוד אנשים סברו שההפסד הראשון בטרנר בסיום העונה שעברה למכבי ת"א היווה סממן משמעותי פסיכולוגי למה שקרה השנה לשתי הקבוצות. אם הקבוצה של בכר בונה על מאבק אליפות בעונה הבאה, היא חייבת להשיג ניצחון ביתי מול מכבי ת"א, שגם יבטיח לה מקום שני וגם יסיים את העונה בתחושה טובה. לאורך ההיסטוריה, ידוע שבמקרים רבים הדרך שבה אתה מסיים את העונה משפיעה מאוד גם על פתיחת העונה שאחריה.


שחקני הפועל באר שבע. סיום העונה ישפיע על זו שאחריה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי