משה חוגג: "בעונה הבאה אין סיבה שלא נתמודד על אליפות, חד וחלק"

משה חוגג
משה חוגג | דני מרון

"הקהל מעריך את הדרך". על בניון: "לא סתם הגיע לאן שהגיע". על בוזגלו: "מאיפה התעוזה לבקש שדרוג?". זהות המאמן: "יש שני מאמנים שהייתי רוצה, גווארדיולה וסימאונה". בעלי בית"ר ירושלים בראיון סיכום עונה

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים עברה עונה קשה עם עליות, ירידות, נקודות שמחה ונקודות עצב, אך בסופו של דבר נראה שניתן להגדיר אותה ככישלון. ואת זה לא רק האוהדים או הפרשנים אומרים, את זה אומר בעצמו הבעלים משה חוגג, שסוגר עונה ראשונה עם המועדון. חוגג התראיין היום (שישי) לרדיו ירושלים וסיכם עונה מלאת אירועים.

בפתיחה, כמובן, נשאל חוגג על בוזגלו וענה: "אני לא מבין מה ההפתעה. אני אמרתי מזמן שכשאתם מגיעים למקום עבודה ונוחלים כישלון מקצועי, למי יש בכלל את התעוזה לבוא ולבקש שדרוג? אני אמרתי, בלי קשר למאור, שאף אחד לא זכאי לשדרוג. זה לא עניין של כסף, זה עניין עקרוני. אם בשנה הבאה נעשה עונה יפה ונביא הצלחה, הייתי שוקל באהבה. אבל על העונה הזו לא מגיע לאף אחד. בקשר למאור, אני מבין אותו ואת יעקב. זה לגיטימי. מאור הוא ילד טוב ושחקן נהדר, הוא יהיה בן 32 בעונה הבאה. הוא צריך לחשוב על העתיד שלו. ואם יש מועדון שיכול להציע לו יותר ממה שמציעים לו בבית"ר – שיהיה לו בהצלחה".

האם יקבל את בוזגלו חזרה אם השחקן יתפשר: "אני די בטוח שלא. יוסי דיבר עם יעקב אתמול, אנחנו הגשנו הצעה והיא נפסלה. עזבו שהוא ביקש סכום גבוה מאוד, זה עניין עקרוני. גם אם הוא היה מבקש רק קצת יותר, אני לא חושב שאחרי עונה כזאת שחקן צריך לקבל שדרוג. יוסי חייב להתחיל לבנות את העונה הבאה. אם תבוא עוד חודש ויוסי לא ימצא מחליף, יכול להיות שכן. אבל אם יהיה שחקן אחר בתפקיד הזה, אז לא".

מאור בוזגלו.
מאור בוזגלו. "אם במועדון אחר מציעים לו הרבה יותר, שיהיה לו בהצלחה" (עדי אבישי)

"ברמה האישית אין שום אכזבה", הוסיף חוגג, "מאור ילד מקסים ושחקן נהדר, הוא חושב על העתיד שלו. אם הוא היה מקבל הצעה ממועדון אחר עם 10,000 ש"ח יותר והוא היה בוחר בה, אז היתה אכזבה עמוקה. יש דברים מעבר לכסף. אבל אם יש לו הצעה כפולה, אני מבין אותו לחלוטין ושיהיה לו בהצלחה".

הערך המוסף של יוסי בניון: "שוחחתי פעמים רבות עם יוסי והתרשמתי ממנו עמוקות. הוא לא סתם הגיע לאן שהגיע, זה לא רק הכישרון. יש עניין מנטלי, יש אינטליגנציה, יש מוסר עבודה, יש המון סיבות למה הוא הצליח. אלה תכונות מעולות למנהל יחד עם הניסיון שהוא צבר בעולם, אני חושב שאנחנו יכולים ליהנות מזה מאוד".

ההתנהלות של בניון: "זה שאני הבעלים של הקבוצה לא הופך אותי למבין יותר ממך או ממנו. אני מבין פחות ממנו, ותודה לאל שאני מבין את זה שאני מבין פחות ממנו, ואני נותן לו את המפתחות. כמובן שהוא צריך להביא תוצאות. לאו דווקא בשורה התחתונה, אגב. צריך גם דרך. אם הוא יביא את זה, הוא יישאר. אם לא, הוא ייתן את הדין. ככה זה עובד והוא יודע את זה".

בניון.
בניון. "צריך לתת לו את הקרדיט" (דני מרון)

"חשוב מאוד לציין, ברגע שנתתי ליוסי את האחריות אנחנו צריכים ללכת איתו ולתת לו את הקרדיט. יש לבית"ר חצי מיליון אוהדים ומיליון דעות שונות. קשה מאוד להתנהל ככה".

המילה האחרונה בעניין הרכש: "מדיניות השחקנים שלי כבר השתנתה. כל הסוכנים וכל ההצעות עוברות ישר ליוסי. למדתי מהטעויות. רכשתי את המועדון שבוע לפני פתיחת העונה, כשכל עונת המלפפונים הסתיימה ורצנו במהירות והחתמנו את כל מה שהיה. זה יצר הרבה מאוד בלאגן יחד עם חוסר הניסיון. אבל אני לא מגדיר את העונה הזאת כישלון. מבחינה מקצועית היא כישלון, אבל בתשתיות שבנינו פה, זאת הצלחה אדירה. תראו איך הקהל מתנהג אחרי עונה קשה מאוד. הקהל מעריך את הדרך, יש פה מועדון שנבנה. היתה עונה קשה, אבל ערך המניה עלה. בית"ר ירושלים שווה יותר ממה שהיא היתה כשאני רכשתי אותה. כולם בישראל מעריכים אותה יותר".

הפרסום שרכש בעקבות הפיכתו לבעלים: "השאלה היא מה המטרה ומה הסיבה לשמה הגעתי. לא הגעתי בשביל להתפרסם. בסכום שהשקעתי השנה יכולתי לקנות את כל איילון לשנתיים. המטרה היתה לעשות טוב. המחיר של זה הוא כסף ופרסום, ולפרסום יש גם דברים לא טובים. אני משלם מחיר כדי לעשות טוב".

חוגג.
חוגג. "בסכום שהשקעתי השנה יכולתי לק'נות את איילון" (דני מרון)

"אני סבלני, אני איש של מרתונים. כל עוד אני מרגיש שאני מצליח לעשות טוב, אני אשאר".

סוגיית המאמן הבא: "את זה צריך לשאול את יוסי בניון. תוך שבועיים אני מבטיח שכולנו נדע. לא יהיה מצב שבו הצוות המקצועי ירצה מאמן מסוים ואני לא אסכים. יש שני מאמנים שאני מאוד רוצה, אחד זה פפ גווארדיולה והשני זה דייגו סימאונה. את האחרון פגשתי השבוע והצעתי לו את התפקיד, הוא סירב בנימוס. יש הרבה מאמנים טובים בישראל, יוסי בניגוד אליי מכיר אותם יטתר והיכולת שלו לשפוט טובה יותר ולכן ההחלטה היא שלו".

"אני שומע חוות דעת מצוינות על רוני לוי שאני לא מכיר אישית, אבל כך גם על אבוקסיס ודראפיץ' ובכר שכולם תחת חוזה. אני אהבתי לעבוד עם ניר, אני אשמח לעבוד עם כל מאמן שיגיע".

סימאונה.
סימאונה. "פניתי אליו, הוא סירב בנימוס" (דני מרון)

על קלינגר: "ניר נכשל השנה. זה לא רק בגלל שלא הגענו לפלייאוף העליון, זה כי לא שיחקנו מספיק טוב".

תכנית קבוצת הבת: "בעולם רואים את המודל של קבוצות בת שהוא מודל נהדר. אני עם בית"ר ירושלים רוצה לרוץ לתארים, אבל לפעמים זה מתפקשש. יש שחקני בית שלא יכולים להשתלב היום בהרכב של בית"ר. יכול להיות שאם הם ישתפשפו, בהמשך הם יוכלו לשחק בבית"ר. זה יכול להיות גם בהשאלה, אגב. לא חובה קבוצת בת".

המטרות לעונה הבאה: "חד וחלק, אנחנו יכולים להתמודד על אליפות. מקומות 1-3, אבל בפייט אמיתי. כשיש 30 נקודות הפרש מהמקום הראשון, זה לא פייט ולא ליגה. אין שום סיבה שלא נתמודד ולא ניתן פייט".

קלינגר.
קלינגר. "לא נכשל כי לא עלינו לפלייאוף, נכשל כי לא שיחקנו טוב" (דני מרון)

התגובות מהמהלך של מנוי בית"ריסט: "תגובות חיוביות, המועדון שלנו חייב ליישר קו עם הגדולים ביותר מבחינת המנויים וכמות הקהל. בית"ר הוא בין המועדונים הגדולים בארץ וכרגע אנחנו עושים משהו לא טוב. השנה שברנו את שיא המנויים מאז עידן גאידמק, אנחנו מקווים לשבור את השיא הזה. היציע המזרחי הוא המבוקש ביותר, אני רוצה שהוא יהיה מלא במנויים בעונה הבאה".

מחלקת הנוער: "היה מצב לא הגיוני, שמחלקת הנוער המובילה בירושלים היא לא של בית"ר. בזה התחלנו לטפל ואני קורא לכל השחקנים הצעירים שיגיעו לבית"ר. התקציב במחלקת הנוער גדל פי ארבע, זה הולך לתשתיות, מאמנים וטכנולוגיות. נוער זה לטווח ארוך, אני הגעתי השנה ואני מקווה שתוך שנתיים שלוש יראו את התוצאות. ביום ראשון הנערים שלנו בגמר הגביע ואני מאחל להם המון בהצלחה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי