צפו בתקציר: מכבי חיפה סיימה את העונה במקום השני לאחר 1:2 על מכבי נתניה

שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים | אריאל שלום

השחקנים של דראפיץ' נלחמו, ואחרי יתרון מרגלי נטע לביא (36) הצליחו להתקרב למהפך עם שוויון של הויבך (72), אבל שועה (90) בשער ענק חתם את העונה עם סיום מתוק עבור יענקל'ה שחר ומרקו בלבול

(גודל טקסט)

החל מעונת 2013/14 ועד היום, כל עונה הסתיימה עם מכבי תל אביב והפועל באר שבע בשני המקומות הראשונים. הערב (שבת) הבטיחה מכבי חיפה את שינוי הסטטוס קוו הזה עם 1:2 על מכבי נתניה, שבהתאם לתבוסה של באר שבע ע"י מכבי ת"א בטרנר העלה את הירוקים למקום השני במחזור האחרון של העונה.

דראפיץ' וברדה הגיעו למשחק כשהם חייבים ניצחון על מנת להעפיל לאירופה, והלחץ שהיה עליהם הורגש כבר מהפתיחה, השחקנים שלהם תקפו ותקפו והחזיקו בכדור יותר ושלטו במרכז המגרש, אבל סיומת לא היתה שם. חוסר ריכוז גרם לכך שההגנה של חיפה הצליחה להרחיק כל פעם בשנייה האחרונה, או שהכדור הלך אל מעל לשער. טים הויבך אמנם כבש (72) וכיפר על ההסטה שלו שגרמה לשער היתרון של נטע לביא (36), אבל העונה של נתניה בליגה הסתיימה כמו זאת בגביע – כל כך קרוב וכל כך מאכזב.

בכרמל, לעומת זאת, חגיגה. האליפות האחרונה היתה אי שם ב-2011 והמועדון לא חזר לעצמו מאז, אבל עונה שנפתחה במפח נפש עם הצוות ההולנדי המאכזב הסתיימה עם ההישג הגדול ביותר שלה מאז הגביע, ומי שחתום עליו הוא אך ורק מרקו בלבול.

בעונה כמו זאת, כשמכבי תל אביב ברחה לליגה כבר בנובמבר, מקום שני מרגיש כמו אליפות עבור השחקנים בירוק. במיוחד כשזה נגמר עם שער ענק של ירדן שועה בדקה ה-90. אם העונה הבאה תיפתח כמו שזאת הסתיימה, אפשר לקוות הרבה עבור מכבי חיפה.

נטע לביא. הקפטן היה אחד החתומים על הניצחון (אריאל שלום)
נטע לביא. הקפטן היה אחד החתומים על הניצחון (אריאל שלום)

הרכבים
מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון (מוחמד זבידאת 46), דודי תירם, טים הויבך, ג'ונתן בורנשטיין, עלי מוחמד, גבי קניקובסקי, אביב אברהם, יחמיר היקה, מוטי ברשצקי, גיא מלמד.

מכבי חיפה: עומרי גלזר, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, אטיין ריינן, עופרי ארד, רז מאיר, נטע לביא, ג'ורג' מאנז'ק, קרים פריי, שון וייסמן, ירדן שועה.

מהלך המשחק
נתניה פתחה טוב יותר, קניקובסקי הגיע להזדמנות ראשונה אבל בעט גבוה. בצד השני, שועה פרץ ונעצר רק אצל דני עמוס. הלחץ של המארחת נמשך, אבל בעיטה טובה לשער לא הגיעה ברבע השעה הראשונה. חיפה התעוררה רק אחרי 20 דקות, פריי ניסה סלאלום אבל הגיע עד קצה הרחבה. בדקה ה-34 הגיעה ההזדמנות הטובה ביותר כשפריי חדר לרחבה והצליח לעבור גם את עמוס, אבל הויבך הרחיק מקצה הרחבה. דקה לאחר מכן שועה הגיע למצב טוב, אבל הכדור הורחק לקרן.

תירם והויבך. נתניה שלטה בפתיחה אבל לא הצליחה לנצל זאת (איראל שלום)
תירם והויבך. נתניה שלטה בפתיחה אבל לא הצליחה לנצל זאת (איראל שלום)

המומנטום הירוק נמשך, והשחקנים הרגישו שהם יכולים להשתמש בו. בדקה ה-36 וייסמן הגיע למצב בעיטה שהורחק עד נטע לביא, הקפטן בעט מרחוק והויבך הסיט את הכדור שהתגלגל פנימה ל-0:1. השער נתן למכבי חיפה תנופה, ועד סיום המחצית הם הגיעו לעוד מספר הזדמנויות אך ללא הצלחה.

המחצית השנייה נפתחה כמו קודמתה – עם לחץ מצד נתניה. לחץ שכמו במחצית הראשונה – לא הגיע לבעיטה למסגרת. הראשונה היתה סוף סוף בדקה ה-56, וגלזר עצר את הבעיטה של מלמד. שריקת הסיום התקרבה, אבל מכבי נתניה לא ויתרה. היא כבר ידעה מהפך אחד או שניים העונה. ובדקה ה-72 הגיע הצעד הראשון בדרך לשם – יחמיר היקה הרים קרן, טים הויבך התרומם ונגח פנימה כדור שגלזר הצליח להרחיק רק אחרי שהוא עבר את קו השער. 1:1, והכל עוד פתוח.

עם הידיעה ששער נוסף יכול לתת לה את הכרטיס המיוחל, נתניה יצאה להתקפה אחרי התקפה. מרקו בלבול ערך כמה חילופים הגנתיים, אם כי היה מקרה שגם הפסד ישאיר אותו במקום השלישי – מכבי תל אביב הובילה 0:3 על באר שבע בטרנר והתקרבה לשער רביעי שהיה משנה את הפרשי השערים. בסופו של דבר לא היה זה איביץ' שהרגיע את הקהל הירוק אלא ירדן שועה. החלוץ שנותר לבדו מקדימה סיכן את השער של עמוס וקיבל את ההזדמנות האמיתית שלו עם בעיטה חופשית ממש מחוץ לרחבה בדקה ה-90. הוא סובב את הכדור באומנות בדיוק לפינה אליה שוער נתניה לא יכול היה להגיע, וחתם את העונה עם 1:2 ואמירה מהדהדת לכל מי שפקפק בו. איזה סיום מתוק לעונה של מכבי חיפה, נותר רק לקוות שהיא לא תודח מאירופה בבושת פנים כפי שעשתה בביקור האחרון שלה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי